Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad härligt med släkt-pepparkaksbak, Elle! Här blir det pepparkakshus imorrn, och så UTE i snön ska vi vara :D Sparkarna ska fram, för nu är det riktigt, riktigt härligt ute och DET har varit efterlängtat, vill jag lova! Och imorrn kväll sticker jag och älsklingen på julbord, jag längtar så det är inte klokt, tänk er all sill, rödbetssallad, revben, lax =P~ ska bli hur gott som helst (hoppas jag... :wink: ).

Julmarknad hann vi med förra helgen, hoppas ni får kul, kiki. Ska affirmera fram lite snö åt er också så ni får härlig julstämning :santa:

Stilla, vad kul för stortjejen att få åka iväg och kvällsbada :D och en unge som får sova som folk alla veckans dagar klarar av att slarva en kväll då och då, hon har reserver att ta av, tjejen :wink: Hoppas tapetseringen går bra :shock: det är nog det tråkigaste som finns att göra tycker jag :roll: men väldigt skönt när det är klart :D
Jannika skrev:
K-ina skrev:Tack kära vän... (Menar du att du inte läser Surödletråden först??? :lol: :lol: :lol: :lol: )
Skrämmande. [-( [-X 8)
:oops: :mrgreen: 8-[ :-$
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Snö? Här bara regnar det... :roll: Men ljus har vi! :D Och pepparkaksbak ska vi nog hinna med i helgen. 8)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Elle

Inlägg av Elle »

Ååååh vad vi längtar efter snön! Mannen har putsat på skidorna :lol: och sonen spanar in alla skotertidningar som finns. Dock får vi vänta med en tur till fjälls till i januari. Ska ju hinna med jul, flytt och en tur till Egypten. Ska bli skönt det med, jag stortrivs i solen 8)

Jag avslutade kvällen med att styra upp lasagne till 20 pers :shock: Så nu är jag ganska slut och snart är det dags att inta sängen :sleep:

Sov gott vänner!
Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Elle

Inlägg av Elle »

Just ja, måste ju komma ihåg att borsta tänderna :wink: :oops: innan jag somnar...
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Elle skrev:Just ja, måste ju komma ihåg att borsta tänderna :wink: :oops: innan jag somnar...
Ha ha...skulle jag nog behöva också. :lol:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Men jösses! Liket lever! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

MASSOR med inlägg!!!! HÄRLIGT!

Jag har handlat massor med ingredienser men kommer inte igång med bakandet! Tror att det är snö-bristen som gör mig litet lat. Jag fattar inte att det är jul snart!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Sussi

Inlägg av Sussi »

K-ina skrev:Men jösses! Liket lever! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja, visst är det trevligt!?! :lol:

Baka brukar jag göra till varje jul, men i år orkar jag nog inte...

Igår hade vi vårt årliga julmys, jag och mina gamla kollegor från taxi. Vi träffas hemma hos en av tjejerna, som har fixat med lite julmat. Så byter vi julklappar, äter och dricker snaps ;) och avslutar det hela ute på krogen. Vi dansade flera timmar, så mina fötter värker :D Idag är jag trött, men det gör inget, det är så himla kul att träffa tjejerna en gång/år!

Idag har vi varit på födelsedagsfika, det är min mammas sambo som fyller år. Nu har jag och barnen ätit tacos, sen blir det soffan och Robinson för min del.

I morgon ska jag och Anton, 13-åringen, till Sandviken. Han ska spela innebandy-SM, ska bli spännande! Tyvärr har jag ingen egen bil med mig, annars hade jag nog svängt förbi familjen Jannika och kramats lite ;)

Hoppas ni får en härlig lördagskväll alla surödlor :)

kram!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

Hej alla sura! :wink:
Bliiir det nån jul eller vad tror ni?
Nu är det ju kallt och snö, helt rätt. Men jag är sååååå trött! Ändå vaknar jag tidigt som attan och ligger och funderar på det ena och det andra... fast jag VILL sova och inte fundera. Idag har jag gjort lite godis och bakat lite bröd, men det borde jag inte bli så förtvivlans trött av... barnen är förkylda, mannen är trött och otålig och grinig, huset är rörigt och i stort behov av städning bläää skulle vilja spola tillbaka tiden ett par veckor...
Djup suck. Peppning, pliiis...
/Deppiga Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Först en varm julkram! :heart:

Sedan tar du ett par riktigt djupa långsamma andetag. Låter fånigt, kanske, men det hjälper en hel del. Det är tufft första gången, men totalt sett ska ett sådant andetag ta nästan 10 sekunder. Fem in och fem ut. Fyll magen och sedan bröstet med luft och släpp sedan ut den långsamt. Två eller tre räcker, sedan blir man yr.

