Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Nu går vi in i själva Kurveckan :lol: Det är sååå hetsuppande :lol: :lol: :lol:

Jag har ett litet aber att bekänna: jag är inte helt rörlig :oops: Under resan började mitt gamla borreliaknä spöka, och återkommen till Sverige lyckades jag snubbla i mörkret på en hisklig sten och stöp hårt. Samma stackars knä tog emot, samt bröstkorgen :roll: Jag gick inte sönder gudskelov och tack men har förvisso fått lite sprickor i nämnda kroppsdelar :x Jag trodde det skulle hinna ge med sig men det tar tid för den här sortens lilla självläkning. Så det blir en bandagerad kvartsinvalid ni möter - dock bara kvarts :wink: :lol: Ville bara förvarna :shock: Och hoppas på er ömma förståelse :heart: (Dock är käftförmågan inte det minsta handikappad :lol: Bara lätt fläskläppad :oops: )

* * * * *

:arrow: Efter samråd med Planeringsöverstinnan Elle tänker jag mig gemensam Godmorgon kl 7 för alla SS på Logen :idea:

:arrow: En del trasselbefaranden har rapporterats - SS som vinglar en smula just nu, med åtföljande ömmas orosvargar insmugna. (Inte ägnat att förvåna :!: ) Därför tänkte jag mig att bedriva viss vargtimmesutbildning :idea: dvs smyga (halta :roll: ) upp till Logen med en eller två nattarbetande kurare kl 6 på morgonen och stanna fram till marginalkvarten 6.45.

:arrow: J (och Å) - du blir alltså nattramsare, men inte morgonadministratör :wink: Lite avlastning där :wink: samtidigt som jag förhoppningsvis kan lära upp våra kära kurare i attityd, pangramsa och ev. solfjädrande.

* * * * *

:D LO - båda kurmammorna kommer med familjevagnen från Stockholm :!:

:D kvacke - det är ju inte mer än normalpackning, tycker jag, och ska kunna rymmas :!: Men jag ringer taxi och försäkrar mig om bagageutrymme.

:D J och Å - det ska räcka med tunna lakan. Det finns ju rullgardiner innan. Och som sagt, sopsäckar är en fantastisk reserv! Vi kan ha öppet ändå och få in luft.

Sover de små fint i babyskydden så borde resan gå bra - det handlar bara om att hålla tiderna :wink: Man får ju pausa för matning och byte och allmän bensträckning men för det ska man inte behöva gå in någonstans i stor stil, om man inte absolut vill. Jag brukar räkna med 6 tim när jag kör ensam till Sthlm härifrån och inte mer än 7 när jag har små barn med. De kommer in i en sorts andra andning om man så att säga gör bilen till fast punkt och inte "lurar" dem att tro att de kommit fram till någonstans där de ska vara som de måste ta in :wink: Enkelhet motverkar förvirring.

"hanna som har nio barn" blir så glad för kramen hon ska få... Även om det är ett evigt dilemma att jag inte alls kan visa upp de där nio små barnen, som alla älsklingar väntar sig att jag ska ha krälande och hoppande här hemma :shock: :lol:

:D SusanD - jättebra med adresslista :!: Komplett med signatur också :?: Vill du lägga till adresserna till mig och Bibban skulle vi känna oss hedrade :!: AW, Gastsjön, 840 64 Kälarne; Birgitta Mohlin, Östra Prinsgatan 1B, 371 21 Karlskrona.

* * * * *

:arrow: Kära ni alla 38, stora som små - INNERLIGEN VÄLKOMNA och LYCKLIG RESA :!:

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

"hanna som har nio barn" blir så glad för kramen hon ska få... Även om det är ett evigt dilemma att jag inte alls kan visa upp de där nio små barnen, som alla älsklingar väntar sig att jag ska ha krälande och hoppande här hemma
Men nu är det 14, och vem håller reda på att de inte är dina :wink: :lol:
LO - båda kurmammorna kommer med familjevagnen från Stockholm
Bra då vet du det! Vet också om Melissa behöver bilbarnstol eller inte. Jag ändrar inte mer i listan nu, hinner inte helt enkelt.
Östra Prinsgatan 1B, 371 21 Karlskrona.

