Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Hallå alla kacklare

jag kan göra er avundsjuka genom att tala om att Mio och jag igår besökte en forumnist :heart: :heart: härligt var det. Mera BB-barn åt sverige dom är ju bara för söta. Jag fick en kram i förbifarten av BB-barnet och Mio gav forumnisten en (rätt snorig) puss :lol: :lol: Så otroligt trygga dessa ungar är i sig själva, ingen rivalitet utan bara nyfikenhet på vad livet har att erbjuda. Mio tränar just nu för fulla muggar på att snurrrrrrrra runt, jag blir ju yr bara av att se henne.

Stor sonen ringde just från Bollnäs, han var "hemma" sa han, hos pappan, kärleksfullt tycker jag att han säger hemma. För ett par år sen hade han inte sagt det och om han gjort det hade jag inte tyckt det var kärleksfullt. Tänk vad man utvecklas :lol: Han var jätte nöjd med sitt sportlov i Arådalen i Jämtland med skotrar och nytaget skoterkörkort, farfar med kompis och storebror och lillkusin. Livet är härligt, tänk att han får uppleva detta. Riktiga fjällen inte sälen eller åre utan Fjällen.

Nu ska jag plocka upp Mio ur badet där hon myser med pappan :heart:

Kramis Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Barna sover, och jag har vilat i soffan en stund o stressat upp mig själv, eftersom jag ska dammsuga, baka tårta och fixa då det är kalas i em...herregud! Lugna ner dig! Vill inte ha kalas för makens päron och syster o brorsan med barn och hela fadderullan. Jag vill bara gå ut i trädgården och pula med barna och dricka kaffe...kan jag ju göra i morrn då!

Ska slänga ihop tårta, för det ska ju vara hemmagjord tårta enligt maken...gör den själv då!! :shock: Hoppas att Josef myser när han ser kort sen från 1 årskalaset för han bryr sig nog egentligen inte.

Har ni givmilda svärföräldrar förresten? Mina är supersnåla. Mer om det en annan gång eller inte...men det är trist när man är snål, en dålig egenskap...

Kram kram!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

kiki skrev:jag kan göra er avundsjuka genom att tala om att Mio och jag igår besökte en forumnist :heart: :heart: härligt var det. Mera BB-barn åt sverige dom är ju bara för söta. Jag fick en kram i förbifarten av BB-barnet och Mio gav forumnisten en (rätt snorig) puss :lol: :lol: Så otroligt trygga dessa ungar är i sig själva, ingen rivalitet utan bara nyfikenhet på vad livet har att erbjuda. Mio tränar just nu för fulla muggar på att snurrrrrrrra runt, jag blir ju yr bara av att se henne.
Inte för att jag följer denna tråden..... men.... :roll: :oops:

*skutt in*

En fin snorig blötpuss fick jag :P , och maken till pussig och kramig Mio får man leta efter!
Tor njöt i fulla drag av underhållningen som Mio bjöd på så vackert med snurrar och allt. Lite extra nyfiken på glasögonen var han allt också men det går ju så bra med dessa goa ungar! :heart:

För att inte tala om när de kom på att de skulle krama stolpar! :shock: :lol:

Tack snälla Kristina för en mysig stund! Tor hälsar! :heart:

*skutt ut*
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Våra fina stolpkramare :heart: :heart:
:lol: :lol: :lol: jag tänkte, jag avslöjar inte att det var Torsmamma vi besökt för då DÖR väl kacklarna av AVUND :lol: :lol: :lol: Lyckiga mig som har dig så nära.

Gotlandsmamma, jag trodde jag hade en snål svärmor, det var jätte konstiga presenter inköpta på typ 5an & 10an :shock: :shock: :shock: Men sen när Mio skulle fylla 1 så sa hon att hon tyckte det var så svårt så svårt att köpa presenter, då öppnade vi ett konto i Mios namn och sa att hon kunde väl sätta in en slant om hon tyckte det var svårt att handla. Hon är ju dessutom närmare 80 :shock: så något spring i leksaksaffären blir det ju inte. Resultatet var 2000:- på födelsedagen och lika mycket till jul, vi köpte en brio sulky för lite av pengarna så då ser hon att de kommer till nytta. Resten får sparas.

På andra sidan, alltså min, är det tvärt om, dom dövar sina dåliga samveten från långt tillbaka i tiden med grejjjjjjjer, min syster t.ex lägger ner åtskilliga tusenlappar på kläder till Mio. Jösses sluta :oops: 8) ett paket räcker väl.

Idag satt Mio och mös till Molly mus en stund före vilan. Exakt kl 12 reste hon sig ur stolen, nu var det dax :P men hon hade lyckats klämma ut en redig rätt blöt bajjjja så in i badrummet. Av med alla kläder och bajs överallt, tog sina goda minuter att ordna, huvaligen vad arg hon var :twisted: 10 minuter sen till sängen, ska det vara så här :?: slocknade på 2 röda bara hon kom ner i sängen :lol: :lol:

Nu har jag käkat lunch, lövbiff och beasås, standard minst en gång per dag. Igår hade vi (jag) lagat dillkött från vårt gotlandslamm och det var så ÄCKLIGT jag fick steka mig några lövbiffar istället, men maken han åt och åt. Han är rätt kul med det faktiskt han äter allt och slänger alldrig någonsin någonting. Väljer lunch mat efter vilken rest som är äldst :roll: han äter upp Mios rester, även de som legat på golvet :shock: Ibland rensar jag i kylen när han inte är hemma och får skynda mig att slänga soppåsen :lol:

nu ska Mio vakna

Kramisar till er alla
Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Jag vill INTE vara någon gnällis så jag få lägga av med det! Men jag tror att jag in action i livet alltid är på hugget, positiv och utåt, energi och så vidare...så när jag väl sitter här känns det ändå lite skönt att andas, och ut med irritation ibland...
Men lite optimism är ju bra och upplyftande också! :!:

Maken badar trötta barn, efter kalas och stå hej, och jag har gjort i ordning en sallad med kyckling, risoni och grönt, blodapelsin och ruccola, sen har ajg gjort en fromage som väntar i kylen, med rinnande honung till o valnötter. =P~

Men hörru Tinis - nu får du ju delge om mungipsträningsvärken o middagen o allt ju ju ju!! Vi vill höra!

Har helgen varit bra för er andra? Är längtan efter riktig vår stor för er med? GUD vad skönt det ska BLI! TJOHO!

Förresten, Krumel (jag får inte till prickarna över tyvärr) - tack för dina värmande ord. De lugnade en speedad mor kan du tro!
Gotlandsmamma

Efter 30 min slocknade mina sorkar. Hugaliga. Snacka om att kalas sätter griller i huvudet på dem, he he!

Snåla var svärföräldrarna i a f. Ett par byxor o t-shirt...med döskallar vilket jag inte alls gillar. Oj, nu var jag där igen, med gnäll. Hm...kanske Josef uppskattar det då! :roll:
kiki

Inlägg av kiki »

döskallar :lol: Mio fick en tröja en gång med en döskalle med toffsar :lol: :lol: :lol: hur söt som helst

oj nu kom storsonen äntligen hem, dags för kramkalas

Social delaktighet
Krümel

Inlägg av Krümel »

Utan prickar går också bra! :D Men om du är nyfiken kan jag berätta att man trycker på tangenten höger om Å och sen på u. Men som sagt, det är inte viktigt.
Mina svärisar är inte snåla alls. De ger så mycket de kan. Nu bor de ju i Tyskland så det blir inte så ofta vi träffas. Men när vi var där i julas så fickk vi tillbringa lååång tid på banken för att det skulle fixas konton till barnen. Omständligt var det, fattar inte varför! JAg tycker inte det är så viktigt med det där men det är ju snällt. Dessutom har ju maken fått ett "Bausparvertrag" (särskilt sparande för byggande, hus osv.)
Mina föräldrar är också generösa men de ger inte så mycket presenter faktiskt. Det är helt ok med mig för det blir så mycket saker ändå. Jag har fått rätt mycket tidigare så jag kan verkligen inte klaga.

Vilken god sallad det lät som Gotlandsmamma. Själv är jag för slö för att ens laga mat! :shock: Min man fixar nåt men det blir oftast nåt halvfabrikat och relativt onyttigt. Ikväll blir det färdigköpta hamburgare.
Jag måste ta mig i kragen och planera veckomatsedlar så vi har bra saker hemma. Egentligen tycker jag om att laga mat och är rätt bra på det om jag får säga det själv, men just nu bara parkerar jag mig i soffan när barnen lagt sig... :?
Jag har stort hopp om att jag ska bli piggare bara det blir ljusare!

Helgen var helt ok. Hade sovmorgon i lördags. Skönt. Sen kom en kompis (kille) förbi med sina två tjejer, 4,5 och 2,5. Tro det eller ej men de går inte på dagis eftersom deras mamma (som vår kompis nyligen separerat från) vill att de ska vara hemma eftersom hon och hennes syskon var det och hon inte gillar tanken på dagis. De har gård och har börjat med får nu istället för kor. Så barnen är med på gården i veckorna och hos pappa fredag till söndag eftersom mamman jobbar extra då. Ovanlig inställning men sympatisk!

Idag var vi och badade på äventyrsbadet. Premiärbad för Hannes. Han tyckte nog det var lite läskigt först men sen tinade han upp och gillade det. :D Sen var han så slut efteråt så han somnade i bilstolen innan vi ens kommit in i bilen! Mycket ovanligt. Sov sen som en stock och jag hade nästan lite dåligt samvete när jag väckte honom. Sen var vi en sväng till en kompis med nästan jämngamla barn.
Efter middagsgröten hemma tror jag det blev för mycket för Hannes för han bara skrek. Också mycket ovanligt. Fick lov att amma honom lugn. Han var nog överstimulerad tror jag! Somnade iallafall som en stock sen.

Hm, det blir så långt när jag skriver. Ska försöka begränsa mig! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
kiki

Inlägg av kiki »

Tjoho Tinis [-o< [-o< [-o< tog du helt slut på festen :shock: eller fick du nys om att det var trevliga IRL än här med oss :? :? :?

Jag längtar ju efter dig :lol: för de andra är så självcentrerade att dom inte ens komenterar det fantastiska faktum att jag träffat Torsmamma :shock: men dej :heart: kan man lita på du kommer att bli IMPONERAD :lol: :lol:

Kramkalaset med sonen var lyckligt, jag fick den stora äran att "knäcka" hans rygg :shock: , vilka knep, när man vill ha lite närhet men det är ju inte riktigt ok :oops: att gulla med mamma

kramisar Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Smet upp från brasan för att fylla på skålen med lyxig fromage...gött!

Förlåt kiki, men jag visste inte att Torsmamma var så speciell??? Vadan har jag missat???
kiki

Inlägg av kiki »

hjärtebarnkontrollant på Späda barn & små, med massor med klokhet att dela med sig av, det är TorsMamma, lyckliga Tor :heart: :heart:

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej i Kackleriet! :D

Tänkte bara meddela att jag är toktrött och att jag inte hunnit läsa era inlägg :roll: . Maken ska på jobbresa några dagar så ikväll tänker jag pussa lite på honom och sen är jag all yours i några dagar :wink:

Återkommer alltså i morgon!

Kram!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag vill också träffa Torsmamma! Och TOR!

/Fjällmor (lite småavis)
kiki

Inlägg av kiki »

Äntligen :lol: :lol: :lol: \:D/ \:D/ \:D/

Och jag vill träffa dig, Fjällmor :heart:

Social delaktighet
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kiki skrev: Och jag vill träffa dig, Fjällmor :heart:
:oops: asch då... moi...? :roll: :oops: