HahahaaBibban skrev:så går jag nu ner i min källare när dina grannar med Kebabpizzan "sjunger".
Melodifestival -08!!!
-
Gäst
Hmmm... något bättre startfält den här veckan, väl?!
Carola & Andreas lyfte liksom aldrig, tycker jag. Liksom Jannika är jag svååååårt förtjust i Mr Johnson (fast jag misstänker att han når mig ungefär till bysten), men det hjälpte liksom inte här... Mina favoriter i kväll var faktiskt Rongedal (helt otippat, men jag ÄR förtjust i falsettsång och det här var Scissor Sisters & Mika stulet rakt av) och Sanna Nielsen.
Men THE Nicole - vad tusan var det där för något? Maken hävdar att det måste vara en rysk oljemiljardärs dotter som köpt sin plats... ("Pappa!! Jag VILL vara med i Mello!!!"). Det var helt hemskt! Kebabpizzakillarna var det ju i alla fall lite gung i, och såg ni att han bankade sönder trumman? Lite coolt!
Mitt förhandstips är att Carola & Andreas går till final tillsammans med Ola och att Sanna och Rongedal kommer till andra chansen. Spännande....
Carola & Andreas lyfte liksom aldrig, tycker jag. Liksom Jannika är jag svååååårt förtjust i Mr Johnson (fast jag misstänker att han når mig ungefär till bysten), men det hjälpte liksom inte här... Mina favoriter i kväll var faktiskt Rongedal (helt otippat, men jag ÄR förtjust i falsettsång och det här var Scissor Sisters & Mika stulet rakt av) och Sanna Nielsen.
Men THE Nicole - vad tusan var det där för något? Maken hävdar att det måste vara en rysk oljemiljardärs dotter som köpt sin plats... ("Pappa!! Jag VILL vara med i Mello!!!"). Det var helt hemskt! Kebabpizzakillarna var det ju i alla fall lite gung i, och såg ni att han bankade sönder trumman? Lite coolt!
Mitt förhandstips är att Carola & Andreas går till final tillsammans med Ola och att Sanna och Rongedal kommer till andra chansen. Spännande....
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
AmenGablex skrev:Mitt förhandstips är att Carola & Andreas går till final tillsammans med Ola och att Sanna och Rongedal kommer till andra chansen. Spännande....
Nåt annat kan det väl inte bli
(Fast Paula sitter och sjunger "kebabpizza" för glatta livet i tv-rummet just nu...)
Jag blev också glatt överraskad att Rongedals gick vidare, jag hade tippat Sanna och Carola/Andreas till final och Rongedals och Ola till andra chansen.
Me like!
Kan bara hålla medGablex skrev:helt otippat, men jag ÄR förtjust i falsettsång och det här var Scissor Sisters & Mika stulet rakt av
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
Jag är också jättenöjd....i hjärtat! Men jag är ju lite speltokig o satsade en peng på Sanna och Ola. Trodde att det skulle vara massor av tonårstjejer som röstade på Ola.
Men de bästa låtarna gick vidare, utan tvekan! Tjejen med bästa rösten o snyggaste tvillingarna...!!!
(De hade en ok låt också)
Bibban
Men de bästa låtarna gick vidare, utan tvekan! Tjejen med bästa rösten o snyggaste tvillingarna...!!!
Bibban
Bah, ett sånt startfält! Vilken tur att det togs sig framåt slutet!
Ola var väl en ok inledning, vad man kunde vänta ungefär, typsisk andra chansen tänkte jag (och fick rätt!). Lasse var... tja så trist det går. Och The Nicole var så pinsam att jag knappt ville titta. Så då verkade till och med "svalan" bra i jämförelse, fast jag hade usla förväntningar. Tomtarna Rongedal var kul, men jag hade absolut inte tippat dem till final.
Sanna glänste och låten var bra, klar för final tyckte jag (och fick ett rätt till!). Andra Generationen tycker jag är störtkul, men de passar på ett litet hak och knappast på melodifestival. Carola och Andreas var precis som väntat, bra låt som jag tippade för final.
Ola var väl en ok inledning, vad man kunde vänta ungefär, typsisk andra chansen tänkte jag (och fick rätt!). Lasse var... tja så trist det går. Och The Nicole var så pinsam att jag knappt ville titta. Så då verkade till och med "svalan" bra i jämförelse, fast jag hade usla förväntningar. Tomtarna Rongedal var kul, men jag hade absolut inte tippat dem till final.
