En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lua

Inlägg av Lua »

Komplettera färdiga vv-lunchen med:

=P~ fräsch sallad, sköljd och klar ur påse ni vet. Gärna nån snygg blandning.
=P~ några småtomater
=P~ en knäckemacka med minikeso och grekisk salladskrydda
=P~ ett glas cola light

:D Avrunda med ett jättepäron.

:P Till efterrätt en stor kopp kaffe med skummad lättmjölk och en vv-mintchokladgodis.

Till detta serveras lugn och ro när barnen sover lunch samt en god bok!

Kram Lua. :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Lua skrev:Komplettera färdiga vv-lunchen med:

=P~ fräsch sallad, sköljd och klar ur påse ni vet. Gärna nån snygg blandning.
=P~ några småtomater
=P~ en knäckemacka med minikeso och grekisk salladskrydda
=P~ ett glas cola light

:D Avrunda med ett jättepäron.

:P Till efterrätt en stor kopp kaffe med skummad lättmjölk och en vv-mintchokladgodis.

Till detta serveras lugn och ro när barnen sover lunch samt en god bok!

Kram Lua. :heart:
Värsta lyxlunchen, ju! :) Och då blir man ju faktiskt mätt också!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Gablex skrev:
Sussi skrev: det ska finnas ett VV-recept på chokladmousse som är riktigt god! Någon som har det?
Haha, jag ska fråga min mamma vilket recept man INTE ska ta! En klassiker i vår familj är historien om en chokladmousse som mamma gjorde under sin viktväktarresa på 80-talet. Den innehöll kakao, sötningsmedel och gelatin och var heeeeelt oätlig - t.o.m. pappa matstrejkade och det vill inte säga lite... :wink:
Haha, tur att tiderna (och recepten) förändras :) Den jag ätit (och borde ha recept på, men inte hittar) är gjord av hårdvispad äggvita, liiiite socker och kakao. Tror inte det var något mer. Innehåller bara någon ynka points, och var dessutom ätbar ;)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Önskar Päivi lycka till inför vägdagen idag :thumbsup:

Frågar nyfiket Susanne efter recept på kycklinggryta och passar på att gratulera till viktminskningen 1,2 kg :thumbsup:

Inser att Lua är en kvinna som vet hur man gör färdig vv-lunch till en njutning istället för en "va, var detta allt-besvikelse :( " :wink:

Undrar om Päivi vill ha recept på en slags chokladkräm som man kan göra i situationer som de hon beskriver. Ok, smakar kanske inte som Lindts variant med mint eller apelsin (blir mer som lite lösare chokladpudding) men blir STOR portion :P

Hur har det gått Sussi :?:

:heart: Kram från Nancy
(fortfarande lite löjligt besviken över "bara" 1,1 kg första veckan och ber snällt om lite pepp [-o< )
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Sammanlagd viktnedgång 7,2 och alltså 7,8 kvar. Halvtid ruskigt nära! :lol:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: :o :(

Dags att plocka fram Mozart "Reqiem" och stilla döden dö... :(

Idag skulle jag väga mig. Vi har en digital våg. Man skall knacka på den lite lätt med foten en gång, innan man ställer sig. Först skall en ensam åtta vandra förbi display-rutan, sedan skall det stå 0.0 Den här 0.0;an skall blinka till en gång, och DÅ får man ställa sig på vågen.

Idag komemr det inga åttor eller 0.0; or utan det står Lo. :?: LO är en forumist, du är min badrumsvåg. :? (Engelskläraren misstänker att "Lo" kanske eventuellt står för "Low") Lite hoppfullt ställer jag mig på vågen ändå.

72.8, påstår den! :o :( :( :(

Sedan försvinner allt, med blixtens hastighet, och där står jag och fattar inget mer än att vågen behöver nya batterier.

Det sista vågen gör innan den dog var alltså att förolämpa mig med en vikt som är ett kilo MER än förra fredagen. :cry:

Jag som har skött mig så exemplariskt under den här veckan! Inte slarvat alls, och igår på Willys köpte jag mörk choklad med päronsmak, 72 % kakao, och tog två bitar med kvällstheet. Jag har vägt och bokfört allt minutiöst, och igår var jag inte uppe nånstans i närheten av mina tillåtna kalorimängder, ENS med de två chokladrutorna! :cry:

Maken skall köpa nya batterier till vågen, men vad fasiken hjälper dt mig?! :x

All djävlighets lag säger ju, att det var en korrekt siffra som den slängde åt mig imorse. Skulle det varit en fantasisiffra, så skulle den ju bara hitta på, något ur luften... Det här låg alldeles för nära min förra vikt för att jag skall kunna lura mig själv med "dåliga batterier."

