Å vad härligt det är med ljumma sommarkvällar, då sover vår lille kille gott i fågelkvittret.
Hur breda är era barnvagnar invändigt och hur länge har ni kunnat ha dem som sovvagn?
Har fått tag på en som jag kan ha ett tag i alla fall...
Den senaste tiden har varit härlig med Z schemat har funkat fint och han har varit på otroligt gott humör. Han gör nya framsteg med ålningen hela tiden, har inte alldels fått till det själv men med litelite hjälp på en fot och lite lutande bord går det framåt. Det bästa är att hela familjen tycker det är kul, har liksom blivit en härlig höjdpunkt

.
Men så är det läggningen...som har gått ett par steg tillbaks. Vi var på rätt köl och han somnade fint själv tidigare...(om än inte varje gång).
Han sover i vagnen och skarvar sällan, är mätt och trött när vi lägger honom men har satt ett slags eskalerande insomningsskrik i system som gör att vi får vagna varje gång han ska läggas. Det handlar inte om mycket vagning men följande händer varje gång:
-läggtiden närmar sig och Z gäspar, är märkbart trött men gråter inte
-vi lägger honom i vagnen (ute dagtid)
-han ligger och bökar utan gråt 1-10 min
-sen tappar han tålamodet och börjar skrika
-vi tar ett par tag med vagning och han tystnar direkt
-slutar genast vagna gör ett par skak i handtaget och går därifrån
-han börjar skrika direkt nu högre än förra gången
-och så fortsätter det allt högre brukar upprepas 5-6 ggr
-sen somnar han som en sten
Vissa gånger gråter han men man hör att han håller på att reda upp det själv och tystnar mellan skriken då väntar vi, då brukar det räcka med ett tag på vagnen när gråten ökar och så somnar han sen.
På natten somnar han alltid fint alldeles själv efter ett par minuters bökande

.
Vid läggningen på kvällen gråter han ofta som allra mest, han är övertrött efter nattslurken och blir arg sista stunden.

Jag gissar att vi vagnat lite för mycket tidigare (har inte vagnat tills han somnar)

känns som att han vill att vi ska vagna litelite mer liksom...

TIPS på hur man backar motages tacksamt, är så tråkigt att han ska behöva gråta sig till sömns!!! Så långt det är möjligt brukar vi skratta ihop precis innan han lägger sig, vill så gärna få till egen insomning utan gråt så han får somna riktigt gott.
God kväll

!