Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Nähä! Jag har kollat på ICA maxi. Noll Drynites... då trodde jag inte Willys hade dem heller. :oops:

Får se hur vi gör! Sen - en annan dag - när jag orkar fatta nya blöj och kissbeslut!

Och nu åter till Idol och NÄÄÄE! Mia! Erik är inte så bra alls! [-X
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Sussi

Inlägg av Sussi »

God afton mina sköna bönor :D Vad gör ni alla i helgen?

Själv tillbringade jag fredagskvällen i Eriksdalshallen i Stockholm och såg "mitt" lag åka på stryk med 4-0... :cry: Sent i säng, men fick sova till nästan halv 9 i morse, det var skönt :)

Idag har Maja och jag städat uteförrådet :) Tråkigt jobb, men med en medhjälpare som hade högläsning ur en barnbok (nej, hon kan inte läsa, men det låter som hon läste innantill, det är vansinnigt underhållande :lol: ) gick det så bra så! När vi städat färdigt åkte vi och tittade när Anton spelade innebandy, de vann med 11-1 :)

I morgon ska vi åka på husvisning, mest på skoj. Sen blir det helgens sista match :) Wille spelar sin premiärmatch med nya laget.

Ja det var vår helg det :) Jag mår ganska bra just nu, förutom att jag är lika trött som vanligt. Men just idag är både näsan och hakan över vattenytan, man får vara glad för det lilla :D

Kram på er! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Skriver som en kratta... men läser och inte läste
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Sussi, vilket jobb. Det är inte kul, men så skönt när det är gjort. Skönt att du känner dig lite piggare.

Jag har spelat golf i helgen - släktmästerskap. För att vi skulle få till det med barnvakt, så gick jag och maken ut tillsammans ett par timmar före alla andra. Det var magiskt. Vindstilla, soluppgång, spegelblank sjö, frostigt gräs och mycket trevligt sällskap (vi spelade ihop i maj sist, blir inte så ofta nuförtiden).

Alldeles nyss har jag varit med V och hennes kompis på gympa. De har så kul. Det är redskapsgympa. Tyvärr var det två vikarier där idag och de var inte så noga med säkerheten. Nu hände det inget, men att ta in och ut redskap med massa ungar springande i lokalen är inte bra!

För er som inte har sett, så hade vi lite otur förra veckan. Ivar trillade ner från gungan. En däcksgunga för stora barn. Han satt på kanten och trillade genom hålet. Han blev jätteledsen, men han blir ofta sur om han misslyckas. Det hände strax före sovtid, så jag antog att han var trött och blev sur för att han trillade.
För att göra en lång historia lite kortare så visade det sig att han hade en spricka i benet strax ovanför fotleden. De såg inte ens på röntgen i första läget. Ortopeden ringde på morgonen och berättade att de tittat på bilderna igen. Då hade Ivar redan börjat sätta i foten igen. Så tillsammans bestämde vi att vi inte skulle göra något åt det. Hela helgen har gått bättre och bättre och nu kan jag nog säga att han inte ens tänker på att han skulle ha ont.
Men på britsen på röntgen började han säga mamma. På riktigt. Mama :cry: , mama :cry: , mama :cry: och lät väldigt ynklig. Men han var tapper och klarade det jättebra :heart:

Nu ska barnen bada och snart hoppa i säng :) Gonatt säger dom!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Skönt att ha fått besked ändå, Lotta.

Sussi :heart: Du är fantastiskt som får näsan över med din stora familj och allt eget. Impad!

Nike säger en massa roligt just nu (tycker den heeeelt opartiska mamman).

Igår morse drog hon upp min pyjamas.

- Mamma, vad många blåmärken du har på magen!

- Har jag? Ja, du menar födelsemärken?

- Va? Fick du alla dom i födelsedagspresent?

Det här snabba väderomslaget har torkat ut huden på hela familjen och jag hittade den ena torra fläcken efter den andra på Nike igår kväll. Till slut hade jag smörjt in nästan hela henne med en fet kräm. När jag skulle stoppa om henne på kvällen var hon lite butter och muttrade nåt som jag inte hörde. När jag undrade vad det var sa hon surt:

-Jag fastnar i lakanen. Det känns som om jag har en pyjamas av kräm! :lol:

Kram Jannika
Ewa

Inlägg av Ewa »

Visst är det roligt att lyssna på tankebanorna :lol: Mycket klokt som man inte tänkt på innan...

Apropå klokt, så lyste väl just det rätt mycket, eller helt, med sin frånvaro igår på Matakuten. Nu ska här inte förtalas, men hur smart på en skala behöver man vara som livsmedelsbranschens företrädare? Svar: inte särskilt. Eller alls. Men inget nytt under solen. "Det är inte farligt, det är inte farligt. EU säger..." - och i övrigt slår man händerna för öronen och låtsas att man inte hör eventuella invändningar.

