Jag har läst igenom era svar noga och funderat. Vet inte riktigt vart det gick snett...

Kan det vara när vi införde vagningen och att hon nu blivit van att bli vagnad länge? Men hur backar vi här då? Vagna tills hon tystnar och sen sluta med en gång? Eller är hon för liten för det?
Jag tror också att det har med hunger att göra. Jag har verkligen försökt amma henne mkt de här senaste dagarna. försökt även med nappflaska men det går ej. Förut har hon kunnat vara vaken 2 tim, sova 2 timmar, till och med 2-3 timmar ibland. Den här veckan har hon bara orkat vara uppe minst 1 1/2 timme per gång för sen har det bara blivit gråt. Jag märker att hon ammar bäst direkt efter hon har sovit för då ligger hon avslappnad och bara suger länge. Sen rapar jag henne men andra påfyllningen är hon inte direkt intresserad av utan ligger och tittar på mig och skrattar...

Sen byter vi blöja och umgås och innan en timme har gått så försöker jag amma henne igen men då viftar hon bara med armarna och suger,släpper, suger , släpper. Så innan hon läggs igen för att sova så äter hon inget mer.
Idag väckte jag henne 6.45 och ammade, sova 8-9.30, ammade, sov 11.30-13.15, ammade, sov 15-16 knappt, ammade, sov 17-17.45 ( i bärsjal då jag gick ut med hunden) ammade bra, lade henne kl 18.45 för hon gäspade, men hon kommer inte till ro. Får stå och vagna bra länge. tillslut somnar hon kanske 19.20 för att sedan vakna 19.45, då gick jag in och ammade henne igen (då har hon sovit en stund så då ammar hon bra)vaknade till när jag la henne för storebror kom in

så då började cirkusen igen, dock inte lika länge.... Men det känns som om jag håller på att lägger i evigheter! Det är inte ovanligt att läggningen börjar kl 19 och slutar 21. Min man påminner mig om att det var likadant med de andra två när de var lika små.... Mitt minne är kort!

Har funderat på om vi kanske ska börja buffa henne istället..?
De två senaste nätterna har jag lagt henne, ammat henne direkt när hon vaknat till efter c 30 min, somnat, ammat henne igen i sömnen kl 22 ca. Sen har hon vaknat runt 01/02 då jag försökt ammat henne men hon ligger och viftar, ammar,släpper,ammar, släpper, då har jag faktiskt bytt blöja och lagt tillbaka henne i vagnen. Första natten fick jag vagna ganska länge men igår natt bara ca 15 min.... vad tror ni? Är hon helt enkelt inte hungrig vid den tiden utan vaknar bara av gammal vana? För hon ammar jättebra kl 22 och även vid 05-tiden...men ej 02.
Kanske är lite snurrigt beskrivet, men jag känner mig ganska snurrig.
Mamma till Arvid 050131 (kurad vid 7 mån) och Elsa 071028 (SM från början) och en ny liten Saga 110503.