Ang dina frågor:
Jag tänker såhär - kan du inte lägga henne 15 min tidigare, dvs unyttja marginalkvarten, på tidiga fm-luren samt på lunchluren (där du sedan måste ta upp henne tidigare)? På så sätt får hon ju igen de 30 min som du måste väcka henne för tidigt. Eller tänker jag fel nu? Fattar du hur jag menar
Se bara till att den luren som du måste väcka henne tidigare ur har ett OK antal minuter, dvs 45 el 90 min.
Ang sövning i vagnen så ska det väl inte behöva vara ngt problem så länge du/ni använder er av attityden \:D/ Jag utgår från att du menar att hon kommer måsta sova när ni har dopfikat.
"Nu ska du sova här, det är inget konstigt med det". På mage och i ett mörkt rum och precis samma tillvägagångssätt som vanligt? Eller? Ingen vagning eller så tycker jag, utan bara ramsan som vanligt och så ut. Sätt en skylt på dörren om att folk ska hålla sig därifrån oxå =; Om det är meningen att hon ska ligga ute och sova kanske ni måste sätta en filt el ngt över suffletten så det blir mörkare (fast vid den tiden på em är det ju oftast ganska mörkt ute nuförtiden).
Jag låter alltid Sigge ligga ostörd så länge han är nöjd och bara pratar/är tyst/bökar, jag bryra mig inte om han ligger på rygg el mage. Börjar han skrika upp sig och jag inte får kontakt så vet jag med 99,9% sannolikhet att det " är ngt".
På senaste 2 dgr har han börjat vända sig på rygg på morgnarna när han vaknat för tidigt och blir till slut desperat och vrålar i högan sky. Då går vi snabbt in och bara vänder och lägger till rätta och sen går vi ut igen utan ett ord. Ingen idé att solfjädra honom, han blir vansinnig av det har vi märkt 8-[ I kombo med husljud burkar han sen lugna ner sig. Men regeln är ju "så lite interaktion som möjligt" - men att bara gå in och snurra runt honom på ett betsämt sätt tycker jag är bättre än att han ska ligga där och vråla paniskt i en timmes tid, jag tror att det gör mer skada i längden faktiskt (men det är min åsikt det).
Så gör jag iaf
Hoppas ni får ett mysigt dop och fortsätt harva på! Här har vi kommit över knixen vid 4.Nu är det uppvak vid 5-5.30 varje morgon istället .Så det går framåt tillsammans med klockan
mvh Sanna