Träning 2025

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
anna
Kontakt:

Re: Träning 2025

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men HJÄLP! :shock: Vad hemskt med dottern!!! Har det hänt att hon svimmat innan? Fattar verkligen att det tog all energi!
Det räcker väl som det är kan man tycka... :(

Fusion Fit var bra! Jag hänger ju på om gymmet gör något nytt pass - förutom danspass då! :lol: Så får man utvärdera vad man tycker bäst om.
Men jag har ju min stomme av rutiner... Teampass måndag och fredag, hyrox tis, och styrkepass sön. Sedan kan jag variera det 5:e.
De brukar ha ett midsommarpass, men inte i år. Och jag hade inte hunnit ändå med allt fix inför!

Ja, vilken midsommar det blev! SÅ härligt med värmen! :heart: Och roligt med vårt gäng! Vi börjar med sillunch kl. 13, grill på kvällen, och sedan höll vi på till 01...
Och träffade samma gäng på midsommardagen och körde samma tider, men ringde pizzabilen ;)

6 veckors semester låter alldeles underbart och välbehövligt för dig! :heart:

Mån: Team
Tis: Hyrox
Ons: individuellt pass
Lör: Poweryoga
Sön styrka i grupp

Nu blir det nog en glesare vecka...
Kör hårt mån, tis, ons, men sedan åker jag på hantverksmässa i Värmland och är borta tors-sön.
Vi får se om jag ev. får till något 100/90/80-pass någon av dagarna. Om inte får det bli bra ändå.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Fick bara till ett pass i veckan som var
Tis: PW med jogginginslag.
Gick över förväntan. Trodde jag skulle ha mycket sämre kondition än jag hade. Och inte så mycket träningsvärk fick jag heller.

Men sen blev det för mycket inför midsommar med knytis både midsommarafton och midsommardagen med olika sidor av släkten, och vår del som skulle förberedas där. Så jag hade inte energi till något mer.

Härligt med pizzabilen, perfekt bryt efter all midsommarmat :) Och vilken härlig helg du verkar haft :heart:

Hoppas du har det bra på hantverksmässan!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!!

Fick till fyra pass :clapping: :dance:

Tis: Styrka hk
Tors: Styrka hk
Lör: PW 50 min (egentligen 25x2 med liten paus på biblioteket)
Sön: Styrka hk

De flesta styrkepass jag gjort senaste tiden har varit ganska lätta, mest för att hålla igång. Men i torsdags så ökade jag vikterna igen, till där jag var innan allt började, men inte lika många repetitioner. Men jäklar vilken träningsvärk jag fick :lol: Nu ska jag öka med en rep i taget tills jag är helt tillbaka. Kändes så SKÖNT att ta i igen :)

Hoppas allt gick bra på mässan, och att du fick till något pass :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad kul att du kom ut i joggingspåret igen!! Och att det gick bra! :clapping:
Och fyra pass förra veckan!! Wow! :clapping: Kul att du klarade ökning till dina gamla vikter! :)
Ja, den träningsvärken, den träningsvärken... :think: :shock: :D

Det blev en bra mässa till slut. Det var så segt med SÅ mycket färre besökare än vanligt...
Höll på att ge upp alldeles sista dagen och funderade på att inte åka dit igen... Men så kom det en tjej som hade butik i Arvika som undrade om jag sålde till butiker? Det gör jag ju. Och hon köpte MASSOR av saker!

Men någon träning efter mässdagarna blev det inte tal om... Jag och kompisen prioriterade mat och vin ;)

Men jag körde 3 pass mån, tis, ons innan i alla fall:
Mån: Veckans team
Ons: Veckans individuella. Såg överkomligt ut när han skrev det på tavlan, men var överjävligt :shock:

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Köttade på med 6 pass denna veckan.

Mån: Veckans Team
Tors: Fusion Fit
Fre: Veckans Team
Lör: fick med mig en träningskompis på ett puls/styrkepass. En ledare hade kört det strax innan och lät det stå kvar på tavlan till oss. Jääääättejobbigt var det!
Sön: Styrkepass i grupp.

Om en vecka sitter vi i Edinburgh! :) Vi ska till Skottland i 10 dagar, hyra bil och åka runt i detta vackra land :heart: Vi var där en gång för c:a 27 år sedan. Någon gammal favorit blir det, men även nya platser. :)
Då får vi se hur det går med träningen...

