Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

En lite off topic-fråga kanske, men jag tar den ändå. Hur många här får på något sätt i sig hormoner via preventivmedel.
I så fall, reagerar ni på det på något sätt?
Jag satte in spiral för ett par månader sedan och tycker själv att jag blir pluffsigare, har sämre humör, har fått ont i kroppen, som jag inte haft på flera år...
Ska på efterkontroll i slutet av februari och då åker den troligen ut.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

/LO skrev:En lite off topic-fråga kanske, men jag tar den ändå. Hur många här får på något sätt i sig hormoner via preventivmedel.
I så fall, reagerar ni på det på något sätt?
Jag satte in spiral för ett par månader sedan och tycker själv att jag blir pluffsigare, har sämre humör, har fått ont i kroppen, som jag inte haft på flera år...
Ska på efterkontroll i slutet av februari och då åker den troligen ut.

/LO
Jag har P-ring och känner inget! Mer än positivt då rå. MIndre värk och bättre humör. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Räknas amning som hormonpåverkan?

Ammar fortfarande

:D

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Idag har vi firat Alice på fyraårsdagen, och jag gjorde Luas tårta och den var jätteenkel och supergod! Vi hade hallon på - MUMS! Men nästa gång gör jag dubbelsats av chokladsmeten, den blev lite väl tunn.

I morrn är det vägning (jo, jag måste kiki :roll: annars tappar jag kollen, känns det som :wink: ).

:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Jag provade oxå Luas tårta förra veckan. Den var god men som Mia säger så blir det dubbel sats av chokladsmeten nästa gång!

Här går jag nu in för SNABB viktnedgång! Det uppnår man med hjälp av en dos magsjuka :D Måndag kväll däckade lillebror, i natt jag och nu ikväll storebror. Pappan är frisk (och brukar klara sig från magsjukan peppar, peppar) så vi har bäddat sjukstuga i vardagsrummet så han har lätt att pyssla om oss :lol:

Jag inbillar mig i a f att jag är lite fräschare, har hinkat i mig resorb och liiite blåbärssoppa hela dagen och nu på kvällen var jag riktigt hungrig :shock: Var modig och provade med en hårdbrödmacka med kaviar, den smakade i alla fall gott men vi får se hur länge den blir kvar :wink:

Grattis ALICE på 4-års dagen!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag har gått upp tre hekto :? och det är inge kul alls...

Är det nån som har en aning om vad det kan bero på? Det är inte pms, det var förra veckan.
Jag har icke fuskat en enda gång!

Pratade min friskvårdslärare (på ryggis) idag, och berättade hur jag verkligen får kämpa som en GNU för varje kilo, och hon tyckte absolut jag ska kolla upp min sköldkörtel. Jag vet att jag har gjort det på vårdcentralen, men då visades inga förhöjda värden. Men tydligen kan de här värdena skilja sig rätt mycket på olika ställen så kanske ska jag göra som Ewa och Torsmamma och uppsöka en homeopat...

:D Och YIPPIE jag har fått hem kokboken idag \:D/ så nu ska det lagas nya, goa rätter!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Mia, jag tycker faktiskt det är dags att du uppsöker något annat. Men som han jag var hos sa: "alla är olika och bara för att de har samma titel får man inte samma behandling" Så tänk att man går till en PERSON, inte en FUNKTION! Man måste alltså kyssa många grodor innan det blir en prins! :heart:

Kan du inte ta dig en resa till Stockholm och bo hos mig, så skall vi röja hus minsann?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Miuska - jag håller också på att kolla upp struman. Den har jag haft sedan jag var 19 - men nu är den större... :shock:

och så en länk till oss alla som borde inspirera lite till att göra om kroppen... :wink:

http://www.consciousone.com/Wisdomflash ... fm?PID=406

Inget är så viktigt i viktminsknings sammanhang som att tycka om sin kropp. :)
kiki

Inlägg av kiki »

Päivi skrev:Miuska - jag håller också på att kolla upp struman. Den har jag haft sedan jag var 19 - men nu är den större... :shock:
Och hur kul är det :oops: att gå omkring med en stor klump på halsen :twisted: och INGEN gör något :twisted: :twisted: :twisted: Jag som mår som jag mår och har gjort så länge och har en struma som gör ONT, trycker på min kräksreflex och går inte att nudda (hur kul är det med en klängig unge som använder mamma som klätterställning) jag har genomgått varenda undersökning och det visar INGENTING, jag blir så trött. Jag vill operera bort den men det gör dom inte om den inte är till skada :twisted:

Ringer nog doktorn på tisdag (enda dagen han jobbar, pensionären) och drar igång en ny vända :shock:

Mia... jag tror det är vågens fel :wink: släng skiten och ät för att må bra.

:arrow: har ni tänkt på vilket gäng ämliga typer vi är :wink:

Kram
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, läkaren som jag träffade den här gången stirrade :shock: och stirrade :shock: och stirrade :shock: på min hals och sade sen:

"jaaa... det kan nog vara dags att operera nu.."

"Jaaa..." :roll: (Jag har INTE svalt en hel apelsin. Jag ser ut så här... :roll: )
kiki

Inlägg av kiki »

Päivi skrev:Ja, läkaren som jag träffade den här gången stirrade :shock: och stirrade :shock: och stirrade :shock: på min hals och sade sen:

"jaaa... det kan nog vara dags att operera nu.."

"Jaaa..." :roll: (Jag har INTE svalt en hel apelsin. Jag ser ut så här... :roll: )
Sa han :?: honom vill jag ha :wink:

Just /LO, jag hade hormonspiral ett tag efter Mio :twisted: :twisted: :twisted: och en gång förut också, Migrän hela tiden och urslig, jag som är sjuk och ämlig annars hade ju svårt att lyssna på min kropp MEN sen åkte den ut i allafall och med LCHF är migränen nästan borta.

Kristina

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sa han honom vill jag ha
Hon, Kiki, hon... :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

Päivi skrev:
Sa han honom vill jag ha
Hon, Kiki, hon... :wink:
Det duger :wink: jag är inte knusslig med sånt där :roll:

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä, det trodde jag inte heller.. 8) Men att det är en HON som ordinerar operation kan vara nog så signifikt, med tanke på att struma är en kvinnosjukdom... :roll:
kiki

Inlägg av kiki »

Päivi skrev:Nä, det trodde jag inte heller.. 8) Men att det är en HON som ordinerar operation kan vara nog så signifikt, med tanke på att struma är en kvinnosjukdom... :roll:
:shock: mm du tänker så :-k

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"