Ja, oj vad fort tiden går! Vi i januaritrion har ju faktiskt bara sex veckor kvar..

Och jag som skulle hinna sticka en babykappa, jag har inte ens hunnit beställa garnet. Jaja, strax innan Sofie föddes började jag med en åkpåse, och den blev klar i somras

så det är väl bäst att inte beställa nått garn den här gången. Just nu har jag fullt upp att sy en docka till den blivande storasystern.
Jag börjar bli väldigt otymplig inser jag när jag försöker åka pulka och busa med storflickan. När vi ska läsa kan jag inte ha henne i knät längre, eller hon måste sitta snett för att få plats. Har bytt barnmorska också nu mitt i alltihopa, min gamla gick i pension. Men den nya var jättetrevlig (kanske för att det var hennes första vecka på jobbet.. hihi..)
Jag funderar mest på hur det ska gå när vi är på BB. Mina föräldrar ska ta hand om tösen, men grejen är den att jag gärna skulle sett att hon var kvar här hemma under tiden, och föräldrarna bor bara ett par kilometer härifrån, ute på landet med hund (som jag inte vill ha här i lägenheten), så det blir nog svårt att övertyga dem om att bo i vår lägenhet ett par dagar. Sofie är ofta hos dem, medan de sällan är här mer än kanske för att äta eller fika någon gång. Så samtidigt som jag vill att hon ska vara här hemma är det nog mer vant för både henne och barnvakterna att vara hos dem. Helgen efter beräknad förlossning ska de dock resa bort, så då har min bästa vän lovat att komma och bo hos oss ifall inte bebisen är född än. Får väl helt enkelt vänta med att föda tills dess, så är problemet löst.

Det är ett dygn där emellan som vi inte har någon plan för, så blir det förlossning då får vi nog lämna Sofie hos någon lämplig person i grannskapet. Jaja, jag antar att det blir en bebis i vilket fall.
Pappan i huset har tagit ut två veckor semester i slutet av februari, så vi kommer att vara hemma hela familjen första månaden. Skönt!
Japp, det blev en lång rapport från smålands mörka skogar..

Hoppas ni andra mår bra!
Kram