Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Hej igen Nancy!

Man får vara rädd. Illamående låter MYCKET bra, då håller det på att etablera sig verkar det som. Lilla duktiga bebin.

Min naturvetarkompis har haft två smöriga graviditeter och fött två pojkar men hon är den nojjigaste jag känner. Jag tror hon har för bra koll på allt som kan bli fel. "VET du hur mycket som måste klaffa för att det ska bli en bebis? Alla olika delmoment som måste löpa på exakt för att det inte ska bli helfel? Mikrominiprylar! Egentligen borde det inte kunna födas barn. Varje barn som föds är i sanning ett MIRAKEL! Föräldrar förstår inte hur TACKSAMMA de ska vara. En GÅVA!" osv. Hon säger aldrig nåt till någon förrän man kan se det själv för att inte dra på sig "onda ögat". :lol: Jag kan tillägga att hon i alla andra sammanhang är väldigt cool och oneurotisk. När barnen väl är födda återgår hon till sin vanliga personlighet. :wink:

Min darling har stundtals varit mer gravid än jag själv. Med två och tre fick han "vinterkräksjukan" (illamående, kväljningar osv) som sedan "smittade" mig. Fast min gick aldrig över, ähum. Ryggont, halsbränna, trötthet, you name it. Jag tror det drabbar pappor som är starkt engagerade i sina kvinnors graviditeter. Darlingen är ju också född i fiskarna. Mycket empatisk och absorberande.

Oj, det blev långt... Men nu är det bara en dag kvar till första milstolpen. Tjoho!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: Imorgon blir fint. Jag är HELT övertygad. Att maken känner sig illamående tror jag är av nervositet. Och att du känner dig illamående är helt klart av att du är gravid (OCH möjligen lite nervös :wink: ).

En fråga: på ett så tidigt vul, kan man se hjärtat då? Eller vad tittar dom efter?

En miljon kramr från Jennypenny :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Tack för din illamåendehistoria (och allt stöd i tråden) :wink: :heart: Sen måste jag erkänna att jag har lite liknande drag som din väninna -förutom att jag berättar så fort graviditetstestet visat positivt :roll:

JennyH:Tack för kramar och positiva tankar :heart: Jag läste i "Ett barn blir till" att ett barns hjärta börjar slå på dag 24 efter ägglossningen. Om jag själv räknat rätt är det dag 26 idag så jag hoppas innerligt att det går att se ett litet hjärta som slår.

Nu använder jag tråden till att kackla lite i fel forum men jag måste berätta om natten som gått. Har inte sovit så illa någon gång tror jag :? (om man bortser från jagande febernätter) och vaknat varje kvart från kl 24...

I drömmen har jag först besökt Carlanderska och via ultraljud fått veta att det inte fanns någon bebis. Sen åkte vi till en annan läkare som hittade två foster men bara ett i livet. Sköterskan viskade surt till läkaren "du skall bara veta att hon är en sån där mamma som följer AW:s råd" varpå jag blev helt galen av ilska och brottade omkull sköterskan samtidigt som jag skrek "och det skall väl du fullständigt skita i hur jag sköter mitt barn och vad i h*lvete har det med eventuell graviditet att göra :shock: "

Nej nu får jag sansa mig och återvända till nuet.

3 timmar kvar.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Idag är mina tankar hos er :heart: och må nu allt gå väl :!:
Kramar från Mia :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

... har sovit lika dåligt som du, och därmed haft lite sovmorgon - här kommer mina lycka till-kramar:

:heart: :heart: :heart:

K-ina

Inlägg av K-ina »

Lycka till från mig också!!! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

KRAMAR I MASSOR, TÄNKER PÅ DIG
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Hoppas hoppas att det går att se ett litet hjärta och att allt går bra! Tänker på er! Kram!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vi är hos dig i tanken :heart:

/Fjällfolket
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Vi såg det både maken och jag, det lilla, lilla hjärtats rörelser på den svart-vita skärmen :heart:

Tack miar70, Päivi, K-ina, Tessan, kokos, Fjällmor och alla ni andra underbart rara människor som stöttat så enormt. Jag är mer tacksam än vad jag kan beskriva i ord.

Nu kanske jag kan resa mig ur senaste två veckornas zombie-period och då menar jag inte graviditetströtthet. Nej, livet har i stort varit en plågsam transportsträcka (med undantag för fantastiska avbrott t.ex i form av att Leia lärt sig gå :heart: ) men nu måste jag nog tillåta mig att både drömma och hoppas.

:heart: Innerlig kram från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tjohooo! \:D/ :heart: :lol:

Pussa maken TOKGRATTIS från fjällen :lol: och en åt dig själv förstås :wink: och om du vågar - klappa lilla räkan....

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: Det är ju man skall skriva ju, sådär härligt tokglatt som underbara fjällmor :heart: :wink: :lol:

Tack för kramar :heart: Nu skall jag nog våga mig på att uppdatera presentationen tror jag.... :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åååååh, så skönt. Tårarna strömmar (för att jag är glad för din skull alltså)!! :D :cry: :D :D
Massa kram till er :heart:!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Här försöker jag verkligen hejda lyckotårarna... (är ganska snyggt sminkad - om jag får säga det själv - inför en jullunch...) Men de SIPPRAR!

Så häääääärligt och fröjdefullt!!!! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

=D> \:D/ :heart: :-({|= =D> :D :D :D :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"