Kura Nate (6 månader) Start: 101013

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
_lill

Inlägg av _lill »

Hej! Jag tycker det låter som ni jobbar på superbra! Vi hade också uppvak i vargtimmen lääänge och även tidiga morgnar (fortfarande ibland)... min personliga erfarenhet när det gäller att kura tvåan är att med ettan märkte man supersnabba resultat och blev chockad för man hade ändå inte riktigt trott att kuren skulle funka, med tvåan är man övertygad och därför inte lika impad av framgången... en tanke bara :)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

=D> =D> =D> Heja Heja Heja Korren! :wink: /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Korren

Inlägg av Korren »

Tack Luvisen! Glad jag blir. :)

min personliga erfarenhet när det gäller att kura tvåan är att med ettan märkte man supersnabba resultat och blev chockad för man hade ändå inte riktigt trott att kuren skulle funka, med tvåan är man övertygad och därför inte lika impad av framgången...
Jamenvisst _lill, exakt så är det ju faktiskt! :D

Ytterligare två nätter senare…
Nu har Nate vaknat vid strax efter sex två morgnar så det går ju definitivt åt rätt håll, och jag känner mig inte missmodig längre. Tack för att ni drog upp mig! :-)
Han ligger och sjunger och muttrar i ca en halvtimme innan han börjar låta lite upprörd.
Jag har gjort den kvalificerade (nåja…) bedömningen att trycka på klockan och göra glad morgon när jag hör att han snart kommer att jaga upp sig. Alltså plockar jag upp honom trots att det har varit en kvart tio minuter före marginalkvarten. Galet?
Jag har tänkt att det inte är värt att ta den fajten i det läget eftersom han kommer bli förbaskad och det kommer ta så lång tid att lugna honom att marginalkvarter både hinner komma och gå. Nu låtsas vi att klockan är sju, han blir själaglad att se mig och man kan börja morgonen med en bra känsla i magen (både för honom och mig). Vi får väl se upp så det inte blir tidigare och tidigare bara.
Fortsättning följer…

Kram och trevlig helg!
Valle – Född 080707 – Kurad 090724
Nate – Född 100329 – Kurstart 101013
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

:D :thumbsup: /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar