Idag är jag så glad!

Jag har i någon tråd, som jag inte hittar, berättat om min snart 11-åring som haft det struligt i skolan, med bråk och tjafs och tråkigheter... På måndag ska han börja i en ny skola! Och det känns så himla bra

För att göra en lång historia kort, var det lärarnas taskiga stil som fick oss att ta steget och byta skola...
Förra veckan var det skollov. Två veckor innan det blev det bråk i skolan, nånting som hade börjat som en lek men som urartade och det blev till slut slagsmål där min son var inblandad. Han var till stor del skyldig till det som hände, jag tar honom absolut inte i försvar. Då bestämde lärarna att han inte skulle få vara ute på rasterna. En lärare skulle vara inne och "passa" honom... De bestämde också att han inte skulle få gå på den klassfest som ordnades på skoltid, för femmorna, sista fredagen innan lovet. Däremot tyckte de det kunde "vara kul" om han kom och gjorde geografiprovet på förmiddagen, för att sedan gå hem när festen började... Jag kände att det var snudd på mobbing från lärarnas sida, och plockade helt sonika bort honom från skolan.
Men idag har vi varit och hälsat på i nya skolan, alla var jättetrevliga och jag hoppas av hela mitt hjärta att det här kommer att bli bra. Han såg så glad ut, min minsta son, det var som om en sten fallit från hans hjärta. Ville bara skriva av mig lite