Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
chokladkaninen

Re: Träning 2011!

Inlägg av chokladkaninen »

Krya på dig anna! :thumbsup: Låter ju inte så skoj, den där mattheten. :cry:

Jag vill uppmärksamma ett rapporteringsförbiseende: Biancaaaaaaa! Var äääääär du? Har du cyklat något på sistone? :heart: (Man skulle ha såna där tags, som på facebook: @acnaib :lol:)
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Oerhört trött denna vecka.
Nu sovit ca 14-15 h en natt. Magen funkade inte i fredags.
Sömnen är så viktig hela livet är min läxa och att ta bättre hand om mig själv och känna mina gränser.

En gång har jag joggat. Tre gånger tränat yoga på boll.
Ätit en hel del smågodis när jag varit stressad samt druckit tio-tjugo koppar kaffe om dagen.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Veckans träning:
må: intervall på crossen+ planka
ti: powerwalk 50 min
ons: Styrka ök + intervall cross
lör: intervall på crossen + planka
sö: MammaExpress (nya..pust vad jobbig) + planka

Känner mig nöjd.

Inger: ja sömnen är verkligen central. Vår yngsta sover nu stabila 12 h nätter sedan några veckor. Vilken skillnad att inte behöva gå upp och ge nattmål mm. Äntligen får jag mina 8 h sömn. Varje natt. Jag behöver det för att fungera. Dricker också massor av kaffe + äter tokigt om jag är trött.

Kram Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

16:e dagens influensa...Långt ifrån bra än... :( Vilar och hostar och är matt.
Men igår TVINGADE jag igång kroppen ( :oops: ) och gjorde ett försiktigt Poweryoga-pass 1 tim. Det är ju muskelträning och man blir inte andfådd.
Och ett likadant pass idag. Så 2 pass är min skörd.

Inger, det där låter inta alls bra! :shock: Börjar du bli sjuk? 10-20 koppar kaffe borde väl få den bäste mage ur balans? Bra tränat ändå!

Lindavega: Härligt med hela nätter, så skönt, så skönt! :D Och toppentränat i veckan! Jag önskar att jag kunte ta i lite igen, men det kommer väl. :?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning :(
tis: bröst, biceps samt jogging på löpband
sön: rygg, triceps samt kort jogging

Lördagens träning försvann, så tyvärr får jag underkännt denna vecka. Får ta igen det nästa vecka.
anna, vad långvarigt! Dags att bli frisk nu!
LindaVega :thumbsup: :thumbsup:
Inger: 4 pass är absolut inte fy skam! Bra jobbat. Hoppas orken kommer tillbaka och att du kan dra ner på stressen också.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
chokladkaninen

Stackars anna, krya på dig snart! :cry:

Jag höll på att gå i samma fälla som du den här veckan, Sofiapia, men fick efter många om och men ihop mina tre pass till slut:

Tisdag: joggning 20 min + yoga 75 min (jag har hoppats kunna förlänga det där joggingpasset men börjar inse att jag inte kan komma iväg hemifrån tidigare än jag redan gör - yogan är instruktörsledd och börjar på utsatt tid :roll: - så min nya plan är att försöka springa snabbare istället och sträva efter att gradvis öka distansen jag tillryggalägger på mina 20 min. Är ju enkelt att kolla på löpband.)
Onsdag: spinning 1h
Söndag: längdskidor, 1 mil på 70 min. :? Ny valla och ny snö så inte bakhalt den här gången, men å andra sidan lite dåligt glid... men det är ju bra att variera sig. 8)

Jag är sedan ett par månader tillbaka ganska försiktig med kolhydraterna, och visst har jag gått ned några kilo på det. :D Men det viktigaste är att jag mår så väldigt mycket bätte! :shock: Det märks allra tydligast en helg som denna då jag råkade spåra ur matmässigt och sedan var en kraftlös grinolle i två dagar.... :^o Jag var stressad inför ett viktigt jobbmöte i fredags, lunchade på restaurant med viktiga människor och beställde i min enfald pasta till lunch (jag har insett att pasta och bröd är typ min sämsta mat - jag mår inte bra av den, blir hungrig igen direkt efter att jag har ätit den, och överäter den lätt för att jag tycker att den är god :roll:). Och sedan rullade det på, med semla till eftermiddagsfikat och hamburgare och rödvin med kollegorna när stressen till slut var över på kvällen - och sedan har jag haft ett totalt kolhydratsug, svullen mage och dåligt humör, och inte känt igen mig själv som människa hela helgen. Så nu vet jag vad jag inte ska göra..... :wink:

Jag tror mig förmögen att komma på rätt köl igen imorgon och börja nästa vecka "på rätt fot" (kvällens skidtur verkar som nån sorts omstartsknapp :lol:), så nu återstår bara att försöka klura ut vilken som är den verkliga skurken här (in order of appearence): stressen, kolhydraterna, alkoholen eller pms:en? #-o
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Idag kommer förra veckans rapport. Fast så mycket finns inte att rapportera, jag har varit förkyld.

