Träning 2015!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Oj Anna, vad du kör! :shock:

Njae 6 timmar i skidbacken och lite slalom är inte så mycket tycker jag. :D :roll: :wink:

Men nu är jag på min vanliga bana igen med 2 tim sön, 1 tim ikväll och 2,15 i morgon. Men tyvärr verkar jag ha pajat mina tummar så de värker fruktansvärt. Så håll era för att de repar sig ordentligt fort. :thumbsup:

Hur går det för er andra?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Starkt jobbat, anna! Kriga på, men kom ihåg att vila någon dag ibland också så inte kroppen blir stressad.
Krya på sig med tummarna, Torsmamma!

Blää, jag hade ingen bra vecka:

Tis: 15 min balansplatta + tabata-planka.
Tors: Styrketräning ben och rumpa.
Lör: Barndans med minsta kotten
Sön: PW 45 min

Och nu är jag superförkyld...IGEN! Vad fan är det som pågår här :twisted:

Ös på med tips om tillskott och dunderkurer! JAG BLIR VANSINNIG :evil:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Dunderkurer... ( med viss ängslighet ger jag samma råd som jag gav Anna en gång för många år sen och jag är jätteledsen men hon blev jättedålig; ber än en gång om ursäkt :heart: )

Först måste man ta D-vit upp mot 10 000 IE, Zink 30 mg till natten PÅ KVÄLLEN!!! Tar man det på morgonen kan man må mycket illa! Men är väldigt effektivt. Ingefära som man river och häller kokande vatten över. Låt dra länge och drick! C-vit på morgonen kan man också ta. Vitlök. Sen när man mår bättre fortsätter man med d-vit och zink samt tar probiotika i höga doser minst 3 mån.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tors mamma, hoppas tummarna blir bättre, låter jobbigt... :(

GulligaA, det var väl ingen dålig vecka??
Skit också att du blivit förkyld igen :cry:
Ja, jag tjatar väl på om mina gamla vanliga tips, så får du se vems tips du nappar på :wink:

Jag hade ju lunginflammation 2 vintrar i rad. Har aldrig varit så sjuk i mitt liv :shock: Fick ingen medicin av farbror doktorn för inget bet på den sorten...
Till slut var jag i princip "färdig för hispan" och gick till Hälsokostaffären och fick följande råd att göra varje dag tills det bättrade sig:
:!: Ät dubbel dos Probion (alltså 2 tabletter)
:!: Ta dubbel dos zink (alltså 2 tabletter) men ta dem INTE på fastande mage, då kan man må rejält illa!!!
:!: Ät C-vitaminer "som smågodis" 15-20 om dagen eller så.
:!: Ta flytande BioStrath dubbel dos.

Till slut vände det, men det tog tid...

Efter att man blev bra skulle man höst och vinter alltid äta en Probiontablett om dagen, då håller man lättare förkylningar borta.
Och kors i taket! 2 vintrar i rad har jag haft ytterst lindriga förkylningar! Någon dag bara - sedan är det borta! :D :D :D
Så fort jag får en släng lägger jag in krut-kuren.

Men så har jag ett annat tips också. Om jag känner det MINSTA lilla att jag börjar få ont i halsen tar jag 40 droppar Echinaforce i lite vatten. Det motar bort så att det inte blir någon förkylning av det hela i 8 fall av 10! Om man bara tar det i tid och inte "väntar och ser vad det blir av det".

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Hoppas sjukdomen gett med sig nu GulligaA!

Förra veckan blev det bara ett pass, denna vecka en dansklass, 45 min yoga och 2x 30 min jogging m några styrkeövningar efteråt. Så härligt att kunna träna utomhus!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Hej!

Hur går det med tummar och sjukdomar?

Bra jobbat i veckan lgh140!
Ja, det är skönt att vara ute igen!

Jag får väl lämna en rätt kass rapport denna veckan. Hade tänkt träna idag, men är rätt matt i kroppen efter en fest-helg med goda vänner och "Flashdance"-show i Göteborg...

Jag har i alla fall gjort 4 pass:
Mån: Powerwalk/jogg 1 tim
Tis: yayog överkropp 24 min
tors: Yayog core 36 min
fre: motionscykel 1 tim.

