När jag 9 år senare födde vårt tredje barn..hade jag verkligen bestämt mig...BLIR DET EN KILLE SKA HAN HETA MAXIMILIAN...!!! Och det blev det..förutom "oliver" så är Maximilian det absolut vackraste namnet jag hört...
Valkomna alla vänner, gamla som nya, om allt och ingent
Jag läste en bok i tonåren och blev vansinnigt förälskad i huvudpersonen som hette Maximilian..när vår första pojke föddes ville jag självklart att han skulle heta det. Maken vägrade då han ansåg sig inte kunna uttala namnet..lol
När jag 9 år senare födde vårt tredje barn..hade jag verkligen bestämt mig...BLIR DET EN KILLE SKA HAN HETA MAXIMILIAN...!!! Och det blev det..förutom "oliver" så är Maximilian det absolut vackraste namnet jag hört...
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
Gud, vad roligt med kackelforum! Fast jag har inte tid att kackla så mycket nu! Skulle bara berätta att det tog 5 månader innan vår tjej fick ett namn! Stackars liten va'? Hon var Emma eller Mimmi. Till slut blev det Jasmine.
Min karl och jag kunde alltså icke enas!! Förstår ni??
Min karl ville bara ha vanliga namn och jag ville ha ovanliga namn. Vad han än föreslog rynkade jag på näsan alternativt avfärdade med rymdraket och vad jag än föreslog sa han: Måste du alltid föreslå så konstiga namn?! Jag menar...Disa, Isa, Mimmi, Elise, Smilla, Tindra (börjar i och för sig bli vanliga). De är väl inte så konstiga??
Hur som helst! Jasmine blev det och det passar bra. Storebror kallar henne fortfarande Babyn!
Ciao!
Är det någon som vet varför man inte kan besvara på kurforumet??
Min karl och jag kunde alltså icke enas!! Förstår ni??
Min karl ville bara ha vanliga namn och jag ville ha ovanliga namn. Vad han än föreslog rynkade jag på näsan alternativt avfärdade med rymdraket och vad jag än föreslog sa han: Måste du alltid föreslå så konstiga namn?! Jag menar...Disa, Isa, Mimmi, Elise, Smilla, Tindra (börjar i och för sig bli vanliga). De är väl inte så konstiga??
Hur som helst! Jasmine blev det och det passar bra. Storebror kallar henne fortfarande Babyn!
Ciao!
Är det någon som vet varför man inte kan besvara på kurforumet??
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
Hejsan!
Guuud så bebis sugen man blir..
När jag väntade min minsting, tog vi reda på om det skulle bli en prins eller prinsessa.
Liten Sessa!! Lyckliga oss! Efter tre pojkar ville vi såå gärna ha en liten rosa klick!
Två favvo namn var Vilda o Billie
Men pappa fick sista ordet på BB. Hon skulle ha ett sött mjukt namn hans lilla sessa! Så Sanna det blev! Vår Sanna-sessa
!
Kram
Guuud så bebis sugen man blir..
När jag väntade min minsting, tog vi reda på om det skulle bli en prins eller prinsessa.
Liten Sessa!! Lyckliga oss! Efter tre pojkar ville vi såå gärna ha en liten rosa klick!
Två favvo namn var Vilda o Billie
Men pappa fick sista ordet på BB. Hon skulle ha ett sött mjukt namn hans lilla sessa! Så Sanna det blev! Vår Sanna-sessa
Kram
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej!
För många år sedan, innan jag ens trodde att jag någonsin ens skulle vilja ha barn, såg jag en underbar film. Den heter "Andarnas hus", och är fortfarande en av de bästa filmer jag sett.
En liten gudabenådat söt flicka spelade en roll. Hon hette Clara.
Redan då bestämde jag mig för att om jag någonsin fick en flicka skulle hon heta Clara.
När hon väl kom var jag ändå osäker. Men min sambo tittade ömt på denna lilla nyfödda varelse, och sa, "Men det SER du väl? Det är ju en liten Clara"
Och så blev det. Det känns bra.
