En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sussi

Inlägg av Sussi »

Helgen har varit kaos :cry: Jag skulle verkligen behöva gå till VV och väga mig en gång i veckan för att fixa det här, men de pengarna och den tiden finns inte riktigt nu... Jaja, nya tag i morgon *SUCK*
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Min kära vän Sussi, jag säger bara en endaste liten sak SKÄRP DIG :!: :!:

Enkelt va? Jag smyger minsann in här och håller lite koll på er så att ni sköter er som ni ska. Själv är jag så trött just nu att jag inte ens orkar äta några praliner.

Men Sussi, du kan och du vill så sätt igång NU och vänta inte till i morgon.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Sussi skrev:Helgen har varit kaos :cry: Jag skulle verkligen behöva gå till VV och väga mig en gång i veckan för att fixa det här, men de pengarna och den tiden finns inte riktigt nu... Jaja, nya tag i morgon *SUCK*
Så tänkte jag åxå! Sen hasade jag mig dit ändå och.... det blev faktiskt helt tvärt om...!? Hur då??? Jo, matkontot blev billigare eftersom jag inte köpte onyttigheter. Jag blev piggare, orkade mer och fick alltså mer tid över.

Heja, heja. Nya tag! Det här klarar du!!!

Brava!? :lol:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Och just det... Ve den som mesar! :lol:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ja, SusanD jag ska skärpa mig! Jag vill, men det känns inte som jag kan... Är så trött, det känns som om det enda jag skulle orka var att käka praliner ;)

Lillamolntuss Det skulle säkert funka jättebra om jag bara tog mig dit. Men hela den biten känns som ett jätteprojekt nu när de inte har VV här där jag bor. Måste åka till stan, och det stämmer inte med tiderna i skolan. Att göra ytterligare en resa till stan tror jag inte att jag pallar :(

Tack snälla ni för peppning i alla fall! Nu ska jag sova, och i morgon är en ny dag :)

Kram! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

SusanD: Åh så trevligt att få se dig här :heart: Fast du kanske gjort små nedslag tidigare, vad vet jag nykomling som jag är :wink: Läste i din tråd att det debatterades vems "fel" det vara att man blev "tjock" under en graviditet och det är ju onekligen en fråga med flera aspekter :wink: 8) :lol: Själv tycker jag oftast att det är makens fel eftersom jag samlat på mig graviditetskilon till följd av att föda hans avkomma... :roll: :lol:

Maken skyller på hormoner och om han är riktigt trött på mitt gnäll skyller han på mina nattliga skrovmål i början av varje graviditet... Va, moi :shock: :?:

Fast nu vet jag inte förstås om du Susan lär ha så värst mycket extrakilon efter att Sigge ( :?: ) är född så ta då och strunta i denna högst ovidkommande utvikning.

Sussi: Det ÄR trögt ibland och visst känner man sig... tja lite småusel. "Alla andra" kan ju men varför inte jag... Jag tycker inte att du behöver prompt någon "riktigt" vv-klass för vi här är ju en klass ju :thumbsup: Och i en klass för sig dessutom :roll: :P 8) Om det är "pressen" du är ute efter så kan vi vara stentuffa om du vill och avkräva rapport om dagliga points om du vill. Är det en stor kram du behöver så finnes det med :heart:

Lillamolntuss: Hur var träningspasset :?: Log lite när du berättade så glatt om att man inte behövde skor och då tänkte jag "vänta du bara" :twisted: :wink: (testat Core en gång på spa i Halmstad och det...kändes)

[-X Själv behöver jag en rejäl åthutning. Nej, har inte överskridit antal points MEN varit uppe på natten två ggr till :shock: och ätit choklad för 6 points (40 gr) vilket gjort att jag inte haft något över till frukost :evil: Lever således på kaffe fram till lunch och det fattar ju vem som helst att det är ren och skär IDIOTI :evil:

Ni förstår att eftersom jag har förkyld liten Lussi hemma så blir det lite väl mycket pyssel nattetid så därför tycker jag då att jag behöver (läs "förtjänar") lite choklad mitt i natten. Löjligt resonemang :oops: Fast egentligen är det ju makens fel eftersom det är han som köper hem chokladen... Maken som lade på sig 4 sympatikilon i våras men så fort han drog ned lite på kvällsfikat så rann de bara bort. Poff :shock: Orättvist :evil: :wink:

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, hom... vi har snällt ställt oss tillbaka vid 71.7, så det var ju som ni alla trodde, ett kilo extra därför att. Bara för sakens skull, liksom. :roll:

Så vi står och stampar still i startgroparna =D> och känner att nu djäklar, så! :wink:

Lycka till alla, för den kommande veckan!