VARFÖR? Vad har jag gjort för att förtjäna detta hemska öde? :x

OM jag skulle ha misskött mig, så skulle jag begripa bättre, men jag har ju inte det :!: ](*,)

Uhu... buhu... :(
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev:En alldeles speciell tid av månaden närmar sig
Det är många, många som tillfälligt går upp i vikt just denna tid pga vätskeansamling. Så vågen visade säkert rätt -fast fel ändå :!: Men visst förstår jag både dina arga och dina ledsna "gubbar" :x :( Man blir jättebesviken och känner sig liksom lurad :?

Köp nya batterier och kör på som du gjort veckan som gått tycker jag så ordnar det nog till sig tills dess :thumbsup:

Lillamolntuss: Heja :thumbsup:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nej nej nej, inte hänga läpp Päivi! Det där var ju vågens/batteriets dödsryckning fattar du väl? Och även om det skulle vara en korrekt siffra så är det inte vikten i dag som du kommer att ha i all evinnerlighet, eller hur? Nej, nu har vi is i magen - har du skött dig så bra som du påstår (och det betvivlar jag inte!) så kommer det att visa sig dubbelt nästa vecka (förutsatt att du sköter dig då också :wink: ).

Och Nancy - [-X -1,1 kg är ju jättebra!! Visst, sämre än -1,2 kg :wink: :lol: men lååååångt bättre än -0,1 kg :wink: :!:

Själv har jag inte kommit iväg till VV på ett par veckor nu, men smygvägde mig på min egen stränga våg. Det såg faktiskt bra ut! Fast jag vågar inte rapportera...

Nu kör vi tjejer! Tänk SMAL - LÄCKER - KVINNLIG (för vi är väl bara tjejer här?), det är så vi kommer att bli allihopa!

Det är i höst det skall hända! Och ve den som mesar sig!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex skrev: Det där var ju vågens/batteriets dödsryckning fattar du väl?
:roll: Äh, skit i min förklaring Päivi för Gablex skrev så mycket bättre tycker jag :twisted: :thumbsup:

:heart: I övrigt tackar vi och bugar för peppande och inspirerande inlägg Gablex \:D/
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Gablex skrev:Och även om det skulle vara en korrekt siffra så är det inte vikten i dag som du kommer att ha i all evinnerlighet, eller hur? Nej, nu har vi is i magen - har du skött dig så bra som du påstår (och det betvivlar jag inte!) så kommer det att visa sig dubbelt nästa vecka (förutsatt att du sköter dig då också :wink: ).
Bravo Gablex! Vad jättebra skrivet! Det är så lätt att stirra sig blind på veckoresultatet när man VV:ar, och precis som du så klokt får fram, det är ju det långsiktiga som är målet, inte vad vågen säger en vecka av kanske 40 eller ännu fler.

Och sant är också att den som är nogrann får resultat, något annat är faktiskt fysiologiskt omöjligt och strider mot naturlagarna.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Äh... okej då. 8)

Jag slutar väl sura dårå. :heart:

Det är ju ändock fredag idag. :D

Då kommer maken hem, höll jag på att säga... :roll:

Jag HAR skött mig exemplariskt, faktiskt, och som den trogna optimist som jag är :roll: väljer jag att tro på BÅDE Nancy OCH Gablex :D är inte det positivt, så säg... :P

Nu gäller det att klara helgen och kosackarméns visit helst samtidigt :shock: och det är bäst att kosackerna kommer nu då då! [-X

Tack för pepp och kloka tankar tjejer! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej kära viktväktare!!!
Här kan vi snacka om att det händer grejer! Vad ni skriver och står i - det är en ren fröjd :D

Nu är vi ju ett rätt stort gäng :heart: vilket jag tycker är superkul, mem vore det inte bra om vi alla hade samma vägdag :?: Så blir det enklare för duggan också :wink: och lite mer som att gå i en vv-klass....
Jag väger ju mig på måndagar nu, men kan ändra om det är så!
Vad tycker ni?!?!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

TorpSara: Låter lovande att envishet lönar sig :D Nu blev även jag lite mer hoppfull :wink:

Päivi: Det är rätta takterna det :wink: :thumbsup:

Mia: Ni ÄR ju min VV-klass så för min del funkar det utmärkt att anpassa mig och byta dag. Kan tänka mig att det är svårare för dem som går på VV-möten på bestämd tid :-k Men tänk om även det gick att lösa på nåt vis för jag tycker din tanke är mycket tilltalande :D

(fast nu är jag ju faktiskt en av de allra färskaste medlemmarna så jag tycker att ni "rävar" har mer att säga till om i frågan 8) :wink: )
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nancy: Tackar som frågar! Det går riktigt skapligt, trots ett par snedsteg i sockrets riktning ;) Var "tvungen" att kontrollväga mig idag, och jag hade minskat 0,6 sen i måndags :) Alltså, ingen panik!

Mia: jag kan byta vägdag om det underlättar, inga problem!!

Stor helgkram till alla som kämpar på så tappert :heart:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Jag är busig och väger mig ändå varje dag... Kan rapportera näääär som helst!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"