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Oj :shock: Det är visst TRE veckor sedan jag var här, inte meningen :oops:

V27
PW med jogginginslag
Styrka hk
Jogging 3.8 km i mycket långsamt tempo
Styrka ök

V28
Jogging 3.8 km
Styrka ök
Styrka hk

V29
Jogging 3.8 km
Styrka hk
Styrka hk

Har lite dålig koll på veckodagarna, men antalet pass och vad jag gjorde stämmer :lol:

Det är SÅ varmt här, har varit mellan 25 och 30 grader i snart två veckor :shock:
Det är nästan omöjligt att göra någon träning utomhus om man inte går upp vid typ 05, och det händer inte :D Såklart är det helt fantastiskt sommarväder, men inte ur träningssynpunkt ;) Så här inne får jag gnälla 8-)

Har ändå kommit igång hyfsat nu igen tycker jag. Känner skillnad i rygg och axlar. Nere i källaren i mitt gym är det svalt och skönt :D

Hoppas du har haft det fantastiskt bra i Skottland! Låter underbart :humbup:
Helt rätt prioriterat med mat och vin på mässan ;) :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, vi förstod att det hade varit "tropiskt varmt" här hemma när vi var i Skottland!
Förstår precis att träning ute inte är så lockande då! Tur att du har det svalt i gymmet i källaren! :heart:
Bra tränat, och kul att du känner skillnad!

Skottland var HELT fantastiskt! Måste vara ett av världens vackraste länder! :heart:
Vi kom hem igår e.m, och imorgon drar vi till Skåne i 4 dagar.

Vecka 25:
Mån: Fusion Fit
Tis: Styrketräning med två gymkompisar
Ons: Hyrox
Sön: Poweryoga

V.26:
Mån: "Besteg" ett berg, Arthurs Seat i Edinburgh.
Det var brant och jättejobbigt, men värt utsikten när man kom upp! 24.000 steg blev det totalt den dagen.
Tors: 100/90/80...etc. på hotellrummet
Fre: 1,40 min pw i skotska högländerna vid Fort William
Sön: 100/90/80...etc. vid en sjö medans Per fridök.

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hoppsan, där gick det två veckor igen...

Förra veckan gick sådär, med bara tre pass.

Tis: 30.000 steg i Edinburgh tycker jag räknas som ett pass, för det mesta gicks på en gång.
Ons: Landade i Sverige på e.m så jag hade bokat mig på Hyrox, MEN kom en timme för tidigt! :shifty: Ingen idé att åka hem, så jag gjorde ett eget pass med rodd blandat med annat.
Tors: Styrka & rörlighet.
Sedan åkte vi till Helsingborg/Mölle med döttrarna tors-mån. Magisk konsert med Bob Hund/Thåström på fredagen :heart:

Denna veckan blev bra med 6 pass :)

Tis: 5 km skidstaksmaskin
Ons: Hyrox
Tors: Styrka & rörlighet som är ett bra pass! :humbup:
Lör: Deep stretch Yoga
Sön: Styrkepass i grupp.
Stolt att jag tog mig dit idag, eftersom vi hade "sista-semesterhelg-fest" med kompisar till 04.00... :oops:
Men det känns ju alltid skönt efteråt!

Ja, nu börjar jobbet igen... Allmänt otaggad, men man kommer väl fort in i det.

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Vilka fina träningsveckor du har haft :clapping:

Härligt med konsert :heartsthree:

Inte så bra här.

ETT pass på två veckor:
Sön 26/7: Styrka hk
Det var så himla varmt, och vi hade besök som bodde nere i källaren första delen av veckan, brorsan med familj var på besök.

Sen denna vecka så åkte vi till min mans släkt (eller ja, ni är det bara en gammal gubbe kvar) utanför Umeå som vi gör varje sommar. Där brukar det bli många promenader och vandringar med visst klättrande. Men så blev jag och äldsta dottern tokförkylda direkt :( Så inga aktiviteter alls. Och vi kunde ju inte träffa den gamle mannen annat än utomhus heller, för att inte smitta :roll: Så inte till mycket till resa...

Fortfarande lite krasslig, hoppas piggna på mig så jag kan njuta av sista semesterveckan.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Äsch, nu går det ritktigt dåligt.

Lör: PW, 50 min.

Nu känner jag mig dock återställd efter förkylningen. Samt har börjat jobba denna vecka, känns SÅ overkligt. Några veckor till hade suttit fint :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vilken skit med semester och förkylning direkt... :( Inte alls kul när ni hade planer på vandringar och allt! :banghead:
Och stackars gamle gubben som får sjuka besökare... :cry:
Bra att du är bättre! :humbup: Nya tag nu! :)

Förra veckan:
Mån: Team - värsta på länge! :shock:
Tors: eget pass styrka fokus överkropp
Fre: Team
Blev bara 4 pass, för jag började måla vardagsrummet på helgen...

