Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorsMamma skrev: Så tänk att man går till en PERSON, inte en FUNKTION! Man måste alltså kyssa många grodor innan det blir en prins! :heart:

Kan du inte ta dig en resa till Stockholm och bo hos mig, så skall vi röja hus minsann?
Det känns som grodkvoten är fylld :roll:
Tänk att få komma till TorsMamma och röja :shock: , vilket underbart erbjudande! Jag kan behöva en liten terrier som gläfser mig i hälarna, det är nog sant... Tack underbara du för ett sånt erbjudande, jag hoppas jag kan stoppa undan och spara :heart:

Päivi, den där snutten var en tankeväckare, precis som du tänkte förmodar jag :wink: Jag jobbar VERKLIGEN på att älska min kropp, men det är inte så lätt alla gånger - vi samarbetar inte så bra som jag kunde önska. Men visst är det en poäng, en sanning! Ska se den igen. Och igen.
kiki skrev:har ni tänkt på vilket gäng ämliga typer vi är
Haha, ja, ena riktiga gnällkärringar :lol: :heart: ... Hoppas du får nån ordning på struman, det är ju självaste tusan att man ska jobba sig blå för allt!
Vågen får stanna ett tag till :wink: vi har lite hatkärlek till varann!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

så nu öppnar jag värkstan igen! välkomna! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: kära käringar :heart:

här är en till som ligger på gränsen vid varje strumaprov - meeeen inom det ok, så ingen åtgärd, och då har ändå resten av qvinnsen i min släkt rätt stora journaler i ämnet :roll:

nåja, kram på er var det egentligen jag sku skriva!

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Äsch då, fjällan, det var ju för trist :evil: ... nya tag, du ska se att de där kilona rinner av dig snabbare än du kan säga pizza :wink: .

Själv känner jag mig liiite missmodig... inte för att jag på nåt vis tycker det är jobbigt med lchf:andet, tvärtom går det oförskämt bra!
Saknar inget, är aldrig hungrig och mår bra.
Men min vikt står stilla. Absolut stilla.

Jag VET att det kan ta lite tid, men jag tänker på att jag trots allt har 30 kilos övervikt så borde väl kilona trilla av eftersom? Jag kan förstå att det kanske är lite trögare om man har 5-10 kilo att bli av med.
Och jag ska tillägga att jag har inte fuskat en endaste gång på en månad!

Så lite suck är det härifrån... :(
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

Kommer du ihåg hur länge jag och Fjällan stod still :?:

släng vågen :lol:

Jag tror att det är så här att vi har misshandlat och missbrukar våra kroppar i så många år och sen plötsligt börjar vi äta BRA mat och vill att kroppen ska tro på oss, vi har ju lurat så många gånger förr, varför skulle den :?: så tålamod kära Mia tålamod.

Jag gick ju faktiskt ner 3 jeans storlekar under tiden vågen stod still :lol:

Feta kramar :heart: :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

och MIa... jag vill inte på något sätt skriva dig på näsan.
Men som du vet har jag ju, som du, dragits med en sjuk kropp. Med värk och andra underliga symptom. I 10 år.

Nu är de underliga symptomen så gott som borta!

Strax efter det började vikten röra på sig...

Jag tror starkt på att kroppen läker först
och släpper kilon sen.

Kram :heart:
/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Håller med Fjällan till fullo, Mia. TÄnk på att det var nödvändigt att lagra på sig om man var sjuk (för några tusen år sedan...). För hur skulle man annars överleva?

Själv kanske jag har min lilla bov, när jag läser om Fjällans pizza. Jag snaskar bröd. Inte mycket, men lite småbitar då och då. Inte helt sällan faktiskt. För att det är så GOTT!
Och nästa vecka ska jag till min BM. Undrar hur jag ska göra med spiralen... Den ryker nog. Jag har tagit upp saken här hemma, men vi har ingen bra annan lösning.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack för kloka ord, fjällan och /LO! Ni har säkert helt rätt, logiskt låter det ju iallafall :D :!:

En extra skjuts har jag kanske fått nu, då jag åkte på magsjukan igår kväll :roll: , så jag känner mig dränerad nu... Jag tror det var Gävleluften som smittade, där nere verkar ju var och varannan ligga och ha dejt med urban eller ulrik eller vad han nu heter :wink:

Nu ska jag hasa mig till soffan igen och ligga och tycka liiite synd om mig. Ett tjockt täcke blir det också - minus 26 grader har vi ute just nu :shock: brrrr...

Hur går det för er andra här i tråden?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Livstecken! :)

Jag kör ett experiment i Hugos anda :roll: dvs utan mjölkprodukter den här veckan. :? Så får vi se... :?

Skaldeman skriver ju att man får prova sig fram - vissa "tål" nötter, dvs. kan äta nötter och gå ner i vikt. Andra kan det inte. :roll: Jag undrar lite över min "tolerans" med mjölkprodukterna. :? Har ersatt det mesta med kokosmjölk. Lika fett som grädde men inte en mjölkprodukt. Så om det är det det handlar om så borde det ju synas nu på fredag, efter sju dagars mjölkfritt/gräddfritt/nästan ostfritt...

Eller :?:

Cyklar jag :?: :roll:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Spännande att se hur det går med det mjölkfria, Päivi!

Torsdag = vägdag.

Vikt: 84,7
Midjemått: 92

viktnedgång sen sist: -1,7 :D
viktnedgång totalt: -5,0 kilo :D
Midjeskillnad totalt: -5 cm :D

Så skööönt att det lossnat igen, det var alltså tre veckors totalt stilje!

:!: :!: :!:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kanon Mia, vad skönt att det rör på sig. :D

Päivi, jag är också nyfiken på hur det går med mjölkfritt. SKulle också behöva testa... Inte så mycket för vikten, kanske - eller jo den också - men inte minst för magen och svullna känslan i kroppen.
Men våfflor och sånt kan ju också spela in ;)

Jag har fortfarande ingen fungerande våg, men Vera sa häromdagen: "mamma, du har fortfarande jättetjock mage" :lol: så jag behöver ingen våg ;)
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaha tjejer... :roll: 200 gram "neråt". :roll:

Jag börjar härskan jag... :(

Jag återgick till LCHF i mitten av oktober. Till julen hade jag stabbigt gott ner 1,5 kilo. På två månader. Under julen fick jag raskt dessa 1,5 tillbaka.

Nu är det mitten av februari och det händer inte ett smack. :( Mamma, hon började med LCHF en månad efter mig och har tappat 6 kilo. :(

Har stor lust att kasta in handsken och konstatera att det spelar ju ingen roll vad jag äter eller låter bli att äta - nu har det gott fyra månader utan några som helst resultat. :( Vare sig centimeter, kilo eller byxmässigt.
kiki

Inlägg av kiki »

Päivi :cry:

Vi får felsöka :lol:

Berätta vad du äter.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bacon till frukost.

Lunch varierar. Det kan vara kycklingsoppa gjord på kyckling, grädde eller kokosmjölk lite rödlök och champinjoner. Två droppar kycklingfond och lite vatten och kryddor.

Eller en LCHF - omelett med (lite) krossade tomater, ost, (lite) rödlök och bacon plus kryddor.

eller stekt kyckling med stekt haricor verts.

Middag kan vara som igår - stekt kött av något slag med stekta champinjoner eller haricorverts.

ibland är jag hungrig på kvällen och då kan jag äta stekt bacon.

Ofta är jag inte hungrig antingen till lunch eller middag och då äter jag inte.

Mörk 70 % choklad har jag tillåtit mig själv (lite) till helgen.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"