En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Päivi skrev:Jag skall officiellt köra igång på måndag, hade jag tänkt mig, men vägdagen blir FREDAG, logiskt nog. 8) Då har man inte helgens synder alldeles precis bakom sig, utan har skött sig hela långa veckan... :P
*haha* Har aldrig tänkt på det på det sättet, men FREDAG är ju faktiskt den perfekta väg-dagen!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: :o :D

Har idag vägt mig då jag inte kunde bärga mig. "Projekt 67 kilo" börjar från 71.7 kg! Det hade alltså INTE hänt några katastrofer vare sig i Finland eller Gastsjön! :D (Jag vägde rätt så exakt 72 kilo när vi åkte hemifrån.)

Visserligen har jag nu under den gångna veckan styrt upp lite, men vad är en vecka värt i jämförelse med tre veckors syndande med båtchoklad, smågodis etc?

Nu ni! :D

Det här var ju den bästa tänkbara starten... :)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Godmorgon :D

Yippie, jag klarade dag 3 \:D/ Tack för pepp Mia :thumbsup: Din tanke om trecykler hjälpte stort. Nu är nästa mål att fixa tre veckor :wink:

(log lite också då jag tänkte på dina två barnkullar om tre vardera :D antar att cyklerna inte tar hänsyn till sådant som känslomässiga värderingar och ibland är det svårare ting och ibland något så underbart som barn :heart: )

Lite pepp tillbaks inför imorgon: "Ve den som mesar sig" :twisted: :lol:

Lua: Tycker att endast +0,8 är mycket bra jobbat efter en sommar. Det tar du lätt igen gissar jag.

Päivi: Din luring där, tjuvstarta på måndag och utropa officiell vikt först på fredag :roll: :P :lol: Smart tänkt annars med helgsynd :-$ och botgöring under veckan O:) :thumbsup:

Kollade igår upp proportioner på sorbet: Så här blev det à la Nancy:

"Modest lagomportion": 150 gr frysta jordgubbar, 0,75 dl Sprite Zero (mixar i mixer eller med mixerstav till sorbetkonsistens)

"Obscen frossa framför tv-portion": 300 gr jordgubbar, 1,5 dl Sprite :wink: :P 8)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nancy skrev::Kollade igår upp proportioner på sorbet: Så här blev det à la Nancy:

"Modest lagomportion": 150 gr frysta jordgubbar, 0,75 dl Sprite Zero (mixar i mixer eller med mixerstav till sorbetkonsistens)

"Obscen frossa framför tv-portion": 300 gr jordgubbar, 1,5 dl Sprite :wink: :P 8)
Tack för det! :)

I morgon är det dagen D, känner mig riktigt laddad, efter en hemsk frossarhelg som bara gett mig magont :( Idag ska jag ära äppelpaj, och det är det sista onyttiga på ett tag, måste sockaravgifta mig först innan jag vågar mig på nåt gottis igen ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nämen OJ Päivi, missade ju ditt inlägg igår :roll: För inte kan man ju strunta i att gratulera till en sådan inledning på "Projekt 67 kg". -0,3 innan man ens startat officiellt tycker jag är mycket tjusigt :-({|= =D>

Sussi: Skickar en massa positiva osötade tankar till dig inför Dagen Idag :thumbsup:

Till mig själv skickar jag :evil: [-X :evil: [-X och =; Samt stridropet "Ve den som mesar sig" med stark betoning på just "ve" :evil:

I natt tyckte min Lussibus att det var käckt med vakenpass 03-05. Vi var inte helt överrens om saken vill jag lova. Mammans mage började efter ett tag att vakna till liv och minsann styrdes inte stegen till brödkorgen med... hönökaka och sen till kylskåpet där man lyckades hitta...choklad :shock:

Någonstans i bakhuvudet fanns en [-X som hade sinnesnärvaro nog att VÄGA synderna på lilla digitala köksvågen :shock: 8) :P

Så redan kl 05 var hälften av dagens Points förbrukade.

#-o Hur syr jag ihop detta :?: Kan nån fiffig person komponera en dagsmeny på 9 points åt den patetiska nattsyndaren Nancy :?:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy, jag hinner inte peppa och råda nu - Oline ska iväg till förskolan, första dagen på höstterminen, återkommer om ett tag, om ingen annan hiner före :wink:

Tänkte bara snabbt lämna mina uppgifter till duggan, efter att ha vägt mig!

Startdatum: 27 aug :!:
Kvar till målvikt: 23,3 kilo :shock:
10 % : 19 november [-o<
målvikt: maj -08 :thumbsup:

Nu j :evil: ar :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Points, vet jag inte, men har de inte ngot som kallas för nollsoppa? Jag ser det som krislägessoppa, men du har recept på min löksoppa här tidigare... :wink: Ta bort baconet, om du vill, och strunt i matlagningsgrädden, det är ingen nödvändighet. ch så äter du sjutallrikar varje gång du blir hungrig, om du har diciplin nog för det... Mot eftermiddagen/kvällen har du då dina nio poäng kvar, och gör vad du vill med dem... :roll:

Vad gäller lilla Lussis påhitt står Gudmor fast: inget sånt, annars blir det Besök av en nyligen diplomerad... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

För övrigt måste säga att det är väldans trevligt med Viktklubbens cirkel, där det står exakt hur mycket fett/proteiner/kolhydrater man har ätit under dagen SAMT kalorinivå! :D

Purrrrrfekt! :wink:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy - en krissituation kräver drastiska metoder.

Nu är jag inte helt säker på din inställning till kolhydrater :wink: , men något som mättar rejält till en "billig peng" är potatisklyftor i ugn. Ta 2-3 kilo potatis :wink: :lol: eller hur mycket du nu kan tänkas vilja ha, klyfta och spraya över med lite olja (1 tsk olivolja = 1 point). Kanske en kycklingfilé (2 points) till det, eller helt au naturelle med lite grönsaker? Potatisen kostar (hjälp mig, är det 2 eller 3 points??) samma sak oavsett om du äter en liten eller en stooooooor portion, så länge det är under samma måltid.

Det här kommer att gå finfint!

=D> för att du i alla fall vägde chokladen! :lol: :lol: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Så där, då var man på G! :)

Startdatum 2007-08-27
Startvikt 66,2 kg (inte så farligt som jag trodde ;))
Målvikt 62 kg
Slutdatum 2007-11-11 (byter slutdatum, tar Willes födelsedag istället :) måste ju ha lite att kämpa mot)

Måste till skolan nu, men tittar in i kväll!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Någon som vill dela med sig av sin vikthistoria? Det hade varit kul att höra! Här kommer i alla fall min (och tänk nu för Guds skull på att jag är 180 cm lång :wink: )

Som tonåring: tyckte jag var jättetjock och vägde jättemycket och det var nog så enormt mycket som 67 kg emellanåt (en riktig drööööömvikt i dag!)

Som au-pair efter gymnasiet: Levde på baguetter, creme fraiche och jordgubbssylt och gick raskt upp till 78 kg.

23 år gammal: första Viktväktarerfarenheten. Tappade 13 kg och var nere i 65 kg.

27 år: gifte mig och gick in i äktenskapet på en startvikt om 70 kg.

29 år: blev gravid för första gången och skrevs in på MVC med en vikt på 75 kg.

31 år: gravid för andra gången och skrevs in på MVC med en vikt på 80 kg. Lyckades dock hålla mig undan tresiffrigt under graviditeten....

35 år: gravid för tredje gången och skrevs in på MVC med en vikt på 85 kg. Lyckligtvis gick förlossningen så snabbt att de inte hann väga mig :wink: men var uppe över 100 kg på slutet av graviditeten.... :shock: :shock: :shock:

39 år: vantrivs med min kropp och ställer mig på vågen -> väger 90 kg :!:

Någon som ser ett mönster här??? Min kropp verkar tycka det är OK att lägga på sig 5 kg lite hur som helst! [-X

Nu är målet att gå ner till 70 kg, som jag tycker är den vikt jag trivts bäst i. Jag har valt min 40-årsdag i mars -08 som måldatum med mottot:

:arrow: Ska jag bli tant ska jag i varje fall inte bli en tjock tant (och så med tillägget Ve den som mesar sig)
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex skrev:Nancy - en krissituation kräver drastiska metoder.
Är inte ett filmcitat ursprungligen :?: Nåväl, såhär ett dygn efter syndafloden vore det kanske passande med liten rapport :wink:

Inget mesande här inte :thumbsup: Tack vare era supertips Päivi och Gablex fixade jag dagen utan att överskrida kvoten på 18 p O:) :D *mallig så det svämmar över må ni tro*

Tänkte just "noll-mat" (frukt/grönsaker) och sen till middag gjorde jag urgoda potatisklyftor :P serverade med wokade grönsaker smaksatta med lite oystersauce.
Päivi skrev:Vad gäller lilla Lussis påhitt står Gudmor fast: inget sånt, annars blir det Besök av en nyligen diplomerad...
Vi bokar in Gudmor på stört för Lussi behöver nog lite vägledning :wink: Fast nu är jag i fel tråd. Igen :roll: 8)

Nu skall jag läsa Gablex vikthistoria. Kul att du delar med dig :thumbsup:

Vill skicka en jättekram till er alla och berätta hur trevligt jag tycker det är att få vara med i den här "klassen". Konsulent kanske saknas men det jobbet verkar ju skötas lite till mans ändå :D

:heart: Kram från Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

=D> =D> =D>

Vågen för dig, Nancy! Superbra jobbat!!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Gablex skrev:=D> =D> =D>

Vågen för dig, Nancy! Superbra jobbat!!
Vågen i en VV-tråd - fyndigt ;) :lol: 8)
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan hej, tjejjor!! Vilken aktivitet det är i tråden, underbart!!! Jag medelar bara att jag drar igång med sammanfattningarna tills nästa vecka..har min sissta lediga vecka nu, innan jobb så jag kommer inte att sitta just nå vid datorn, så håll er till tålls så kommer snart våra vackra veckorapporter igång igen!!!

Förästen så är ni toppen, allihopa!!! VÅGEN!!! :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"