Hjälp!
vart är vi på väg nu

?
Här hade vi liten i vagnen hela nätterna och alla lurar tills hon satte hela nätter. Sedan flyttade vi över till sängen och det var inga konstigheter alls! Kanske blir budskapet att man inte kan somna om i sängen om du flyttar över från säng till vagn, tänker jag.
Okey...så så gjorde vi...tillbaka i vagnen igen

Nu skall dagar och nätter ordnas...tänkte jag iaf.
Vi har börjat med frukt smakisar. Äter dom målet efter långluren och det går ner...

Men hur mycket kan man fylla på här, i vilken takt ökar man?
Kan man ge fler ggr per dag eller hellre större portion en gång per dag?
Nu får han i sig ca 3-5 teskedar
Och det här med pumpningen. Jag pumpar för allt jag är värd men flaskan är dessvärre inge roligare än bröstet

Skit tråkigt att suga helt enkelt med både större och mindre hål i tuten. Tror vi har hittat en som är lagom..Medela flaskan la vi på hyllan då han verkade föredra en vanlig tut och jag vill bara få i han mat så om ammningen går åt skogen så kvittar det med....förrutom

Det är bm som är det godaste som man möjligtvis kan äta en hel del av men inte ersättning.
Mini har mer och mer börjat rata ersättningen helt totalt (har mjölkfri Nutramigen då han reagerar på mjölk) och bm finns ju inte i uppsjö precis.
Mini verkar tycka att mat är ett nödvändigt ont och jag sliter med att få till mysfaktorn runt maten. Truga är inte att tänka på .. då äter han dåligt resten av dan. Försiktigt lirkande är det som gäller...men det är tålamodsprövande och tidskrävande. All mat inom en timma... men asså...det känns så tjatigt:( typ som han bara...men du...inte igen! Jag vill ju inte ha!
Igår hoppade mini typ middan helt för att sedan vara jätte hungrig till kvällslurken. Men tog ingen ersättning (som jag brukar erbjuda allra först när han är som hungrigast) sedan tog han lite bm blandat med ersättning... gav upp och gav bara bm och han slurkade i sig det som fanns kvar men det var helt uppenbarligen inte nog men ändå nog för att inte villja ha någe mer i form av ersättning.
Och hur blev natten???
Katastrofal!!!!
Mini sov i princip inte alls

En timma i stöten var max, mat och lååånga sega uppvak. Så det där med att jag fyllde på nattetid verkade inte spela någon roll så ja...vad säger man... vi är trötta och går liksom på knäna här hemma med stackars storebror som undrar vad det är för gnällpar han kommit i sällskap med.
Hugha!!!
Kära vänner... vad gör jag!?!?!
Nätterna blev ju lite svajiga innan 3 månaders gränsen och i samband med den började vi med flaska och lite mat och hux flux var vi tillbaka på uppvak nästan 4 varje natt iaf. han vaknade ibland innan men jag kunde lätt tala om att det inte var dags än.
Nu krånglar han ju väldigt även med flaskan så tillbaka på 2 matningar per natt plus tiiiidig morgon med mååånga uppvak och sen nu i natt då...ännu värre. Det här fungerar ju inte
Vet inte men hela AW s filosofi går ju ut på maten...mätta barn, trygga barn osv... men om dom vägrar äta då?? Som jag sa så verkar mini tycka att mat mest är nödvändigt ont och äter därefter....precis så att man står sig.
Dagslurar skarvar också och trött är han däremellan så vi kämpar med marginalkvartarna.
Fick ändra lite i schemat då han inte klarade alla tider så nu ser det ut så här
07 vakna mat, mys egenlek på golvet då jag inte har fått iordning sängen (i know, i know...i will, i will)
08:45-09-30 sov (blir ofta 08:30)
09:30-11:30 med mat 10 skötning kelmorna sig och skötning först och efter maten passiv/aktiv delaktighe försöker vara ute en stund här
11:30-13:30 sov
13:30-15:30 med mat 13:30 åker ofta och hittar på något med storebror lekpark/bibblan
15:30-16:15 sov
16:15-19 med mat 16:45 nattslurk 18:30 detta vakenpasset är typ riktig familje vakenpass. pappa kommer hem från jobbet och vill kela. Alla badar sedan saga med storebror, nattslurk och skrattet till godnattet
19 sova natten
22 mamma gå o lägger sig slurk
04 nattmål ibland även 01
Onda cirkeln gör att Sid blir trött då han inte äter ordentligt och äter inte ordentligt för att han är trött. Och saker som att han somnar i bilen under vakenpasset händer OFTA! Kämpar med att hålla honom vaken men går inte ! Och ibland måste man ju bara sitta i bilen om man ska hitta på saker på andra ställen än hemma.
TIPS??
Ingen rolig rapport...jag vet... men den kanske låter värre än vad den är pga natten i natt. man är lite extra gnällig liksom.
Fast egentligen har vi haft det riktigt mysigt och ännu mysigare sedan flaskan. Det har gjort att jag vågar mig ut mer eftersom flaskan iaf känns lättare att förhålla sig till offentligt när det krånglar än att hoppa upp med skrikande, protesterande bebi med ett bröst ute. Fast han är en liten tröttmössa eftersom mamma inte hittat nykeln än så är han också väääldigt glad däremellan.
Ska skicka iväg det här nu... men måste bara säga. Inge bra läggning och uppvak 21

Aldrig hänt förr!! vadan detta??
Ska sluta att oroa mig nu...gör ju inte saken bättre och istället invänta svar.
massa kram och godnatt (hoppas jag vi också får

)