Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Å nej, jag får PANIK på alla som snackar utan att veta. Jag blir så arg att jag vill gråta.

Folk har ju verkligen ingen aning om vad AW står för, de baserar sitt hat på rena felaktigheter. En tjej skrev att man aldrig ska ignorera sitt barns skrik. Nej exakt...

Gick in och kommenterade, men är rätt säker på att det är att tala för döva öron. Så enormt störigt att jag nästan vill börja röka igen.

Jaja, bara att bryta ihop och gå vidare och tacka nån högre makt att jag hittat hit.

/Fanny

Ps. MEN VAD FAN LÄS BOKEN SJÄLVA!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ. DS

PPS. Förlåt att jag skrek. :oops:
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja Fanny, man kan bli både upprörd och ledsen. Jag vet. Jag väljer nuförtiden att inte läsa så mycket där det mest är "kritik" skrivet i affekt och utan logik. Jag orkar liksom inte ens... Folk får ju faktiskt lägga sin dyrbara tid på precis vad de vill. :roll:

Idag var jag med småtrollen i skogen, Milo är bara vår på tors och fre. Vi slog läger på en höjd och gjorde upp eld. Då såg jag plötsligt några rosa grenar sticka upp. Det var en älg! "En helt VILD älg!" som Milo uttryckte det. :lol: Den glodde på oss en stund med sina avskavda stumpar till horn innan den tog långa benet före och travade iväg. Vilken naturupplevelse! När vi grillat färdigt smög vi tyst genom skogen i jakt på älgen. Nella letade i ihåliga stubbar och bakom ormbunkar, haha! Vi hittade den tyvärr inte där. :wink: Urhäftigt.

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Säger det återigen, Jannika, perfekt utflykt!! Jag har mina hemma i morgon, studiedagar i skolan och planering på dagis. Får se vad vi hittar på :) Jag skulle behöva ta mig till stan och köpa en höstjacka... Inte lika lockande som att grilla i skogen.

I dag har jag varit på Thai-massage!! Det var väldigt skönt och lite annorlunda och så gjorde det j***igt ont emellanåt, men det beror ju på att jag är stel och stum i typ hela kroppen... :? Jag blev helt slut efteråt och åkte raka vägen hem och sov middag. Hela eftermiddagen har jag varit helt loj och inte orkat någonting. Men det är det värt, jag behöver det här! Jag har förmånen att få gå en gång/månad genom jobbet och det tackar man ju inte nej till ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Sitter i sen timme och väntar på goda vänner. De ska hämta sin pojke som skulle sova över hos oss i natt. Han somnade - till sist - i visshet om att mamma och pappa lovade att han skulle få vakna hemma hos sig själv. :? Det gick iallafall ganska bra att barnvakta. Ingen gråt, ingen tandagnisslan, men vi fick jobba på det. Det är inte lätt att vara sex år, liten och stor samtidigt....
Snart är iallafall vuxenfesten slut och mor och far kommer och bär hem honom.

Mina två sover gott.
Gustav ska snart vallas till toan. Vi har ett tufft jobb med hans nattkisseri. Har länge kämpat mot det här med att "kissa honom" innan jag somnar. Men jag fick ge mig. Han MÅSTE upp annars tvättar jag sönder maskinen. Vi har fått engångslakan, men eftersom att ungen ligger ÖVERALLT i sin säng så funkar det inget bra. Han ligger ju gärna uppe på täcket eller med en kudde mellan benen.... typ..... Tvättar gör jag. Igen och igen och igen och igen. Nu kan man inte torka tvätten ute längre. Så vi torkar. Inne. Överallt. Typ. :shock: :roll: :!:
Nån gång blir det bra! Vet jag.

Och nu då? nattmacka kanske?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag har mysiga minnen av att vara på väg hem från resor på natten då jag somnat i bilen som liten. Jag vaknade alltid när bilen stannade men låtsades sova för att få bli inburen och omstoppad. :heart:

Kisserier är ett pyssel. Vi har pottor bredvid sängarna som de får tömma och skrubba ur själva på morgonen.

Blev det nån nattmacka?

Igår var jag på min ena kurs och det är så rooooligt. Jag hann skratta, svettas, gråta en skvätt, hamna i totalt flow och fick lära mig massor av spännande saker om andra människor och konstens värld. Det är spännande att kliva in i en kultur som jag bara nosat lite på i ytterkant. Nu har jag i alla fall tagit ett kliv in and I like it.

