TorpSara skrev:När lägger de sig?
En saga i soffan innan luren är ofta toppen, men det bästa vore ju såklart att stötta upp frukosten så att lunchen kan komma liite senare. Vi har frukt vid 9 och det gör att han håller sig till 11.30. Kan det vara nått?
Ja, alltså, jag lägger dem kl 12.30. Lillebror somnar på ca 5-10 min. För storebror tar det då som sagt nägot längre tid...
Innan lunch när de båda är jättehungriga brukar det se ut ungefär så här:
Storebror kan hålla sig lugn och blir inte ledsen annat än om något går mot honom, t ex att han inte får av sig vantarna snabbt nog, eller att han läser någon bok och lillebror kommer och sliter i den, eller liknande. Då blir han frustrerad och kan allt från gnälla till illvråla i högan sky.
Lillebror brukar när han blir jättehungrig stå och hänga i mina kläder och förvandlas till en blöt gnällande spagetthi vid mina fötter (problemet är att jag inte får särskilt mycket gjort då...) om jag inte tar upp, vilket inte alltid är fullt möjligt om jag förbereder mat, gråter han högt!
Lillebror får som sagt en extra flaska (240 ml ca) välling vid 9-tiden. Jag vill inte proppa i för mycket, för han har en tendens att inte äta särskilt mycket vare sig till lunch eller middag. Han äter bra (men bara ca halva portionen) tills han inte längre är jättehungrig, sen kommer han på att det finns ju så mycket annat att pyssla med och smiter iväg. Sen får jag inte ner många tuggor till (inte för att han verkar så värst mätt, men han har inte "tid" att äta, finns ju massa annat kul att hitta på!
Men jag kan ju testa att ge nåt mer, typ banan eller så till båda runt kl9?
Tack!
/Umm Musab