Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Fridolin - du spekulerar naturligtvis helt riktigt, utifrån de erfarenheter du har omkring dig, om man säger. Men det finns ett tredje gäng - ett verkligt förtvivlat gäng som skulle ge sin högra arm för att få hjälp. Jag efterlyste ju aldrig några kurbebisar förut, utan det var djungeltelegrafen som spred budskapet och folk ringde mig i desperation och fick komma (så många jag nu kunde ta emot). Men numera har nog djungeltelegrafen noterat att jag inte tar emot barn härhemma längre.

Och så är det just det jag / vi gör 22-26 mars :shock: :!:

Jag tänkte vänta till närmare månadsskiftet och då göra en efterlysning här på forumet. Inte till de redan frälsta, om man säger, utan med adress alla dem utifrån som går in här bara för att läsa. Och de är många :!: Där kan nog djungeltelegrafen ta sitt avstamp.

:D tove79 - en då tiomånaders kan vi absolut ta emot :wink: Låter som om du har goda kandidater på lut :shock:

Vi vill ha riktiga sömntrasslare, som inte sovit som folk i hela sitt lilla liv. Inte små lyxlirare som bara behöver "minikuras" :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag tänkte just påpeka det, katastroferna är ju färskvara så att säga. :wink: :cry: Jag minns min egen desperation. Jag ville ha hjälp NU, helst igår. Så det verkar ju knappast otroligt att någon befinner sig i mars i min dåvarande situation. "Jag gör VAD SOM HELST bara jag får komma till Gastsjön med min unge!" :lol:

Annars kan jag tänka mig att proväta ALLA olika sorters bröd. Det ska också bli så kul att få hänga på en riktig bagare med hålplåtar och degskrapor. En morgon minst, blomman, jag lovar! :heart:

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Jag har noterat era önskemål och de felskrivningar jag gjort.
Tyvärr har jag åkt på magsjuka, så jag hoppas på överseende mad att jag inte rättar idag.
Är bara här och snabbkollar lite, när jag orkar sitta upprätt några minuter.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Anna, du har rätt naturligtvis! :D Jag har nog aldrig haft nåt barn som varit nåt riktigt kaos men står skilsmässan för dörren och man är färdig att sälja det lilla krypet på Blocket då är man såklart oxå beredd att prova outforskad mark så att säga... :lol:

Det ska bli spännande om vi hittar ett allvarligt fall och i verkligeheten få se vad som kan åstadkommas. (Med risk för att låta som en galen proffessor som gottar sig åt vad man kan uppfinna i laboratoriet!) :oops: :lol:

Och det var ju oxå skönt att min lilla inte kvalade in i beskrivningen på en kurbebis. För det trodde jag faktiskt inte heller, tack och lov. Hon ska nog vara "medtagbar" till i mars. :wink:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Krya på dig, arma LO :heart:

:D Fridolin: :thumbsup:
tove79

Inlägg av tove79 »

annawahlgren skrev::
:D tove79 - en då tiomånaders kan vi absolut ta emot :wink: Låter som om du har goda kandidater på lut :shock:

Vi vill ha riktiga sömntrasslare, som inte sovit som folk i hela sitt lilla liv. Inte små lyxlirare som bara behöver "minikuras" :wink: :lol:
Ja, men nu har tydligen en expertpanel på "Knattetimmen" på Radio Stockholm sagt till en förtvivlad mor (till just en 8-9 månaders) som ringde in att det är helt naturligt att ungen inte sover och att det bara är att stå ut och att denna ålder är helt fel tid att pröva metoder eller göra några försök att påverka sömnmönstret...Så det är svårrekryterat just nu...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Jannika

Inlägg av Jannika »

Krya på dig LO!:heart:

Kram Jannika
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

tove79 skrev: Ja, men nu har tydligen en expertpanel på "Knattetimmen" på Radio Stockholm sagt till en förtvivlad mor (till just en 8-9 månaders) som ringde in att det är helt naturligt att ungen inte sover och att det bara är att stå ut och att denna ålder är helt fel tid att pröva metoder eller göra några försök att påverka sömnmönstret...
:D Men snälla nån, det behöver man inte lyssna på radio för att höra. Det räcker med att gå till närmsta bvc.

Så inga nyheter, om man säger :roll:

Hjälper föga den som inte fixar att stå på benen längre.

Jag gör ett upprop i början på mars :wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

annawahlgren skrev::D Krya på dig, arma LO :heart:
jannika skrev::D Krya på dig, LO! :heart:
Tack!
Magen börjar stabilisera sig, jag har börjat få i mig lite i magen, men jag är trött som en (jag inte vet jag...) Det blir inte mycket forumande idag heller. :(

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jaha nu kommer ni inte tro mig men Wilmas mormor som skulle vara barnvakt när jag är borta, har fått en operationstid just då! Så Anna har till min stora tacksamhet välkommnat lilltjejen tillbaka in i gänget :D .Tack Anna!

Så nu är det alltså jag plus 1 barn som kommer...och så blir det! :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

8) Yiiiippiiiii skulle Emil sagt om han var vaken men han sover sen sju så jag får informera honom i morgon bitti om att Wilma kommer med till Campen.

Kan dock meddela att han är lite sur för att Olle tydligen fegar ur. :evil:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Uppdaterad lista
http://web.telia.com/~u72003226/ResplanGastsjon.htm

Ni som står med vanlig stil - glöm inte att skicka PM till mig så att jag vet hur ni åker. PS. Kattklo, såg inte att jag missat "fetstila" dig, men du är klar. Fixar det till nästa uppdatering.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, LO för fint jobb :lol:

Bibban finns på plats när folk kommer och stannar när folk har rest, så hon behöver inte transporteras.

:cry: Tyvärr, tyvärr har Sessan fått lämna återbud p g a jobbet :cry:
tove79

Inlägg av tove79 »

Vi som kommer med tåg måste ju ha babyskydd/bilbarnsstol till våra små med tanke på taxiresan från och till Bräcke.

Och resespjälsäng.

Och packning.

:shock:
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vi är många som ska åka tåg tillsammans vi får väl ringa SJ och förvarna - om det nu är SJ som kör.
Dessutom får vi hjälpas åt att stuva ungar och packning på tåget. Det ordnar sig. :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"