Sedan blir man trött av röra. Jag är likadan. Alltid rörigt, sällan ordning. Och så ser jag all skit och undrar var den kommer ifrån och orkar inte börja någonstans. VI har städhjälp. Det är gudomligt skönt. tre timmar varannan vecka. Och då måste det vara ordning innan de kommer hit. Det hjälper ju inte akut till jul, men kanske kan vara något att fundera över...

Kram - igen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Äsch... Spola fram tiden istället vetja! Tänk om det ändå vore julaftonsmorgon för då är det för sent att göra allt som man inte hann med! :shock: :D Eller ännu hellre underbara juldagen när man bara äter rester och dricker julmust... Gud så härligt!

Jag är inte så stressad i år och det tror jag beror på att jag bara gör skojiga saker. Det är fortfarande ostädat på toaletten och tvättkorgen är lika full som vanligt. Köksgolvet tänker jag bara moppa av osv. Men julstämning har jag. Jag ska pynta i kväll och då dammar man ju litet av bara farten. Fokus på det skojiga nu Stilla!!!!

Julmusik på. Tänd typ sjuttioelva ljus. Såpa eller allrent på en trasa som du sveper över det värsta med och så kisar man med ögonen så ser man inte lorten... Det funkar, jag lovar!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Först stor kram till Stilla! :heart: Jag vet precis hur det känns. Det går i alla fall över. När man känner så tycker jag att det räcker med att ljusen tindrar, allt annat är överkurs. 8) Lagom förväntningar räcker långt.

Och sen en till Sussi! :heart:
Tyvärr har jag ingen egen bil med mig, annars hade jag nog svängt förbi familjen Jannika och kramats lite
Och så massor till alla andra surödlor, både skrivare och läsare! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Lite i förväg men ändå... :santa: GOD JUL! :santa:

Pepparkakspussar och knäckkramar från Jannika
Stilla

Inlägg av Stilla »

:) Ni är go´a! :)
Det känns bättre idag, jag sov riktigt bra inatt!
Ta´t lugnt, andas djupt, fokus på det roliga - jo, det är ju så jag brukar funka... Det är bara att inse, att när man håller på och river upp ett av golven i källaren så kan det inte bli nån ordning... vi har bestämt oss för att fira jul på övervåningen i år, vi knör in granen och klapparna och oss i matrummet och så får det vara kaos i tv-rummet där nere. Har fått en del gjort i eftermiddag, bl a är julskinkan klar och står och doftar frestande... ett helt dygn för tidigt enligt mina traditioner, men vad gör man när man har ett jobb att sköta också... Mannen min har piggnat till också och fixat lite julklappar på vägen hem från sitt jobb.
Så. Jo, det blir jul. God, ska den bli.
:heart: Stora varma julkramar till alla som behöver och vill ha! :heart:
/Stilla, gladare!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Nu är det väl dags att den här tråden får ett lyft? :D Här är det med alla surödlor?

Själv är jag i en fas i livet där jag känner att det är dags för förändring, söker lite nya utmaningar i jobbet och hoppas på napp snart. Annars toklängtar jag till våren och värmen. :roll:

Sitter här på min 32-åriga födelsedag och funderar över livet som man gör ibland...eller ofta om man är jag. :wink: Faktiskt så är jag ändå riktigt lycklig just nu och det känns underbart.

Så få höra nu, hur är det med er alla??? Nyfiken i en strut! :wink:

Kram från lilla mig
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Nu är det väl dags att den här tråden får ett lyft? :D Här är det med alla surödlor?

Själv är jag i en fas i livet där jag känner att det är dags för förändring, söker lite nya utmaningar i jobbet och hoppas på napp snart. Annars toklängtar jag till våren och värmen. :roll:

Sitter här på min 32-åriga födelsedag och funderar över livet som man gör ibland...eller ofta om man är jag. :wink: Faktiskt så är jag ändå riktigt lycklig just nu och det känns underbart.

Kram från lilla mig
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Kram från lilla mig
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"