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Tjingeling... Så klart det blev nattmacka - och sambon fick en extradam på rummet mitt i natten... :shock: :lol: Något förvirrad vaknade han vid halv två när kompisens mamma kom in och hämtade pojken som till sist hade slocknat i min säng. :lol:

Kisseriet... Jag VET att det är mest synd om Gustav. Men litet synd om mig är det också nu. I natt kissade han ner plastat underlag, lakan, fleecefilt, örngott och kudde + pyjamas. Därefter smög han över till oss och ingen av oss vaknade. Resultat: Nedkissat underlakan, 1 påslakan + ett täcke.... :? Sliter vi inte ut tvättmaskinen nu så vet jag inte. Och vi som ingen torktumlare har...
Mamma till två pojkar.
Sussi

Inlägg av Sussi »

K-ina, i Annas Onlinebok finns bra tips vid "kiss i sängen". Har du den? Annars kan jag kolla när jag kommer hem från jobbet!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Men! Gör det?! :shock: Den har jag ju... Och det har jag glömt bort! :oops: :shock:

Tack! :heart:
Mamma till två pojkar.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jannika skrev:Jag har mysiga minnen av att vara på väg hem från resor på natten då jag somnat i bilen som liten. Jag vaknade alltid när bilen stannade men låtsades sova för att få bli inburen och omstoppad. :heart:
Precis så är det för mig också. Och guldgossen har ärvt den där känslan. Och låtsas ofta somna precis innan vi kommer hem, rent av. Pappan tycker ibland att han är lite fånig och kan väl ändå gå själv, typ. Men jag minns precis, och bär så gärna in. Sen kan jag, när han vaknat till, viska att jag också älskade att bli inburen när jag var liten, och att jag ibland låtsades sova bara för att få bli det. Och vi blinkar till varandra i samförstånd, vi som vet hur mysigt det är att luras en smula ibland.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Sussi skrev:K-ina, i Annas Onlinebok finns bra tips vid "kiss i sängen". Har du den? Annars kan jag kolla när jag kommer hem från jobbet!
Tack Sussi! Nu har jag läst och repeterat. Jag gör litet så och litet annorlunda... ;)
Hade glömt en del sen Axel hade sina renlighetsproblem då anno dazumal... I kväll bäddade Gustav och jag tillsammans, Frottéhanddukar är framlagda så att han kan fixa sängen hjälpligt själv om det händer en olycka och jag ska sova utanför hans dörr. För att få stopp på promenaderna till min säng. Då begränsar vi iallafall pinkningsreviret! :D
Känner mig litet laddad igen! :thumbsup:
Mamma till två pojkar.
Sussi

Inlägg av Sussi »

K-ina skrev:
Sussi skrev:K-ina, i Annas Onlinebok finns bra tips vid "kiss i sängen". Har du den? Annars kan jag kolla när jag kommer hem från jobbet!
Tack Sussi! Nu har jag läst och repeterat. Jag gör litet så och litet annorlunda... ;)
Hade glömt en del sen Axel hade sina renlighetsproblem då anno dazumal... I kväll bäddade Gustav och jag tillsammans, Frottéhanddukar är framlagda så att han kan fixa sängen hjälpligt själv om det händer en olycka och jag ska sova utanför hans dörr. För att få stopp på promenaderna till min säng. Då begränsar vi iallafall pinkningsreviret! :D
Känner mig litet laddad igen! :thumbsup:
:thumbsup: Härligt! Håll oss underrättade! :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Härligt K-ina! Rapportera sen. Kram Jannika
noanamn

Inlägg av noanamn »

...tassar in och undrar om någon vill berätta lite mer om vad det står i online-boken om just detta med flitigt nattkissande.
Jag behöver en handlingsplan! -
och dessutom dog trogna tvättmaskinen förra veckan.
Stilla

Inlägg av Stilla »

Vilken fasa det är när tvättmaskinen dör! Även om man inte har nån sängkissare. Min maskin dog för ett tag sen, men jag upptäckte att nåt trassligt fastnat i luddfiltret och den lilla "propellern" som sitter där, och när det var avlägsnat återuppstod maskinen :lol: stoooor suck av lättnad! Jag älskar min tvättmaskin! :D
Hm nog dags att gå hem från jobbet snart... Känner mig inte så konstruktiv just nu... :roll: :lol:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"