Hej!
Skrev just ett långt inlägg...och så hände det MIG att allt försvann!! #-o :^o
Grrr. Men får försöka igen.
Härligt att din bebis vänt sig o att allt verkar redo, SaraMilana!

=D> Så är det inte här, direkt. Det känns som att jag är för upptagen med att tänka på förlossningen och sitta vid datorn för att faktiskt ta tag i saker och FÖRBEREDA mig och hemmet på att det KOMMER en riktig bebis snart!!! Har inte fattat det, tror jag. Ska försöka packa väskan och skriva det viktiga brevet snart, har typ prestationsångest inför brevet tror jag, det är nog därför det aldrig blir av

Bra början!!
Var iaf hos BM igår, vikarie för vikarien så jag fick typ berätta vad hon skulle göra och hade jag inte sagt till hade hon nog inte ens kollat hur bebben låg!

[-X Nu visste jag ju att den låg fel, den har inte ändrat sig och kommer nog inte göra det heller känner jag på mig, och hon sa mkt riktigt att rumpan var neråt. Den bökar visserligen lite men att den kommer runt tvivlar jag starkt på. Är i v. 35+2 idag. Nu är huvudet dock lite mer åt sidan just idag men jag tror ändå att gumpen är ganska stadigt rotad. Men svar får jag nästa onsdag (31/7) när vi ska på UL och förhoppningsvis också få prata om och kanske genomföra vändningsförsök, röntgen osv. Hoppas verkligen vi får göra allt på en gång för vi har 16,5 mil till sjukhuset och det känns ju vääldigt osmidigt att åka dit bara på UL för att sen få en ny tid för t.ex. röntgen #-o
Jag börjar ställa in mig på att föda i säte för jag klarar bara inte av tanken på snitt! Vill såå gärna föda mitt barn själv, profylaxa och uppleva förlossningen!! Var deppig i typ två veckor när jag tänkte mig att snitt var enda utvägen. Men har syrran klarat två sätesbjudningar så varför skulle inte jag kunna göra det? Dessutom hör hon till dem som anser att dessa förlossningar var de bästa och smidigaste (har därefter fött tre i huvudbjudning)...hon fick inga som helst komplikationer. Första barnet fick dock ha skena, men det var för att hon legat så länge i fällknivsposition och inte pga förlossningssättet.
Vändningsförsök vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till, det känns lite läskigt att stressa bebisen och en liiiten risk finns ju att det sätter igång. Då blir det troligen snitt direkt vilket är det absolut sista jag vill. Och så vill jag verkligen inte att de ska tvinga bebben till ngt, det kanske finns en orsak till att bebisarna i min familj gillar att ligga med rumpan ner? Iaf de första? Liksom att de banar väg för resten på ngt sätt...

Men OM den inte är fixerad och de tror att det skulle gå lätt som en plätt att vända den (tror inte jag) så kan de kanske få göra ett försök. Men det är näästan så jag hoppas att den ska vara fixerad och att mina och bebbens mått tillåter en sätesförlossning så jag slipper välja vändningsförsök eller inte. Jag måste vara lite knäpp...
Lycka till med pottan och allt gott inför förlossningen!! Kan ju bli när som helst nu för dig, SaraMilana!! Eller hur har det varit tidigare? Själv hoppas jag att bebben stannar iaf tills allt är förberett här hemma.
Det här inlägget blev ju ännu längre än förra, jag som skulle öva profylax!!
KRAM!!