Hur började förlossningen för dig?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

Knäppfia!!!

:lol: :lol: :lol:

Kram!
/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, jag veeet :oops: :D :wink: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lycka till Mia! :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh vad spännande! Lycka till! :heart:

Kram Jannika
Lua

Inlägg av Lua »

Ååååååååååååå, va spännande! Rapportera snarast!

Kram, kram, kram, kram från Lua.
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

hej
lyckönskningar från mej oxå :!: :!: :!:
kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Massor av lycka till kramar från mig också :D
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Så spännande. Ser fram emot news. Lycka till :!: :!:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Åh Mia :!:

Jag sitter och tänker på dig. Kanske har den lille Sprudlisen anlänt :?:
Jag ösnkar dig och den lille all lycka på vägen :!:
Berätta, berätta...

Stor kram :heart:
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ursäkta Mia, ditt läge är absolut mera spännande än mitt, :roll: men jag hoppar in här med en morgonrapport...

Då har vi kört en "testing-testing" - runda till i natt mellan omkring tre och halv fem. Den här gången med fem-tio minuters pausers mellan molvärkarna.

Magen är jättelös. :roll: Enligt "niomånader.se" är "tarmförändringar" (till de lösare...) ett vanligt tecken på stundande förlossning, och bla, bla... jag har en himla massa tecken tycker jag, men ingen action! :? Är det nu meningen att jag ska en månad framöver gå omkring och spana efter en massa (jär?)tecken vart eviga dag :?: Det tror inte jag att jag fixar mentalt.
Gnnäll! :evil:

Mia! Hur går det :?: Bebis :?: :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh Päivi - jag har inte velat skriva det 8-[

Men ja. Så har jag gått och hållit på, både med 2:an och 3:an...och gått över tiden :roll:

Jag hoppas innerligt att du är igång på riktigt :!:

/Fjällmor
kvacke

Inlägg av kvacke »

Päivi - Jag skulle precis också skriva till dig precis som Fjällmor....

Jag höll på precis som du i ca 1 månad :shock: . En dag ringde jag tom med min man och sa att det var på gång och att han skulle komma hem. Alla sa att när det är på riktigt så vet du men jag tyckte att det var på riktigt varje gång. 8) .

Jag gick 8 dagar över tiden och jag vill inte riktigt säga det men när det är på riktigt så vet man :wink:

Jag håller trots detta mina tummar och tår för att det är på gång och att du snart får din goa lilla bebis.

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej Päivi!

Det är jättetrist att säga också men en av mina bästa väninnor hade regelbundna värkar varenda kväll i en månad. Alltså såna som hon kunde klocka och var på väg till BB flera gånger...Inte så kul när det inte blir nåt...

MEN när det satt i gång på "riktigt" (en vecka över tiden) gick det ganska snabbt.

Angående mensvärk, alltså, jag tycker inte att de riktiga värkarna känns ALLS som mensvärk. Mensvärk gör ju outhärdligt ont, ju! Däremot har jag känt molande mensvärk i omgångar, ända tills det sätter igång, då är "molet" som bortblåst.
Själva värkarna är lite onda (för mig i alla fall) men inte alls på samma sätt som mensvärk, man kan lätt kollra bort det med att profylaxa :wink:
Och det gör ont på ett sätt som man gärna står ut med, minuten efter värken är det precis som vanligt. Tills nästa kommer. Och så vidare. :roll:

Enda gången man är onåbar är när man närmar sig slutet, då är det väldigt intensivt och man är väldigt borta även efter värken, liksom koncentrerad.

Ja, lite tankar från lilla mig :D

Lycka till hur det än är/blir! Man vet aldrig, det kanske är på gång!

Kram
Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, inte vet jag, Fjällmor och Åsa, men på något sätt är det en lättnad att läsa det ni skriver :!: För då är det mera legitimit för mig att "sluta spana" (dagen innan vecka 38 :roll: ,) och återgå till att leva ett mera normalt gravidliv. Där man inte förväntar sig att något alls ska hända innan åtminstone BF.

Tror att det passar mig bättre...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Anna, vi skrev tydligen samtidigt!

Saken Biff för min del. Nu får det vara bra med spanandet - mina nerver fixar inte sånt här... ska det vara så får det vara på riktigt, inget duttande hit och dit med en mensvärk här och en molvärk där, lite lös mage hej-å-hå, och så vidare...

Skall nu gå och beundra den Gående Sonen istället! :P
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"