Denna vecka:
Mån: team
Ons: individuellt pass i grupp
Fre: Team
Sön: Powerwalk + poweryoga
Mån-tis-ons-passen var riktigt jävliga allihop! :shock:

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ojoj, du skriver ju då och då "värst på länge" eller "värsta någonsin", de måste vara riktigt köriga de där passen :shock: Är ni samma gäng som är med hela tiden? Tänker om en ovan/nybörjare skulle vara med så lär de väl få en brutal chock :lol:
Men du måste ha en GRYM fysik, tänker jag, med all den tuffa träningen :clapping:

Jag fick faktiskt till fyra pass :D

Mån: Styrka hk
Ons: PW 50 min
Fre: Styrka hk. Nu kunde jag ta i ordentligt och med tunga vikter. Men fick träningsvärk utefter det också :lol:
Lör: PW 50 min

Lite sur över konditionen :( Hade ju precis kommit igång med jogging och orkade ett helt varv, så blev jag sjuk. Kände under mina PW's denna vecka att det inte var läge för jogging än...

Ikväll börjar dansen igen :dance: Ser SÅ mycket fram emot det. Dock har vi en ny lärare, då den vi hade tidigare har blivit mamma :heart: Och jag har hört att hon den nya tar mycket inspiration från jive och quickstep eftersom hon tävlat i det. Så det gäller att få fart på fötterna :lol:

Jag har gått upp 5-6 kilo sen i påskas ungefär :cry: Det har ju blivit mycket hemmasittande och stillasittande, och alla dessa mellanmål som jag ju också har hängt med på :? Jag hoppas att det löser sig lite av sig självt nu när jag går tillbaka till tidigare rutiner.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Woop woop :dance:

Fick ihop fyra pass :mrgreen:

Mån: Dans. Jätteroligt och jättesvårt :lol: I höst ska vi tydligen "hitta höfterna" så det är salsa, cha-cha mm, som solodanser dock. Det där med att röra på höfterna utan att resten av kroppen hänger med har aldrig varit min starka sida :D Men hon kanske lyckas lära mig ;)
Ons: Styrka hk, med tunga basövningar
Lör: Styrka hk, mer isolerande övningar med många repetitioner. Och det var verkligen länge sedan, har GRYM träningsvärk i triceps :shock:
Sön: PW 50 min.

I veckan ska jag börja jogga igen, om allt går enligt plan. Nu är yngsta dottern förkyld, men jag kan inte behöva bli sjuk så här snabbt igen tycker jag, det vore inte rättvist :evil:

:heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, usch, jag upprepar mig med ordet "värst" en del tror jag! :shock: :) Men jag skriver det bara när det verkligen är "illa"!

Ja, vi är ungefär samma gäng! :) Och ibland kommer det nya, och de provar en eller två gånger, sedan ser man dem oftast inte igen :|

Jag har inte en grym fysik... Får pausa då och då, och börjar känna mig lite underlägsen min Team-kompis, som drar om mig mer och mer... Visserligen är hon c:a 20 år yngre, men vi har hållit ungefär samma tempo och vikter innan.
Hon kör t.ex 60 kg på marklyft, där är jag helst på 45 kg. Kan 50, men bara 5 åt gången.
Och uppåt-övningar är jag rent av DÅLIG på! Och jag har börjat förlika mig med att jag nog aldrig kommer kunna göra en chin...
Jag gör så gott jag kan...

Så bra tränat av dig!! :humbup: :clapping: Och SÅ roligt och spännande med dansen! :clapping: :heartsthree:
Höftrörelser verkar ju jättesvårt!! :shock: Men ha tålamod - du fixar det! :)

Ja, det är skit när man kommit igång, och blir sjuk och kommer av sig :( Hoppas du håller dig frisk nu :pray:
Träningsvärk ser jag som (lite) positivt ;)

Jag har också gått upp en del... Men nu satsar sambon på GI-mat för att han vill tappa några kilo, så jag hänger på och ser om det händer något...
Vet vad du pratar om med alla mellanmål och att man ju faktiskt måste hänga på med dem!

Ja, just det, vi missade igen... Så mina 2 veckor blev detta:

V. 33
Ons: individuellt i grupp
Fre: team
Sön: Powerwalk + Power Yoga direkt efter

V. 34:
Ons: individuellt i grupp
Fre: team
Sön: Deep stretch Yoga

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Äsch, blev förkyld igen :cry: Men lättare denna gång, så nu är jag tillbaka på banan igen :)

Hann med två pass ändå, innan halsontet kom:

Mån: Dans :dance: Superkul och superjobbigt :lol:
Ons: Styrka hk, tunga basövningar.

Tror ändå du är grym ;) Chins... Jag har kunnat göra en, men med handflatorna vända mot mig. Så inte "riktiga". Det är SVÅRT, och speciellt för oss kvinnor, vi är inte byggda för det helt enkelt :D

Jag kör GI-stuk på min kost jämt, bra för mitt blodsocker och min mage :) Sen går det ju att äta för mycket av det också :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"