Nemita skrev:Hej teresia!
Hur går det med er lilla tjej?
Kram
Hej!
det går fin fint =)
har vart i gtb med bägge tjejrena då storasyster har gjort ett hjärt ingrepp!
Nelly har vart såå duktig och sovit sååå bra!
shemat sitter som ett späck
WOW!
kram
Nemita skrev:Hej teresia!
Hur går det med er lilla tjej?
Kram
Sarisparis skrev:Underbart att höra:thumbsup:
Hoppas att allt gick bra för storasyster ocksâ.
Kram!
HejElle skrev:Vad skönt att det gick bra på resan. Hoppas att lilla juvelen kryar på sig snart!
Elle
Nej, det tycker jag inte. Dâ gör du ju om schemat och hon lär ju inte börja sova bättre pâ natten om hon sover ikapp sig pâ dagen.theresia skrev:sen så "tappar" hon ju ca 1 timme då hon skriker å gormar på morgon!
ska jag då lägga på en kvart x2 på de två 45 min lurar på em ?
Rent personligen sâ tycker jag mig märka att smâttingar gillar att gâ och sova tidigare än 20 pâ kvällen. Sâ en tolvtimmarsnatt frân 19-07 tror jag är lättare att fâ till än 20-08. Men det är mina tankar.theresia skrev:hon sover ju
10-12
14-14.45
17-17.45
20-08 (07) nu!
är det bra timmar att sova ???
Sarisparis skrev:Hej Theresia,
Vilket äventyr som väntar lilla Nelly - riktig mat!
Nej, det tycker jag inte. Dâ gör du ju om schemat och hon lär ju inte börja sova bättre pâ natten om hon sover ikapp sig pâ dagen.theresia skrev:sen så "tappar" hon ju ca 1 timme då hon skriker å gormar på morgon!
ska jag då lägga på en kvart x2 på de två 45 min lurar på em ?![]()
Rent personligen sâ tycker jag mig märka att smâttingar gillar att gâ och sova tidigare än 20 pâ kvällen. Sâ en tolvtimmarsnatt frân 19-07 tror jag är lättare att fâ till än 20-08. Men det är mina tankar.theresia skrev:hon sover ju
10-12
14-14.45
17-17.45
20-08 (07) nu!
är det bra timmar att sova ???
Ditt schema stâr ut lite pâ sâ vis att Nelly har lângluren pâ förmiddagen. Ett klassiskt schema är att ha en kortare lur pâ fm, en rejäl lânglur efter lunch (gärna 2 timmar) och sen en tredje kortare lur pâ eftermiddagen. Det är ett schema som lätt gâr att anpassa när barnet växer, först kortar man av den sista luren (och droppar den till sist helt), sen samma med förmiddagsluren. Och lângluren hänger med i flera âr.
Hoppas att snorigheten lugnar ner sig och att Nelly fâr upp aptiten, det tror jag räcker lângt för att hon ska sova bättre hela natten. Och fundera pâ att tidigarelägga natten, tror att det skulle hjälpa.
Har du läst om ensamleken i Barnaboken? (s 280 i nya upplagan Ensamlek om morgnarna).theresia skrev:jag undrar igen om ensamleken.-.
som jag slkrev innan så på morgon leker hon i sitt sitter själv på golvet vid oss själv i ca 30-40 min...
ska vi forts med det?
Jag har haft gröt som kvällsmat dâ jag tycker att bâda mina sovit sâ bra pâ det. När det varit dags för smakisar har jag börjat med grönsakspuréer till 'lunch' och sen gröt till kvällen, när skedandet satt sig lite.theresia skrev: Vad rek ni?
testa 4 mån gröten? när på dan eller vid natten?
eller
välling (men hitta bara 6 mån sån fast mild) även där när ???
Hej!Sarisparis skrev:Hej Theresia![]()
Har du läst om ensamleken i Barnaboken? (s 280 i nya upplagan Ensamlek om morgnarna).theresia skrev:jag undrar igen om ensamleken.-.
som jag slkrev innan så på morgon leker hon i sitt sitter själv på golvet vid oss själv i ca 30-40 min...
ska vi forts med det?
Självklart gör du som du vill, det finns ju inget mâste pâ att ha ensamlek i sängen, men 3-4 mânader är en bra âlder att börja om man vill eftersom just 3-4 mânaders lätt anammar nya vanor.
Passar det er att hon leker bredvid er pâ golvet sâ varför inte, men det är ju inte riktigt ensamlek. Risken finns ju att ni stimulerar henne och att hon inte leker lika koncentrerat som hon skulle ha gjort helt ensam, men det är ju helt upp till er att göra som ni vill.
Jag har haft gröt som kvällsmat dâ jag tycker att bâda mina sovit sâ bra pâ det. När det varit dags för smakisar har jag börjat med grönsakspuréer till 'lunch' och sen gröt till kvällen, när skedandet satt sig lite.theresia skrev: Vad rek ni?
testa 4 mån gröten? när på dan eller vid natten?
eller
välling (men hitta bara 6 mån sån fast mild) även där när ???
Eftersom du ammar sâ vet jag inte när jag skulle lägga in ett vällingmâl. Det är ju annars en bra kvällsslurk. Jag har börjat med välling när jag slutat amma, men det finns säkert mânga vägar att gâ här. Kanske nâgon annan har andra uppslag?
Hoppas förkylningen lagt sig!
theresia skrev:Nu är Nelly 20 veckor men den 13 Dec 5 månader...
Ska jag börja redan nu med ett nytt schema eller jag menar ändra så det är bara 15 timmars sömn nu?
eller?
jag funderar hur jag ska lägga det isf?
har nu:
12 tim natt 20-08
2 tim lur 10-12
45 min lur 14-14.45
45 min lur 17-17.45
Hur skulle du göra?
![]()
förkylningen forts dock =(
men har vart på bvc å är inget i lungor så
KRAM