Och det är dessa som avgör hur våra kostrekommendationer och ungarnas skolmat ser ut - SKRÄMMANDE :shock: :evil: Cook'n'chill-förespråkarna var ju inte just några ljushuvuden de heller. Att det bara är EN sak som styr i båda lägren - och att den enda saken är kosing - ja, det är det ju ingen som helst tvekan om. Men så var ärlig nog och SÄG det då! Mer matuppror åt folket =; [-( O:) :D =P~
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Har inte sett så mycket, bara korta snuttar men det är bra att TVtid och pengar används till sådant här och tragiskt att det ska behövas.

Hade väl aldrig trott att jag skule kunna bli så glad av Bert Karlssons gåpåiga stil men han är verkligen en klippa i de här sammanhangen. :thumbsup: Och den kvinnliga kocken gillar jag urmycket!

Jannika
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Jag är så glad! Har varit och hälsat på i Stora S´ klass en stund på morgonen. Det var värsta buslivet på ett par pojkar i klassen innan första lektionen började. En rastvakt-fröken stod i dörren och försökte hålla dem lugna. Det gick ju inte. Men när klassens lärare kom, då blev det knäpptyst, alla satte sig på sina platser och lugnet lade sig. Han började utan vidare med gomorron-sången och sen fick alla berätta om helgen. De fick sen sitta och jobba var för sig och det var knäpptyst och koncentrerat. Och han var så positiv och lugn hela tiden. Berömde det de gjorde bra. Tillrättavisade också, visst, men ganska diskret. Såg det positiva.

Vilken skön start på en ny vecka!
:heart:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Vad härligt Stilla! Man blir glad när man ser en välfungerande skola!!!! :D

Här har jag en supersnorig kille som ska ha klassfest på fredag. Han har bjudit hela klassen och inte en enda unge har tackat nej. Hoppas sonen piggnar till sig!

Det ska bli disco. Vi ska bjuda på pizza, popcorn, chips och läsk. (Partyt sker INTE i mitt vardagsrum utan i samlingslokal i området vi bor i....)
Men mer då? Är det nån som har nått "måste" för ett nioåringsparty? Kom med goda ideér Tack!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Idag har jag kämpat med vårt källarförråd. Vi har målat och sånt där tidigare, nu har jag byggt ikea-hyllor och försöker få ordning på all bråte. Kånkade tidskriftsamlare idag, med massa gamla tidskrifter i, bl a Vi Föräldrar. Och så föll mina ögon av en slump på en framsida från 2006 med "Anna Wahlgrens succémetod", var ju bara tvungen att bläddra lite, och vad hittar jag, om inte en Jannika med familj som alla sover gott om nätterna! Så kul det kändes! :heart:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Här var det längesen jag skrev... Men jag har läst det mesta ni skrivit. Jag har varit helt nere ett tag fast är nog påväg upp nu. :roll: Jobbet har inte funkat så bra, alla mår dåligt och ja...ond cirkel liksom. Sambon jobbar en massa och reser och ja...Tur man har det här roliga och positiva forumet att titta in i. :wink: Visst har det varit mycket positivt här inne nu sen senaste stormen? :D Kramis till er :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla!

Jag säger som Bluna - länge sen jag skrev men läser allt :wink: . Jag tycker också stämningen på forumet är lätt och konstruktiv nu, många fina kurningar som avhandlas, många små skräp som standardmodellas och så en massa annat smått och gott däremellan! Bättre kan det inte bli :wink:

Den där Vi Föräldrar läste jag också, Stilla, visst är det en fin artikel? Undrar om den finns kvar som nätartikel :? :?: Måste kika...

Just nu är det bara jag som är vaken i huset, rätt mysigt det också. Ska åka på skolan strax,kliver upp lite tidigare så jag hinner mysa här med lite kaffe och ett tänt ljus. Annars är det verkligen Höst nu, kolsvart tidigt på eftermiddan och blött och grått. Tur att det snart är advent så man får ta fram alla julgrejer, här blir det värre och värre för varje år 8) :lol:

Nu måste jag kila!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

[quote=Stilla"]Och så föll mina ögon av en slump på en framsida från 2006 med "Anna Wahlgrens succémetod", var ju bara tvungen att bläddra lite, och vad hittar jag, om inte en Jannika med familj som alla sover gott om nätterna! Så kul det kändes! [/quote]
:D Ja, det känns ju som en evighet sen. Milo var en stadig ettöring och vi var nästan nyinflyttade. Det blev en bra artikel tycker jag. Det jag minns. :oops: Men jag har sparat ett ex till varje barn i deras minneslådor.

Nu är det ju Mia som står för spridandet av goda sömnvanor i tidningarna. :D

Heja Bluna! Det blir bättre. :heart:

Hur gick det K-ina? Höll han sig frisk? Gick popcornen åt?

Kram alla! Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

miar70 skrev:Tur att det snart är advent så man får ta fram alla julgrejer, här blir det värre och värre för varje år 8) :lol:
Min man hade griljerat skinka när jag kom hem från storstaden igår. Det var fantastiskt gott :P

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO skrev:
miar70 skrev:Tur att det snart är advent så man får ta fram alla julgrejer, här blir det värre och värre för varje år 8) :lol:
Min man hade griljerat skinka när jag kom hem från storstaden igår. Det var fantastiskt gott :P

/LO
:D :santa: \:D/
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"