Med Ida gick diskussionerna vilda.
Jag höll hårt på bl.a Hedvid, COOLT! 8)
eller Elvira, ljuvligt
Sambon VÄGRADE hårdnackat de båda. (Hedvid från A till Ö, och 91:ans Elvira var argumenten mot)
Till slut blev det hans farmors andranamn Ida. Och jag ska erkänna,
det känns inte helt bra, för vanligt.
Det skulle nog ändå varit en Elvira...
Och fler barn blir det inte, så vi får väl skaffa katt igen
Vi var båda överrens om Edward som kill-alternativ.
kram anna
För många år sedan, innan jag ens trodde att jag någonsin ens skulle vilja ha barn, såg jag en underbar film. Den heter "Andarnas hus", och är fortfarande en av de bästa filmer jag sett.
En liten gudabenådat söt flicka spelade en roll. Hon hette Clara.
Redan då bestämde jag mig för att om jag någonsin fick en flicka skulle hon heta Clara.
När hon väl kom var jag ändå osäker. Men min sambo tittade ömt på denna lilla nyfödda varelse, och sa, "Men det SER du väl? Det är ju en liten Clara"
Och så blev det. Det känns bra.
Med Ida gick diskussionerna vilda.
Jag höll hårt på bl.a Hedvid, COOLT! 8)
eller Elvira, ljuvligt
Sambon VÄGRADE hårdnackat de båda. (Hedvid från A till Ö, och 91:ans Elvira var argumenten mot)
Till slut blev det hans farmors andranamn Ida. Och jag ska erkänna,
Det skulle nog ändå varit en Elvira...
Och fler barn blir det inte, så vi får väl skaffa katt igen
Vi var båda överrens om Edward som kill-alternativ.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
hej,
tack för alla tips på pojk V-namn. Nu när jag har läst tråden har jag även fastnat för Alfred- inget V-namn, men det är ett jättefint namn ändå
8)
anna- Elvira stod högt på listan hos oss också, men så fick en kollega barn och döpte henne till Elvira. Vi umgås inte eller så, men det kändes ändå konstigt att ta det namnet.
Vega har fått sitt namn efter min mormor som hette det i andra namn.
Linda
tack för alla tips på pojk V-namn. Nu när jag har läst tråden har jag även fastnat för Alfred- inget V-namn, men det är ett jättefint namn ändå
anna- Elvira stod högt på listan hos oss också, men så fick en kollega barn och döpte henne till Elvira. Vi umgås inte eller så, men det kändes ändå konstigt att ta det namnet.
Vega har fått sitt namn efter min mormor som hette det i andra namn.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Nancy
Då kanske man kan passa på att be om namnidéer inför framtiden (en inte ALLTFÖR avlägsen sådan hoppas jag)
Vår lilla dotter heter Leia.
Eftersom både maken och jag älskar filmer som "Star wars" och "Sagan om ringen" kändes namnet helt rätt och spikades redan då hon låg i magen (visste att vi väntade en flicka). Vi gillade även att det var lätt att uttala och med få bokstäver.
För framtida behov skulle vi vilja ha ett flick- eller pojknamn som matchar fint. Behöver inte vara "filmnamn". Begynnelsebokstav spelar ingen roll men det får gärna vara med 4 bokstäver (fast inte "Luke", blir lite väl häftigt
Senast redigerad av Nancy den tor 02 mar 2006, 13:59, redigerad totalt 1 gånger.
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
namnförslag som jag tycker passar ihop med Leia:
Leia och Leon
Lars kanske
Isak
Lukas (märk det är inte Luke
)
Elias (lite kul eftersom de har samma bokstäver men i olika ordning)
det finns säkert fler som passar men det var de jag kom på så här spontant
Leia och Leon
Lars kanske
Isak
Lukas (märk det är inte Luke
Elias (lite kul eftersom de har samma bokstäver men i olika ordning)
det finns säkert fler som passar men det var de jag kom på så här spontant
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
-
father of sons
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
-
father of sons
-