En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Visst gäller undantagsregler då man fyller år??? 8-[

Ett par hundra points sådär borde man väl kunna få i sig, va? Eller? \:D/
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Sussi

Inlägg av Sussi »

Lillamolntuss skrev:Visst gäller undantagsregler då man fyller år??? 8-[

Självklart!! :) Och grattis, om det är idag du fyller!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hittade receptet på VV-moussen :)

4 port.

Vispa 4 äggvitor hårt. Tillsätt 4 msk socker och 4 msk kakao. Blanda försiktigt. Vet ej pointsen, men det kan man ju lätt räkna ut!

Vad jag minns så var den helt ok!
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Om ni inte visste det så fungerar VV-metoden som värsta antabuskuren mot för fet och för mycket mat... :cry:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex: "Vasamysteriet" :lol: Tycker att både du och sonen verkar ha ätit sunt under resan :thumbsup:

Lillamolntuss: Grattis i efterskott om du fyllt år. Taskigt bara om det fick otrevliga efterräkninger eller kanske jag missuppfattade :?: :D

duggan: Vi hoppas alla här i tråden att du vinner tävlingen :thumbsup: Heja \:D/

Sussi: Tack för recept :D

:D Önskar alla lycka till nu dessa skälvande dagar innan första fredagsvägningen :D Känns för egen del som om det inte hänt så mycket men slarvat har jag INTE så jag tänker på det som TorpSara skrev om att flit och envishet lönar sig.

Kram från Nancy
Lua

Inlägg av Lua »

:idea: En toppenomelett, som jag gjorde till lunch idag, då jag var VRÅÅÅÅLHUNGRIG! Jag blev proppmätt på 4 points!

Fräs en liten burk champinjoner, rejält med purjo och lite spenat i lite flytande margarin =1p

Häll på omelettsmet a lá vv med 1 ägg och en äggvita + 1 msk vatten, salt och vitpeppar (från kvarn naturligtvis!) =2p

När omeletten börjar stelna lägger du på en tomat i skivor, 4 goda oliver och smular över några bitar mager fetaost (3%) =1p

MUMS =P~

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Åååh Lua vet du hur gott det där lät, jag ska prova det där imorgon till lunch...Slurp! Kanske lite tacosås till också..Mumms!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gablex

Inlägg av Gablex »

Javisst, det är ju bara tre pizzor och det är väl inga problem, eller hur?! Hoppas iaf att dagen blev lyckad! (och att pointsen vara värda det!)

Här blev lite oro i leden i dag på grund av Storprinsens skolsituation (ringer dig imorgon istället Päivi :heart: ) och vad gör mamma Anna då? Jo, rusar rakt till frysen och en kvarglömd kakburk från Storprinsens bakexcesser i somras.. :evil: :roll: :? [-X :-& Det är så tydligt att socker är ångestdämpande för mig :roll: :roll: :roll: Tänk om gurka kunde vara det istället!! Förhoppningsvis är den här knasiga situationen löst inom ett par dagar och jag hoppas att jag inte har hunnit lägga på mig alltför mycket tills dess :lol: :!:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Javisst, det är ju bara tre pizzor och det är väl inga problem, eller hur?! Hoppas iaf att dagen blev lyckad! (och att pointsen vara värda det!)

Här blev lite oro i leden i dag på grund av Storprinsens skolsituation (ringer dig imorgon istället Päivi :heart: ) och vad gör mamma Anna då? Jo, rusar rakt till frysen och en kvarglömd kakburk från Storprinsens bakexcesser i somras.. :evil: :roll: :? [-X :-& Det är så tydligt att socker är ångestdämpande för mig :roll: :roll: :roll: Tänk om gurka kunde vara det istället!! Förhoppningsvis är den här knasiga situationen löst inom ett par dagar och jag hoppas att jag inte har hunnit lägga på mig alltför mycket tills dess :lol: :!:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Lua: Lät jättegott :P

Gablex: Hoppas situationen löser sig snart :heart:

:roll: Imorgon är det fredag... Tror inte jag gått ned ett endaste dugg trots att jag hållt mig benhårt till mina 18 p... *gnäll, gnäll* Äh, det ordnar sig nog. Belöningen kanske kommer först nästa vecka.

Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Mina varmaste gratulationer till jubilanten!

Får jag tipsa om en text som jag skrev om "dåligt samvete"? Finns att läsa på planthuset. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D

70.5 ! - 1,2 kg!

Hurra! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vägrapport helt kort:
-0,9! :D

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Stora grattiskramar till allt mindre Päivi och Mia :D Tjusigt :thumbsup:

:( Mindre roliga nyheter här dock... Trots idoga kämpande och envis botgöring efter ev nattliga synder har jag bara gått ned 0,2 kg och det räknas ju knappt. Vikt således 60 kg = totalt minus 1,3 kg

:evil: Kan inte ens skälla på mig själv och anklaga mig för mesande för det tycker jag ju inte att jag gjort... [-(

Nancy
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag hoppar av det här ett tag. Måste bli mer stabil till kropp och själ först, känner jag. Orkar inte ha ett till "måste" just nu, har det lite för mycket redan som det är.

Lycka till allihopa, ni är jätteduktiga!! Jag återkommer när jag känner mig redo! :)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"