Då har vi nästan kunnat vinka till varandra - jag har bott på Västra Prinsgatan :D Men DET är en annan historia!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

/LO skrev: Men nu är det 14, och vem håller reda på att de inte är dina :wink: :lol:
/LO
:D Vilket underbart sätt att se på saken! Det har jag aldrig tänkt på! Helt rätt, naturligtvis :lol: :lol: :lol:

:arrow: Info till lille underdjävulen i snöänglakurs, m fl, m fl, m fl: SNÖN VRÄKER NER :!:

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

åååååh, snööööö :!:
VIlken lycka för mig som fortsätter direkt till skidbacken efter campen :heart: .

Vi började öva backträning med Anton igår (en lerig grässlänt). Han ömsom kröp, ömsom rullade ner under stor förtjusning. Overallen såg ut därefter, farmor suckade djupt (och kärleksfullt) över dessa oansvariga föräldrar, som lät overallen bli så smutsig, precis innan långresa... :lol: :lol: . Ja, det har ju absolut inget med campen att göra, men med snön :wink: :!:

:idea: Ni glömmer väl inte sätta in pengar till Åsa med två, så att vi kan betala för maten :!:
blomman

Inlägg av blomman »

Jag har satt in pengar!
Här är det också evig lera, och alla barn som har varit hemma hos oss och lekt lämnas tillbaka i ett mycket lerigt skick, mer lera än barn! :roll:

Har just tillverkat två sovande bebisar av marsipan till söndagstårtan och ett styck barnvagn, som står på tork. Får se om hjulen av kristyr håller hela resan upp...
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Blomman: glöm inte räkna ut hur mkt du ska ha av matpengarna för bröd och tårtmaterial som du tar med dig :!:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh Anna - ska jag blåsa å pussa... :?:

:heart:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag åker på konferens i två dagar, tisdag och onsdag. Sedan beger jag mig till Jennie27 och inväntar barn och make.

Ikväll kanske jag tittar in någon gång, men sedan är jag otillgänglig i flera dagar.

Vi ses på TORSDAG!!! :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

ÅH vad jag är avundsjuk :!: :!: :evil: :cry:
Vad kul ni ska ha! :heart:

Ha det underbart allihop!!! :heart: :heart: :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Någon kär campare har glömt ange sitt namn! Vem har satt in 1100 kronor, som det står angivet "internet 8.36" på?
Några har inte betalat än, så jag hejar på er lite extra!
kram från indrivaren :wink: Åsa
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag ska betala i dag! Har inväntat lönen bara....
Men, jag kommer inte åt min webmail här från jobbet och ska inte hem direkt efter jobbet. Kan du pm:a över kontonumret till mig så fixar jag under dagen!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

En del trasselbefaranden har rapporterats - SS som vinglar en smula just nu, med åtföljande ömmas orosvargar insmugna. (Inte ägnat att förvåna ) Därför tänkte jag mig att bedriva viss vargtimmesutbildning dvs smyga (halta ) upp till Logen med en eller två nattarbetande kurare kl 6 på morgonen och stanna fram till marginalkvarten 6.45.
Härligt! Det behövs verkligen för oss nu... Har infört klocka hemma, rutinerna sitter, ramsan gödslas det inte med, men morgonen vill infinna sig tidigare och tidigare... I morse kvittrades det redan 05.55 :shock:
Så vargtimmesutbildning mottages tacksamt!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

skyll på soooolen 8) :lol:

Anna!
Nu kommer vi snart!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Krama Bibban!

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag är svårt avundsjuk... t o m drömmer om Gastsjön på nätterna, om hur underbart roligt det är :D
Må solen skina över er alla :heart:
Vi ses nån annan gång :!:

Kramar :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Åsa med 2 skrev:Hej!
Någon kär campare har glömt ange sitt namn! Vem har satt in 1100 kronor, som det står angivet "internet 8.36" på?
Har pm:at dig. Är väl rätt säker på att det är vi. Förde över pengar den 18/3, kommer dock inte ihåg vilken tid och det syns inte klockslag på mitt konto. Du har fått mitt kontnummer, hoppas det stämmer. Annars är mina pengar borta :twisted: . Skrev nog inte under, utan det jag skrev hamnade som text på mitt konto ](*,) .

Snälla ni andra, om det är ngn mer som satt in 1100 och inte sign, skriv en rad.

Ses snart!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"