2 pass:
må: jogging 7 km+styrka nedrekropp, plankor tot. 1h 15 min
ti: ME nr4+plankor 35 min

Linda, den nya ME var jobbig :wink: till step up hade jag en stol och det var tuuungt att stiga upp på den med hantlar i händerna (jag är ganska kort, lite under 160cm, och stolen var inte helt låg). Men det är härligt då det är jobbigt :wink:

Chokladkanin, jag mår också bättre då jag minskat på kolhydraterna. Helt bort kan jag inte lämna dem, men unviker snabba kolhydrater. Äter nog gröt till frukost och bröd, men då mest grovt bröd och knäckebröd. Försöker minska på kolhydrater efter lunch (tips av Olga).

Nu är jag inte mera förkyld, så nu ska det tränas :) Får se hur det blir med joggingen, här är -20 grader kallt nu :shock:
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
chokladkaninen

Hej allihop! :D

Jag rapporterar redan nu, för jag har försuttit min chans att träna idag :roll: så det blir inte mer än två pass:

Onsdag: jogging 30 min + rejält stretchpass
Fredag: Aerobics 45 min.

Å andra sidan har jag slitit rätt hårt med plankor, sit-ups och korta yoga pass hemma för att försöka få lite disciplin på min bråkiga rygg. Den här veckan har jag nämligen oroat mig för att överta barnens förkylning (men ev klarat mig mha ingefärsdricka och mycket sömn) samt haft ont i ryggen. Jag vet inte hur mycket som är på riktigt och hur mycket som är nerver inför tjejvasan som infaller om en vecka, nästa lördag. :D Jag räknar med att mest vila mig i form och lite lätt träning med mycket ryggstretch....:wink:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

23:e dagens influensa... :( Det vill INTE ge med sig och jag är matt och hostar... :evil:

Jag har i alla fall gjort 2 pass i helgen med Pilates-mix, det är det enda jag orkat med...

kram anna
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Vad tråkigt Anna! Känner med dig.

Jag har inte orkat jogga i kylan. Men tre yoga på boll och en gång på gymmet med mannen.

Sömnen bättre. Kosten bättre. Lite fusk med chokladtryffel, äppöepaj och whiskey bara. Annar singet skräp.
Tack för all er uppmuntran. :D
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Har fått till 6 pass i veckan

Må: Intervall cross + planka
Ti: styrka ök
Ons: Intervall cross + planka
To: powerwalk 45 min
Lö: Intervall cross + planka
Sö: ME nr 4 + planka

Känner mig nöjd men lite trött i benen :mrgreen:

anna: usch stackare :cry: Ta det lugnt med träningen.

Chokladkaninen: tjejvasan, spännande. Lycka till. Är själv sugen på ngt liknande. Kanske nästa år? Funderar kanske främst på Göteborgsvarvet.

Inger: visst är man kräkless på kylan. Bra tränat

:heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
tis: bröst & biceps
fre: rygg & triceps
sön: ben, mage & roddmaskin

Chokladkaninen: Lycka till på Tjejvasan!
anna: krya på dig!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad DUKTIGA ni är alla :!: :shock: Ingen nämnd, ingen glömd! :D
=D> :!: =D>
Jag kommer igen och "tar rygg" på er så fort jag kvicknar till mer!

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Nu kommer min rapport, glömde på sö... :?

6 pass förra veckan:

må: styrka ök+plankor 1 h
ti: styrka nk+plankor 30 min, jogging 7,5 km
ons: jogging 6,5 km
to: ME nr 3+ plankor 45 min
lö: ME nr 2+plankor 40 min
sö: jogging, backträning 45 min

Den här veckan blir säkert liite lugnare. Min man, vår son och jag ska till England to-sö. Ska bli roligt :) Småflickorna ska vara hos mommo och mofa. Har tränat nu må och ti och ska ännu imorgon göra ett pass. Så slutet av veckan blir nog ingen träning.

Duktigt jobbat alla :) Och anna, krya på dig! Hoppas det ger sig nu...
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D I´m BACK!! :D På dag 25 vände denna vansinnes-influensa och jag hostar inte längre! Fortfarande lite trött, men helt klart överkomligt! :D
Detta vill jag inte vara med om igen...

5 pass denna vecka - nöjd!! :D

Mån: Lastade, körde på skottkärra och lastade av 1 pall pellets. Det är så pass tungt och krävande att jag räknar det som ett träningspass. 1 tim
Tis: Pilatesmix 1 tim
Ons: Motionscykel 50 min + mage
Fre: Poweryoga 45 min
Sön: Zumba + deras mag-ben-rygg-träning som är tuff! =1 tim, 15 min

Glädjande nog har jag bara gått upp 0,5 kg av de 3,5 jag gick ner när jag var sjuk! Hoppas jag kan hålla detta. Känns mentalt bra att ligga här.

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"