Sanna glänste och låten var bra, klar för final tyckte jag (och fick ett rätt till!). Andra Generationen tycker jag är störtkul, men de passar på ett litet hak och knappast på melodifestival. Carola och Andreas var precis som väntat, bra låt som jag tippade för final.
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
För mig fanns det massor med favoriter ikväll. Såna som är söta, såna som är snygga, såna som sjunger bäst, såna som är charmiga och sen fanns ju också The Nicole...
Jag tippade Carola & Andreas och Ola till final och Rongedahl och Sanna till Andra chansen. Och jag brukar ju kunna vända till saker och ting!
Sanna sjöng sig rakt in i hjärtat på mig. Har tyckt att hon varit litet to much för mig förut. Men i kväll var det äkta rakt igenom. Påminde inte låten litet om nån gammal Bonnie Tyler låt? :-k
Rongedahls har en liten fan-club här i vår familj. Vi gillar dem helt enkelt och Axel hojtade glatt - Åh! Det låter som Mika! Sen började han stutsa...
\:D/
Jannika: Jag har samma tankar som du om La Carola. Hon är B-R-A helt enkelt och inget kan gå fel. (Eller så tycker man att allt går fel... men inte för mig...) Och fyyyyyyy för dig som har träffat Andreas Johnsson!!!!
Han är så...... mmmmmm......
Och cissii! Jag vill också gå på svettig fest med Andra Generationen! Gud så ROLIGT!!!! Ser iallafall mot grillkvällar med bosniska vänner framemot sommarn. Då blir Kebabpizza ett fint soundtrack!
Sen spår jag en annan sak: Den första svalan kommer säkert att framföras av sonens skolkör till skolavslutningen. De körde "Evighet" för ett par år sedan - nu har de en melodifestivalsång som faktiskt passar!
Jag tippade Carola & Andreas och Ola till final och Rongedahl och Sanna till Andra chansen. Och jag brukar ju kunna vända till saker och ting!
Sanna sjöng sig rakt in i hjärtat på mig. Har tyckt att hon varit litet to much för mig förut. Men i kväll var det äkta rakt igenom. Påminde inte låten litet om nån gammal Bonnie Tyler låt? :-k
Rongedahls har en liten fan-club här i vår familj. Vi gillar dem helt enkelt och Axel hojtade glatt - Åh! Det låter som Mika! Sen började han stutsa...
Jannika: Jag har samma tankar som du om La Carola. Hon är B-R-A helt enkelt och inget kan gå fel. (Eller så tycker man att allt går fel... men inte för mig...) Och fyyyyyyy för dig som har träffat Andreas Johnsson!!!!
Och cissii! Jag vill också gå på svettig fest med Andra Generationen! Gud så ROLIGT!!!! Ser iallafall mot grillkvällar med bosniska vänner framemot sommarn. Då blir Kebabpizza ett fint soundtrack!
Sen spår jag en annan sak: Den första svalan kommer säkert att framföras av sonens skolkör till skolavslutningen. De körde "Evighet" för ett par år sedan - nu har de en melodifestivalsång som faktiskt passar!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Hej K -ina.
Synd du inte bor i Göteborg, jag arrangerar en fest med just Balkanmusik i April, alla intäkter till gömda flyktingar. Så hoppa i bilen/tåget/bussen och kör hit då!Och cissii! Jag vill också gå på svettig fest med Andra Generationen! Gud så ROLIGT!!!!
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
Hej alla Mello-vänner!
Jag får göra avbön på en massa här märker jag, var ska jag börja....
Alltså, Andreas KAN inte misslyckas i min bok.
Jag ÄLSKAR hans röst, loja stil, snygga kläder, lockar, ja, typ så. Men Carola bjöd på en av de skrikigast och mest onyanserade tolkningar av en låt jag hört henne framföra. Jösses.
Tillsammans blev det inte riktigt bra. Nu tror jag iofs att vår schlagerdiva tar med sig lilla bandet hem, går igenom det och inser sina missar, tar sig i kragen och levererar många gånger bättre i Andra Chansen. Och kiki, apropå att vara kristen och ödmjuk finns det mycket kvar att lära där, eller?
RÄTT säker på att gå vidare, tror jag.
Ola sjöng inte så bra, nej. Spolade hans chans gissar jag. Han sjunger ofta surt live, tyvärr. Annars helt ok låt.
