Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Tack för peppningen Gotlandsmamman. :heart: Tråkigt med dina semlor, en anna dag kanske... :wink:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äsch, Gotlandsmamma! Tänka på figuren kan man väl göra ett annat liv! :lol:

Vad var det du sa om ansiktsbehandling och så...? Mmmm. I like! Maken kom i alla fall hem med en mascara till mig... och lite annat, mer ätbart...

Jag har kommit på att jag har fastnat i ...-träsket :oops: Tycker liksom alltid att det passar att sätta några punkter efter en meningen, som om man lät lite mer eftertänksam sådär... :roll:

Semlorna blev fina. Ikväll får vi se om dom är goda. Nu när maken kom hem så skulle han direkt iväg och sjunga. Och vi som behöver handla, prata, träna (eller i alla fall duscha!). Och inte minst äta SEMLA! Grrrr

Idag när jag matade lilla Hjärtegull var hon lite ofokuserad och tittade bort titt som tätt. Jag utbrast då i ett uppfordrande HAllÅ!. Varpå ungen sätter sin lilla sked till örat och säger allå! :lol:

Det är mycket som kan allå:s mot örat just nu. Självklart fjärrkontrollen och annat apparatigt, men även lilla handen, en legobit eller så. Vadan denna telefonterror? Kan jag ha någon inverkan tror ni? :roll: :oops:

Nu blir jag ju nyfiken på vad du pluggar, Ida! Vill du berätta?

Ska försöka sköta min hygien och mitt äktenskap ikväll istället för att foruma. Wish me luck! :lol: 8)

Kram Tinis
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hallå säger väl jag utan sked i höra. Gud vad gulligt. Visst är de små grynen härliga :heart:

Nu är det bara 1 h kvar till makes hemkomst. Jag längtar så till att få ta en lång dusch helt ifred utan att man har två små barn som hjälper till. Klart att det är mysigt men ibland behöver jag få vara ifred. Jag ska inte natta, inte plocka, inte fixa jag ska bara vara. Det ska blir trevligt med vuxensällskap här hemma. :D

Jo Tinis du får gärna fråga. Jag har liksom prövat något nytt och är hur stolt som helst. Igår fick jag tillbaka uppsatsen från förra kursen. Fick hur fin kritik som helst, och var en filosofikurs. Helt annorlunda emot vad jag läst tidigare. Jag har verkligen fått utveckla mitt tänkande och skrivande det känns bra nu när man är hemma. Den här kursen heter Det professionella samtalet. Mycket intressant tycker jag. :D

Jag kan verkligen varmt rekomendera att plugga på sidan om. Det är skönt att känna att an gör något för sin egen skull (visst är barnen ochså för sin egen skull men ni förstår nog vad jag menar :wink: )

Jag ska också ägna mig åt mitt äktenskap idag så jag ska försöka låta bli att hänga här allt för mycket :oops:

Kramar
Ida

www.sovgott.net
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Alltså, nu har jag en fråga....FÅR JAG VA MED :?: :?: :?: :lol:

Ni är ju för sjutton, för snabba här på Tinis tråd, jag hinner inte ikapp :shock: . Har i alla fall läst lite i början och lite på slutet :lol:

Va kul ilindström att läsa lite, skulle också vilja det, har bara inte kommit på vad :roll: , behöver man det :roll:

jaja, har i alla fall fastnad totalt i forumträsket och kackla med Tinis träsket :wink: och allt som handlar om barn och BB och SHN :wink:

Ingen man hemma här ikväll så jag har datorn helt för mig själv....men då är ju inte Niiii här :cry:

Har en liten hemlis, inte för dig då kanske Tinis :wink: , men för er andra....håller nämligen på att översätta SHN till mitt modersmål, vilket inte är svenska som ni förstår :lol: , och det är SÅÅÅÅÅ skoj!!! Så jag kanske ska fastna lite i skrivträsket :roll: skoj :roll:

Hoppas att jag får va med förresten....nu hade ni ju inget val, ni får väl kasta ut mig :lol:

Kram på er
Kasja
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tinis: Tråktips för låååångsamma promenader: Fickradio. P1 går ständigt i mina lurar, då blir det liite bättre! :D I övrigt envisas sonen med att gå till hästarna, vi har måånga i närmaste hagen. Han ska klappa och pussa :shock: och säga hej! och heddoo! Och jag är lite rädd för hästar, och det här är nordsvenskar! :-$ 8-[

Imorgon blir jag helgräsänka. Jag MÅSTE planera nått, annars kommer jag att avlida på söndag kväll. Det vet jag, men jag är ju sååå lat! I morgon ska brorsan och jag och alla fyra ligisterna på kyrkis. Det ska bli toppen! (Min kära storebror med familj bor i Uppsala ett år, ni kan ju gissa vilken guldkant det blir på tillvaron! Han är hemmapappa med alla tre detta halvår!)

I övrigt var vi hos doktorn idag och det finns inga ärftliga markörer för fler kromosomavikelser! Jätteskönt! :D Vi hoppas på snar revanch! :wink:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

TorpSara skrev: Vi hoppas på snar revanch! :wink:
Apropå äktenskapsvård... :oops: 8-[
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hallå, kunde inte hålla mig borta. Det här börjar bli farligt :oops: Passar på när mannen är ute med voffsingarna.

Kajsa självklart får alla vara med och kackla. Gud vad spännande med översättningen. Ganska många sidor blir det :roll: , och på tal om att plugga. det bästa jag gjort är att bara halka in på dom här kurserna. Verkligen pröva något nytt. Så man behöver inte alls ha bestämt sig. :wink:

Fast nu har jag ju börjat häng här så mycket så jag vet inte riktigt när jag ska plugga. Brukar ju göre det på dom här tiderna :roll:

Nä nu ska jag smyga ut igen
Ida

www.sovgott.net
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad skönt för er Torpsara att det inte finns någon ärftlighetsfaktor. Jag och min familj har tänkt jättmycket på er. Jag tycker du är såååå stark.

Vad roligt för dig att ha brorsan hemma och desutom med barnen :)

Nä nu ska jag verkligen ägna mig åt mitt äktenskap (han är på intågande från hundpromenaden)

Ida

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är INTE här, ok?! :-$

Vilken lättnad, TorpSara! Du verkar må bra. Jag hoppas så att ni får bli gravida på nytt och allt går bra.

Jag är också en P1-fantast, så visst skulle det kanske bli liiite roligare. Men betänk då att jag har TV framför motionscykeln och det hjälper visst föga... :shock:

Jag är också rädd för hästar. Har gjort klart för maken att om något av barnen blir hästtokig så blir det hans jobb att följa med till stallet. Om det blir fotboll dock, ja då kommer JAG ta hand om det. Bra va?
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Har ni sett Tinis :?: Inte jag :roll: :lol: :-$

Va skönt Torpsara, har inte skrivit till dig ngn gång men har läst din tråd...vilken hemsk upplevelse :( ...men du är sååå stark!!! Hoppas som Tinis säger, att ni snart är på banan igen och kan tänka er att försöka på nytt.

ilinstrom: har funderat på plugget mycket, men nu när jag har den här boken, känns som jag redan har hittat rätt :lol: AW få skriva fler böcker helt enkelt och jag översätter gärna :wink:

Nu ska jag i säng innan maken kommer hem och upptäcker mig smyga runt här på forumet....har vi en hemlig relation här eller :lol: :wink: :?:

Tinis...nu får du sluta, i säng med dig med :mrgreen:

Kram på er och kul att ni finns allihopa!

Kajsa
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej tjejer,

åh va mycket ni skrivit! jag vill inte hamna efter i kacklandet ju! Kul med nytt sällskap av KajsaE och TorpSara! :D Kul med översättningen KajsaE, jag blir ju genast nyfiken på vad ditt modersmål är :wink: :) Härligt med positivt besked TorpSara. Vi har tänkt mycket på er här hemma.

