Engla och dagis!

Samtalsforum med barnen i fokus
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Åhå, Intresset svalnade visst :oops:

Dagis funkar fortfarande bra om man bortser från att Engla släpar hem både det ena och det andra i bakterieväg. Det har varit någon sväng med lös mage och nu klåda i underlivet :roll: Jag får lite äckelkänslor av det, men det kan vara för att jag är gravid och lite hönsig.

När bebisen har kommit får nog Engla vara hemma med oss i några veckor, framförallt för att slippa släpa hem en massa bakterier och virus. Det finns roligare saker här i världen än förkylda och magsjuka nyfödingar.

Vi kör fortfarande på inte-sova-på-dagis varianten. Det funkar mycket bättre tycker jag.

Det händer mycket i språkutvecklingen nu, märker jag. Engla har alltid varit verbal men nu kommer nya ord, nya visor och ramsor dagligen. Det är roligt :D

Kram Frida
ElinN

Inlägg av ElinN »

Roligt att det funkar bra, men jobbigt med infektioner! Det går ju MYCKET nu tyvärr! :evil: Jag tror absolut på att låta henne vara hemma med er första tiden. Tänk så mycket ovärdelig hjälp du kan få med blöjbyten och sånt! :wink:

KRAM
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hej och :heart:

Fy för den lede för dagis och infektioner :evil: Engla hinner knappt hinna tillbaks till dagis så går hon och hostar och snörvlar :evil:

Det blir ju inte så mycket till dagistråd när huvudrollsinnehavaren knappt befinner sig på dagis... alls :roll:

För tillfället är jag inte alls imponerad... Vi får väl se hur vi gör :!:

Kram *f*
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"