Hej Päivi!
Det är jättetrist att säga också men en av mina bästa väninnor hade regelbundna värkar varenda kväll i en månad. Alltså såna som hon kunde klocka och var på väg till BB flera gånger...Inte så kul när det inte blir nåt...
MEN när det satt i gång på "riktigt" (en vecka över tiden) gick det ganska snabbt.
Angående mensvärk, alltså, jag tycker inte att de riktiga värkarna känns ALLS som mensvärk. Mensvärk gör ju outhärdligt ont, ju! Däremot har jag känt molande mensvärk i omgångar, ända tills det sätter igång, då är "molet" som bortblåst.
Själva värkarna är lite onda (för mig i alla fall) men inte alls på samma sätt som mensvärk, man kan lätt kollra bort det med att profylaxa
Och det gör ont på ett sätt som man gärna står ut med, minuten efter värken är det precis som vanligt. Tills nästa kommer. Och så vidare.
Enda gången man är onåbar är när man närmar sig slutet, då är det väldigt intensivt och man är väldigt borta även efter värken, liksom koncentrerad.
Ja, lite tankar från lilla mig
Lycka till hur det än är/blir! Man vet aldrig, det kanske är på gång!
Kram
Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.