SHN-kurs i Gastsjön (för)sommaren 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
galaxen

åh

Inlägg av galaxen »

Åh det är kommande helg ni ska kura barn!
Att ni får det bra i underbara Gastsjön det vet jag.
Ha det härligt och jag är med er i anden och kroppsligen skriver jag klart fil.kand-uppsats som ska lämnas på måndag.
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tinasdag, jag har skickat PM med telefonnummer.
Kan du sms:a mig så vi kan ses på flygplatsen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

HÖNSMAMMA skrev: Att taxi nu är fixad - betyder det att jag inte ska ta med mig 2 kurmammor + bebisar?
:D Det ska du inte behöva. (Det blir väl tillräckligt med folk att hämta ändå :?: :!: ) Jag beställde en halv buss för alla kurmammor och kurbarn OCH maten. Den ska ICA ha leveransklar kl 12, bara för Micke att lyfta in i bilen, så kolla ICA, inte honom, om man säger :wink: :lol:
TorpSara skrev: Nämen, vet ni, jag har helt ont i magen av längtan att få vara med. Speciellt just för att det är sörjämtländsk försommar.
Jag tar itu med att vagna över nattmål här hemma istället, det känns alls inte lika utmanande, socialt och lärorikt.

:D Men du är väl alldeles hopplös (NOT). Varför sa du inte att lilla barnet behövde hjälp :?: :!: Ligger han i vagn kan han ju visst få komma, liiite utanför det tänkta programmet, men då blir det du som tar hand om honom på dagarna och blir kurmamma :!: Och hjälper de andra kurmammorna på dagarna :?: :!: En variant vi inte riktigt hört talas om förut, men egentligen har vi ju plats för ett Skräp till bakom skärmen, men då får du gå och lägga dig :roll: Hur känns det, då 8) :?:

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Kan inte låta bli att vara in här och läsa och våndas över att jag inte får vara med er nästa helg :cry: Men det känns ändå bra att jag fått jobb :D Jag kommer absolut att följa skvallertråden jag med!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

annawahlgren skrev:
TorpSara skrev: Nämen, vet ni, jag har helt ont i magen av längtan att få vara med. Speciellt just för att det är sörjämtländsk försommar.
Jag tar itu med att vagna över nattmål här hemma istället, det känns alls inte lika utmanande, socialt och lärorikt.

:D Men du är väl alldeles hopplös (NOT). Varför sa du inte att lilla barnet behövde hjälp :?: :!: Ligger han i vagn kan han ju visst få komma, liiite utanför det tänkta programmet, men då blir det du som tar hand om honom på dagarna och blir kurmamma :!: Och hjälper de andra kurmammorna på dagarna :?: :!: En variant vi inte riktigt hört talas om förut, men egentligen har vi ju plats för ett Skräp till bakom skärmen, men då får du gå och lägga dig :roll: Hur känns det, då 8) :?:

:lol: Nä, här är det mer av varianten att lilleman ska sluta väckas, alternativt att jag ska låta honom somna om när han hostar och fiser vid 03.30...:shock: Men går jag bet i natt så kommer jag upp på studs. :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag återkommer i morgon med besked. Det var ju ett väldigt fint erbjudande, och frestande som tusan. Även om hjälp är ett lite starkt ord i sammanhanget, jag tror att Alexander den Store&Fete skulle värja sig. Han har ju vaknat ovilligt för nattmål hela sitt liv.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Lingontuva skrev:Men det känns ändå bra att jag fått jobb :D
:D Grattis, du på förhand saknade O:)
TorpSara skrev:Men går jag bet i natt så kommer jag upp på studs.
:D Intressanta - hm - problem du har med den Store och Fete... 8) som inte verkar kvalificera sig som Sömntrasslare :roll: Då får vi se :thumbsup:

Mrs Green

Inlägg av Mrs Green »

Laste nanstanns pa forumet att bara mobiltelefoner med abonnemang fran telia fungerar i Gastsjon. Nu har jag sa dalig koll :oops: men fungerar en mobil med qomvic kontant kort ocksa?
Vill ju kunna ringa hem och kolla laget ibland liksom :roll: :D

oohh snart ar det dags :-({|=
älskling född -081017
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nej, Comviq funkar inte, bara Telia...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Men det finns en vanlig banal telefon också :wink: :lol: Numret är 0696-620 35.

:heart:
Hippo

Inlägg av Hippo »

Hello....
Saknar "matinfo" från följande:

ElsaViola
Agneta84
Anna09
Mrs Green
Mari.g

Och kanske någon mer.... det är lätt att missa någon :oops:

:arrow: PM:a mig snarast och berätta om du behöver specialkost.

Imorgon måndag måste vi beställa mat på ICA Bräcke.

kram
:heart: mammahanna
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

PappaMatte skrev:Hello....
Saknar "matinfo" från följande:

ElsaViola
Agneta84
Anna09
Mrs Green
Mari.g

Och kanske någon mer.... det är lätt att missa någon :oops:

:arrow: PM:a mig snarast och berätta om du behöver specialkost.

Imorgon måndag måste vi beställa mat på ICA Bräcke.

kram
:heart: mammahanna
Jag går inte på special kost direkt så för mig är det inget konstigt. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej Allihopa, nu börjar det närma sig och det ska bli så härligt att få träffa er alla.

Nu sitter jag med det sista vad det gäller kontaktuppgifterna och presentationerna. Så fort det är klart i natt så mailar jag ut det till er alla, hojta fort om det inte når fram.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

annawahlgren skrev:
TorpSara skrev:Men går jag bet i natt så kommer jag upp på studs.
:D Intressanta - hm - problem du har med den Store och Fete... 8) som inte verkar kvalificera sig som Sömntrasslare :roll: Då får vi se :thumbsup:

Han är diskvalificerad. :( 30 minuters vagning i förrgår natt, 3 minuter i går natt. Jag stannar hemma och läser och längtar!! Men NÄSTA år, då kommer jag!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag tjatar på, jag :wink:
miar70 skrev:Hur mycket pengar är det som gäller, summa sumarum?
Är det femhundra till maten och åttahundra till Anna? Och vem ska ha, förut har vi satt in pengar på ett konto!?

Längtar!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"