Och tvillingarna! Att de är proffs var ingen nyhet men vilken show! Allt satt som ett smäck och låten var lånad men så bra att det inget gjorde. Kul! Här har vi då ett exempel på när körarna kliver fram och gör det bättre (jmf Velvet).
Och till sist - Sanna! Jag fick rysknappar av de första stroferna. Magiskt bra. Jag får ta tillbaka det jag skrev om låtgenre för det här passade henne perfekt. Hon brukar ju mest köra uptempo, fart och fläkt men i den här låten kom hennes alla kvalitéer fram. Mitt heta tips är att hon tar hem hela skiten! Ja, det visar sig. Jag har ju inte haft så många rätt hittills.
cissii! RESPECT! 8) Vad coolt! Och hedervärt! Och kristet!(internt skämt för de som följer tråden Surkål och ödlor)
Jag skulle gärna gå på fest med Andra generationen, sångaren hade pipa och det blev skönt gung men de hade tjänat på att lyfta refrängen med snajdigare stämsång, där dog energin lite tycker jag.
Annars tycker jag att Nour är rolig, fast det verkar bara vara jag.
Björn var också kul men inte lika rolig som i första programmet. Morgan sådär väl? Luuk alltid.
Nästa vecka hejar vi på Patrik Isaksson som kompas av Milos gudfar Jocke på gura.
Kram Jannika
Ett rätt hade jag på min förhandstipp och det var att ribban låg högre än förra veckan men sen!Jag själv skrev:En duett med Carola borde ju ha sina kvaliteer gissar jag. Lika svårt som jag har för hennes output utanför scenen lika svårt älskar jag hennes scenpersonlighet. Det blir liksom alltid bra hur usel låt det än är. OCH Andreas! Say no more...
Annars känns det som det här startfältet har lagt ribban högre än förra veckan. Ola har näsa för bra låtar och kan sjunga bra. Men inte alltid. Sanna är ju veteran och brukar alltid göra bra ifrån sig även om jag inte gillar hennes låtgenre.
Alltså, Andreas KAN inte misslyckas i min bok.
Ola sjöng inte så bra, nej. Spolade hans chans gissar jag. Han sjunger ofta surt live, tyvärr. Annars helt ok låt.
Och tvillingarna! Att de är proffs var ingen nyhet men vilken show! Allt satt som ett smäck och låten var lånad men så bra att det inget gjorde. Kul! Här har vi då ett exempel på när körarna kliver fram och gör det bättre (jmf Velvet).
Och till sist - Sanna! Jag fick rysknappar av de första stroferna. Magiskt bra. Jag får ta tillbaka det jag skrev om låtgenre för det här passade henne perfekt. Hon brukar ju mest köra uptempo, fart och fläkt men i den här låten kom hennes alla kvalitéer fram. Mitt heta tips är att hon tar hem hela skiten! Ja, det visar sig. Jag har ju inte haft så många rätt hittills.
cissii! RESPECT! 8) Vad coolt! Och hedervärt! Och kristet!(internt skämt för de som följer tråden Surkål och ödlor)
Jag skulle gärna gå på fest med Andra generationen, sångaren hade pipa och det blev skönt gung men de hade tjänat på att lyfta refrängen med snajdigare stämsång, där dog energin lite tycker jag.
Annars tycker jag att Nour är rolig, fast det verkar bara vara jag.
Nästa vecka hejar vi på Patrik Isaksson som kompas av Milos gudfar Jocke på gura.
Kram Jannika
Javisst var det två bästa låtarna som gick vidare till finalen!
Desstuom var hela framförandet otajmat. Det var två soloartister som framförde låten, de verkade helt ha glömt bort att det var en duett. Men jag tror också att de går hem och styr upp det där till andra chansen. Annars är de alldeles oprofessionella.
Sanna kan mycket väl ta hem allt, om hon sjunger som igår
. Bästa någonsin som hon har gjort.
Razborka???????????
Herregud...Ja Christer Sjögren är ju inte sämst längre om man säger så...
Japp, håller med dig! Skrikigt var ordet.Jannika skrev:Men Carola bjöd på en av de skrikigast och mest onyanserade tolkningar av en låt jag hört henne framföra. Jösses
Desstuom var hela framförandet otajmat. Det var två soloartister som framförde låten, de verkade helt ha glömt bort att det var en duett. Men jag tror också att de går hem och styr upp det där till andra chansen. Annars är de alldeles oprofessionella.
Sanna kan mycket väl ta hem allt, om hon sjunger som igår
Razborka???????????
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731