Ja, det blev ju att vi gick mycket och långt i Göteborg i lördags, men oeffektivt med mat, shopping och vinpauser...

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Nåja Anna - man behöver ju roa sig ibland :) Och från min plats ser det ut som en utmärkt träningsvecka :thumbsup:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej på er

Jag har haft en vecka inriktad på återhämtning, så jag har inte gjort något förutom Barndans med minstingen i lördags.

Tack för alla tips! Nu har här inhandlats och knaprats probiotika, zink och D-vitamin. Sen har jag köpt Echinaforce också, för förebyggande. Det som hjälpte mest var dock timjan-te! Hostan släppte och halsen blev bra på ett kick :D Rekommenderas varmt!

Får se nu då om jag lyckas hålla mig frisk med alla tillskotten. Känns lite ovant, jag tar ALDRIG tillskott annars.

Fina veckor tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Anna, lite skoj skall väl en flicka få ha också, eller? :lol: Ett gott skratt förlänger livet säger de ju.

Lgh140, inte fy skam, allt räknas!

GulligaA Man skall ju inte träna om man är sjuk så kurera dig du. Det är inte helt fel. Ligga lite i solen naken mitt på dagen är också bra! :D

Och jag har kört mina pass som jag brukar, Karate går ju bra då inte så mycket tummar skall till. Men Kobudon är svårare och hantera vapen då fingerfärdigheten är si och så. Men jag kör på. Har beställt ett litet hjälpmedel för tummarna nu som jag hoppas skall avlasta mig när jag trycker och masserar. :P
Tor 2006

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
GulligaA: Vad bra att du får i dig en massa bra nu då!
Jag tar heller aldrig tillskott, bara Probion då höst och vinter, så det var/är ovant för mig också. Men det hjälper ju uppenbarligen!
Timjanthé har jag aldrig hört talas om! Från hälsokostaffär också?
Det låter ju som något man borde köpa hem ifall det smäller till!

TorsMamma: Bra tränat! Men så jobbigt det låter med tummarna... :( Vad är det egentligen? Har du överbelastat dem? Gör det ont hela tiden? Eller bara när du anstränger dem?
Hoppas verkligen ditt hjälpmedel har effekt!

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Vad vi slarvar här hela bunten med att rapportera!
Jag börjar då...
Förra veckan blev det bara 4 pass. Det ska man väl egentligen vara nöjd med, men mitt mål är ju 5/vecka.
Det var så att jag fick en vederstygglig magsjuka...

Mån: Yayog ben 42 min.
Tis: Powerwalk/jogg 1 tim
Tors: ZWOW 30 min. HJÄLP! :shock: Hade glömt vad för typ av träning detta var. Där utmanar man sig själv till MAX utan pauser, puh! :shock: :lol:

Fre: slog alltså magsjukan till på allvar...
Lördag och söndag var jag utmattad, men satte mig på motionscykeln för det enda tänkbara pass som blev motionscykel 35 min. Mer orkade jag inte. Fick mjölksyra nästan direkt.

Nu är jag på benen igen och pigg! Ska precis snöra på mig joggingskorna och ge mig ut i vårvädret! Synd bara att min mp3-spelare är på lagning.

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Gooooo Anna!!!

Man bara brygger te på timjan man har hemma :wink:

Jag trycker så mycket med dem i jobbet och i utterlägen så förmodligen håller jag på att slita ut dem. De värker lite hela tiden men massor när jag använder dem över huvud taget och trycker jag med dem en dag värker de i 1-2 dagar men så har jag mycket känsliga leder. Får jobba på att stärka händerna kanske köpa mera och flera skydd.... :roll:

Träning som vanligt. Sön, mån, tis och onsdag.
Tor 2006

GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Bra jobbat tjejer!

Blää för magsjuka :-&

Precis som Torsmamma säger, jag tog fram kryddburken bara :D

Hjälp mig! Jag VÅGAR inte ta tag i träningen igen :( Jag är så rädd att bli sjuk... Känner mig så frisk nu, det var så länge sedan.

Förra veckans :oops:
Lör: Balansplatta 20 min. Det börjar bli för lätt att bara stå, måste göra något mer.
Sön: PW med jogginginslag 40 min. Lätt styrketräning hela kroppen.

Jag SKA försöka sätta igång igen, kanske blir jag inte förkyld den här gången.

ZWOW, visst ja, hon med rattarna :) Är det gamla pass, eller kommer hon med nytt fortfarande? Kanske skulle testa det nån gång, om jag kommer ihåg rätt så var hon fit och snygg!

Ta hand om magar och tummar!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Då ska jag verkligen komma ihåg timjan-thé nästa gång någon i huset får hosta! Det låter ju fantastiskt bra!

Men det låter ju HEMSKT med tummarna! :shock: :( När du verkligen behöver använda dem så mycket också med tryckning osv... Kan du komma på andra sätt att trycka? Mer med handlovar kanske? Kan du få tips från andra som håller på med samma som du? De får ju inte bli utslitna... :cry:

GulligaA, det vågar du VISST! Nu är du ju bra! :D
Och du fortsätter äta Probion i förebyggande syfte? Ta dubbel dos ett tag, det skadar inte det minsta.
Kör som nu lite "lättare" träning PW:s och sådant kanske? Det är nog bra att försöka komma UT lite nu i vårsolen. Simning? Kan det vara något?

Jajemen :!: Hon med de onaturligt stora i proportion till den lilla, lilla tunna kropp med bara muskler hon har. :wink: Men hon sliter på hårt den lilla tösen och är glad och käck :wink:
Min sambo gick förbi en gång när jag kollade in något pass på datorn. Han hörde bara ljudet och frågade försiktigt "...Eh...vad tittar du på..?". Hon flåsar ju en del :lol:
Jag vet faktiskt inte om det finns nya pass, jag bara tog ett av dem.
Funderar på om jag inte ska ta och lägga in i alla fall ett zwow-pass/vecka. Det är ju HELT annat än det jag gör.

Tänker på en sak en av tränarna i Biggest loser sa till en tävlande (japp, jag kollar på det :oops: :wink: )
Han sa att deltagaren kunde fortsätta mata på med den träning han gjorde, men nu hade han nått ett läge där vågen skulle stå still. Nu behövde han komma utanför sin comfort zone om mer skulle hända - utmana sig själv på tuffare saker helt enkelt.

Det gör jag delvis nu när jag kommit ut i löpspåret. Jag ökar på springdelen lite varje pass. Lite i taget, jag är ju ovan vid konditionsträning.
Men med zwow kom jag definitivt en bra bit utanför min comfort zone! Det är därför det känns som att det borde vara ett bra komplement!

Hjälp vad jag babblar! Men jag är så glad att ha er att babbla med :!: :heart:

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Håll i er nu...uppdatering...på en SÖNDAG! :D

Ja, nu ÄR jag frisk, har jag bestämt mig för. Äter fortfarande probiotikan.

Veckans:
Ons: Styrka, cirkelträning hela kroppen.
Tors: Balansplatta 20 min. Blandat stå på ett ben, och på båda med lite kastande av boll. Svårt!
Lör: Jogging, 5.3 km. Usel tid, men tog mig runt :D
Sön: Träningsvärk! :( Gick nog ut för hårt med joggingen. Lätt styrketräning hela kroppen och massor av stretch på benen.

Alltså, simning är inte min grej. Det är nog kanonbra och skonsam träning, men jag klarar inte av om det t.ex. fastnar ett hårstrå som inte är mitt på fingrarna eller om något oidentifierbart skräp kommer flytande :oops:

Precis, man måste överraska kroppen då och då, så den inte tror att den vet vad händer och ställer in sig på det. Jag vill ju slå ett slag för styrketräning med VIKTER, och TUNGT ska det vara.

Jag kollar också ofta på Biggest Looser, känner mig så vältränad och sund...

Nu vill jag verkligen komma igång med joggingen. Börjar ju bli lite ljusare nu, och i lördags tog jag en tidig morgonrunda i solsken och fågelkvitter. Superhärligt ju!

Hoppas ni har haft en bra vecka tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"