Jag har en kackeltråd på FL som jag hänger på, den enda anledningen till mitt medlemskap. Vi har följt varann och varandras barn/graviditet så länge. Därför jag är kvar. Men den här tråden har VÄLDIGT god potential tycker jag :lol: :lol:

Va många som vårdade sina äktenskap i går! :wink: :lol: Det gjorde inte jag! Maken sov på soffan, jag fikade på ALLT jag kunde hitta (kanelbulle, apelsin, en bit kexchoklad och en halv smörgås?!) SUPERSUGEN på gott. Knäppt.

Jag kommer ju inte ihååååg allt ni snackat om sen sist! Men Tinis, var har du make hållit hus? Duktigt med promenad. Ehum, P1 är nog inte min grej, ungsnärta som jag är :lol: :lol: (pik till er damer? MOHAHA 8) ) lyssnar gärna på ljudbok dock. Just nu mossvikenfruar. Gillar den sååå mycket. Men jag har ju ingen lite som tultar på. Han är gudasnabb på golven men har inte blivit släppt fri ute så att säga :oops: :? Går din skrutta Tinis?

Blir supersugen på semlor nu ju!! Min mamma gör supergoda i choklad. Alltså brödet smakar choklad och lite i grädden, olagligt gott!

Idag kommer min syster och fikar med mig och Arvid. Skall bli mysigt. Så nu skall vi fixa iordning här. Mamma var här i går eftersom jag var hos läkaren, stannade hela dan så jag har en del att ta igen. Byta sängkläder, damsuga, vika tvätt och tömma diskmaskinen. Har en hand som "brinner" känns det som. Så jag tar det lugnt.

Läkaren sjukskrev mig, skrev ut tabletter och remiterade mig till röntgen av mina händer. Så nu väntar jag på det och på kardiologbesöket. Sen tillbaka dit igen... skrev myalgi utredning eller ev autoimun sjukdom :cry: hoppas att det inte är så. Men jag vill veta, typ nu, vad som är fel på mig. Provsvar visar nada. Så stressande!

Ta hand om er tjejer! KRAMAR
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Idag är det kalasväder. 8) Hoppas att min store Caesar får vara ute mycket på sin uteförskola! Josef är och badar med pappa vilket han gillar mycket. Jag ska gå ut på en skön långpromenad allena o njuta. Har beställt tid för syskonkortfotografering, när mormor kommer hit, hon står för kalaset, jättekul. O nu ska jag boka tid för hårklippning också, ser gräslig ut...man måste unna sig sådana saker, som att klippa sig o få ansiktsbehandling, bli lite omhändertagen för att må gott.
Jag var ju på Body pump igår o jag blir lite arg, för det är så många som lyfter och gör helt fel. Och instruktören är så fullt upptagen med sig själv, så han går inte runt och visar alla nybörjare. Det är så lätt att göra fel i början och få ont i ryggen. Om nån ska börja med det, se till att få bra intro! Jag la på lite vikter i a f. Stark är jag o det är ju skönt. Sen åt jag semla hemma, mumsigt värre.

Alla får kackla tycker jag. Alla är välkomna. Det är ju superkul!
Men som sagt, ut i solen. Passa på, för i helgen ska det bli storm här på Gotland. Blä...

Tinis; hur går det med amningen? Jag har ingen erfarenhet av amning, men kanske det är Hjärtegulls sätt att säga att hon är nöjd med tutte? Eller så har hon bara kommit på att jävlas med mamma, de är ju bara fulla med bus de små! Vad heter dina ljuveler??

Kram! :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gotlandsmamma skrev:Tinis; hur går det med amningen? Jag har ingen erfarenhet av amning, men kanske det är Hjärtegulls sätt att säga att hon är nöjd med tutte? Eller så har hon bara kommit på att jävlas med mamma, de är ju bara fulla med bus de små! Vad heter dina ljuveler??
Jo det går bättre. Jag ammar ju extremt lite. Ville bara fortsätta lite över alla magsjukor och förkylningar för det ger ju lite skydd. Jag började ge lite oftare så kommer det lite fortare och då bits hon heller inte. Inte heller tidigt på morgonen när hon är sömning och gosig. Men det blir nog inte så länge till vi håller på.