Så tar i det unisont, alla:

tag på dig din stridbara min. :-({|=

ställ dig upp. Lite axelmassage på stället, tack.

Händerna på magen, tack.

Reppetera efter sång fröken:

R P T K, R P T K (DU SKALL LJUDA BOKSTÄVERNA!) S S S S F F F F CHHHHH...

Känner du nu var du har stödet? Magen skall liksom hoppa till för varje bokstav.

Så. Hela klassen tillsammans nu:

JAG ÄR EN ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVERLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGSET LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG GIRAAAAAAAAAFF... :-({|=

Bra. Man kan inte känna sig överlägsen ifall man står och slokar med hållningen. Glöm nu inte den rätta, kombatibla Ninja-minen. :twisted:

Och NU, alla i legato:

VEEEEEEEEEEEEE DENNNNNNNN SOM MEEEEEESAR SIIIIIIG!

Och hör sen.

:P
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev:Ja, hom... vi har snällt ställt oss tillbaka vid 71.7, så det var ju som ni alla trodde, ett kilo extra därför att. Bara för sakens skull, liksom.
:roll: Tja, du får helt enkelt lita på att vi här i internetvärlden ställer bättre viktdiagnoser än din dumma våg :lol:
Päivi skrev:JAG ÄR EN ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVERLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGSET LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG GIRAAAAAAAAAFF... :-({|= .
:evil: Ja det är ju lätt för vissa ståtliga finskor eller ståtliga finskors ännu ståtligare svägerskor att säga :roll: Själv står man här med sina 157 cm vilket får till följd att man:
-ser riktigt småmullig ut bara man lägger på sig nåt ynka kilo (eller 14...)
-får lägsta pointsmängden hur mycket man än sträcker på halsen...

Fast jag fattar poängen. Ståtliga giraffer med jävlaranamma och ve den som mesar sig :twisted:

Vet du Päivi, detta stridsrop har blivit som ett mantra och det är antagligen detta jag har i bakhuvudet då jag begår mina nattsynder... Var på väg just nu till kylskåpet efter ett av Lussis två nattmål (förkyld) men satte mig här istället.

:idea: Tänkte be om tips på hur man får i sig dagens vattenranson (läs kommer ihåg den #-o )

Såhär i vargtimman tänkte jag även dela med mig av min vikthistoria:

5-10 år: knubbig, kallades "fläskkotlett" av en klasskamrat
10-13 år: "bantade" och blev normalsmal (gympade varje dag med Susanne Lanefeldt på video)
13-17 år: tröståt :( efter föräldrars skilsmässa och blev ordentligt rund
17-19 år: pendlade mellan 55-65, första vändan på VV (avbröt)
19-20 år: flyttade ihop med kille och gick upp till 72 kilo :shock:
20-21 år: gick med VV ned till ca 60 (gjorde mig av med killen också)
21-24 år: pendlade mellan 58-63
24-25 år: bantade med nutrilett ned till 55
26-27 år: drog ned på socker/fett och gick ned till 46
28-32 år: pendlade mellan 43 (för lite) och 47 (ganska perfekt)
2004: vägde 45 kilo på bröllopsdagen (väl smal kanske men i mycket tjusig klänning :wink: ) blev gravid i november och startade på 47 kilo
2005: Leia föddes 22/6, gick under graviditeten upp till 60 och vägde 55 efteråt
2006: gravid igen, startade på samma 55 kilo...
2007: Lussi föddes 24/7, gått upp till 71 och vägde 62 då jag kom hem från BB
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy skrev:
Päivi skrev:JAG ÄR EN ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVERLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGSET LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG GIRAAAAAAAAAFF... :-({|= .
:evil: Ja det är ju lätt för vissa ståtliga finskor eller ståtliga finskors ännu ståtligare svägerskor att säga :roll: Själv står man här med sina 157 cm vilket får till följd att man:
-ser riktigt småmullig ut bara man lägger på sig nåt ynka kilo (eller 14...)
-får lägsta pointsmängden hur mycket man än sträcker på halsen...
Ju kortare man är i verkliga livet, desto mer överlägsen får man vara, brukar jag säga till mina lite kortare giraffer... Det är, som du mycket riktigt på pekar, attityden, och den uppsträckta ryggen som sköter jobbet. 8)
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) :wink: :lol: :thumbsup:

(fast varför jag drog in stackars Gablex i mitt giraffgnäll vet jag inte)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy skrev:8) :wink: :lol: :thumbsup:

(fast varför jag drog in stackars Gablex i mitt giraffgnäll vet jag inte)
Kanske på grund av min girafflängd, haha! :lol: :lol: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: Jo, tyckte ju liksom att både du och Päivi hade lite mer att komma med i ståtlighetsfaktor :wink: :heart:

Hur var helgen i Stockholm :?: All vv-kost på Gröna Lund :?:

Lyfter även min vattenfråga. Hur sjutton kommer man ihåg att dricka :?:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy: Jag har en stor vattenflaska stående på skrivbordet när jag jobbar. Det funkar kanske inte för dig.... men kan du inte ha en vattenflaska centralt placerad någonstans i huset? Kanske vid skötbordet, diskhon eller vid matningsfåtöljen? Varje gång du går förbi tar du en klunk!

Annars brukar man alltid få käcka tips i stil med att ha en vacker tillbringare med gurkskivor, citronskivor & sådär!

Och tack, Stockholmsresan förlöpte väldigt väl! (helt off topic detta... :roll: ) Storprinsen bestämde sig för att vi skulle ta Vasamuséet nästa år (eller Vasamysteriet som han kallar det, efter att ha läst för många Lasse & Maja-böcker :wink: ) :roll: :roll: :roll: så det blev mycket riktigt Gröna lund för hela slanten. Och där finns INGEN VV-mat kan jag rapportera! Jag får vara glad att jag höll mig i skinnet så bra som jag gjorde! Storprinsen håller själv en strikt sockerfri diet och det gjorde det lite lättare för mig. Det var bara eeeeen gång, när han åkte någon läskig karusell som snurrar runt och som jag strejkade från, som jag ballade ur och köpte en mjukglass... Mmmmm, gott! Och nu blir det inte mer sådant, nej.....
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Gablex: Bra jobbat på grönan...det är minsann inte helt lätt att hålla sig i skinnit på ett ställe som osar socker och flått på 1 mil radie!! Men en mjukglass var ju inte ens det värsta man kan pressa i sig!!!

Nåja: jag vägde mig igår, för då började ju min tävling med bekanstskapkretsen, men jag kommer att ha min vägning på fredag med er så klart! Så fredagens rapport är ju som bara efter en halv vecka så om kilorna inte rasat iväg än så vet ni varför :wink: By the way, vägde 1,3 kg sen sisst jag vägde mig, innan gastsjön...hmm inte bra, men bort ska det nu...plus en massa andra kilon!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
duggan

Inlägg av duggan »

Gablex: Bra jobbat på grönan...det är minsann inte helt lätt att hålla sig i skinnit på ett ställe som osar socker och flått på 1 mil radie!! Men en mjukglass var ju inte ens det värsta man kan pressa i sig!!!

Nåja: jag vägde mig igår, för då började ju min tävling med bekanstskapkretsen, men jag kommer att ha min vägning på fredag med er så klart! Så fredagens rapport är ju som bara efter en halv vecka så om kilorna inte rasat iväg än så vet ni varför :wink: By the way, vägde 1,3 kg sen sisst jag vägde mig, innan gastsjön...hmm inte bra, men bort ska det nu...plus en massa andra kilon!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"