Fulla med bus, ja! you bet! Mina små heter Henning och Signe. Jag hade namnen utskrivna ett tag, men så kom jag på att jag inte ville vara fullt så offentlig... 8) Larvigt kanske... men det är inte många som heter just så och här skriver man ju allt möjligt personligt, inklusive tankar om jobb och sådär.

Blivandemamma, hoppas på bättring hos dig. Bra att du blev sjukskriven! Lite gott är väl det minsta du kan unna dig som du har det just nu.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

hallå allihopa!

Hoppas alla haft en skön dag. :D

Gotlandsmamman vad skönt det låter med träningen. Känns som om jag aldrig har tid för det. När alla har kommit i säng så finns liksom ingen kraft kvar. Fast man skulle kanske få mer kraft om man pallrade sig iväg :roll:

Blivandemamma, sa doktorn om det var någon specifik autoimun sjukdom som dom mistänker (du behöver absolut inte svara men jag har en del egen erfarenhet som kanske kan vara till hjälp)

Tinis vilka fina namn dina barn har. Jag har också funderat en del på det där med att man skriver en heldel här som man kanske inte vill ska komma fram. Mina barns namn är ju inte så vanliga och Vaxholm är litet. Gnälde ju en del om svärmor och har en hel del till att skriva men min man bad mig att inte göra det om det kommer fram bakvägen, och det finns väl en poäng i det. Kanske skulle man göra sig mer anonym genom att ändra barnens namn och kanske användarnamn. När jag valde det så visste jag inte att det skulle synas varje gång man skrev något :roll: :D

Ja, ja, är rätt trött efter skoldagen. Är så stolt över bäbis. Han uppförde sig som ett riktigt AW-barn. Låg på mage på golvet och pysslade med sitt. Jollrade lite och var bara toknöjd. När det var dags för långlur var vi i matsalen mitt i luchrusningen. La honom på mage med en avskärmande filt. Tog typ två minuter så sov han sina 1,5 h utan uppvak (han flyttades till föreläsningsalen). :sleep: Alla runt omkring kunde inte förstå vilken tur jag haft som fått ett så lätt barn. Flera andra beklagade sig över att deras 3-4 åringar fortfarande vaknade flera gånger på natten. Sa då lite försiktigt att vi jobbat en del för att få det så. Fick då det vanliga svaret att det aldrig skulle fungera på deras barn. Så jag sa inget mer. :wink:

Idag efter mitt och Tores äventyr så blev jag så tacksam över min familj. Tänk vad bra man har det. :heart:

Nu ska jag gå och ge Tore hans nattslurk. Må så gott allihopa

Kramar :heart:
Ida

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ida: vilken härlig rapport!! Kul att det gick bra på din kurs o att lillen skötte sig exemplariskt, det är väl klart!!!
:wink:
Jadu, träning...det gäller att komma över tröskeln, för det är ju så himla skönt att softa i soffan, för man är ju rätt trött efter en hel dag. Men börjar man träna så blir man lite beroende, för det händer ju en massa bra saker i kroppen, braiga hormoner flödar o man mår såå bra. Man får energi efteråt, o när man ex tränar yoga sover man som en gud sen. Börja med en kvällsprommis så kanske du får känna att det ger lite för kroppen, så får man öka på. Jag har köpt en dvd med poweryoga, klokt om man är själv på kvällen o inte kan komma iväg. Hoppas att du får lite lust!

Inte är det väl löjligt att inte skriva ut sina namn, man skriver det som känns bekvämt. Men jag brukar tänka att jag skriver det som jag kan stå för! :!:
Fina namn har Tinis i a f gett sina namn, och ni andra med!
Jag trodde att jag hade en Ziri i magen men det var en Josef. Så kan det gå.

Varit lite duktig :thumbsup: medan mannen badade o la barnen, dammsugit o skurat golv. Ska röja lite och sen äta mannens underbara lasagne som han står o lagar nu. Han är en kalaskock! och därför får han alltid kokböcker när han fyller år, som nyligen. Bla en som heter Locket på, med en massa spännande grytor.

Må så gott!
/Linda :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"