Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Söt?? Blir svårt, men jag ska göra mitt bästa :lol: 8)

Jennie27: perfekt, då är du matlagschef kväll 1! Det är ju ditt recept också om jag minns rätt, så det passar ju utmärkt... =P~ =P~ :D

Kanske någon bilburen som vill anmäla sig också? Förutom dom som blir medlurade :wink: av Jennie på tåget :!:
tove79

Inlägg av tove79 »

Hej, Anna! Välkommen hem!
Vilken fart på tråden det blev nu!
Vad bra att det finns bilbarnsstolar i taxin - då tar jag mig friheten att lämna min hemma.

JennyH - jag kan laga mat första kvällen!

Höll på att städa undan Ivar-trollets vinteroverall idag, men sen kom jag på att de ju fortfarande har sån där snö där uppe.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Varmt Välkommen hem!

:heart:

Storkramen!
/Fjällmor
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jag instämmer i välkommen hem kören! :D

Hur många grader är det hos dig nu Anna? Är dem massa snö och smällkallt eller bara lagom? :wink:

Här är det värsta vårvädret och idag har vi vart ute i stort dett hela dagen, underbart!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
jennie27

Inlägg av jennie27 »

:D Ja Anna, du får ge oss en femdygnsprognos nästa onsdag så vi vet hur mycket vi ska packa med oss i klädväg. Här i "söder" är ju våren kommen, snödroppar och fågelkvitter, värmade sol på näsan och sonen gjorde krypdebut i grön(gul?)gräset, provsmakade fjolårskottar och barr och andra vårtecken. :lol: :D
En goding till son född 0603 :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Anna, jag delar gärna värdinne-/överdjävulskapet med Fjällmor :heart:

Å, vad jag läääängtar till underbara Gastsjön :heart: , ska bli härligt att uppleva det under en annan årstid. Det ska bli så roligt att få ett ansikte till alla användarnamn :D

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh Anna du är för gullig du, nu har ju hela familjen fin-fina titlar :heart:

Jag är Rektorska, Pappan är Överdjävul i Syndaboden och Emil är underdjävul för uteleken.
:) Kan det bli bättre :?: :!: :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Kom loss nu kära vänner.

Vill ni vara med på adresslistan på alla Campare -07 så PM:a mig nu, kvickt :!: Jag kopierar upp listan och delar ut den på plats.

Än så länge har jag bara fått PM från Fridolin, Jannika, LO och Kvacke.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kan meddela att lille femmånadersbebisen Tim med åtföljande mamma Carin kommer (och reser) med samma tåg som de flesta. Ta väl hand om henne, ni garvade, kära forumister :!: Barnet får hon ta hand om själv, så länge :shock: :lol: :heart:

:D blomman - du behöver inte se söt ut, bara baka som en galning :wink: (Söt galning, ja, men det är inget tvång.) Folk som står på Frösön och väntar på transport till Gastsjön behöver däremot se söta ut. Det är en specialregel. Låt oss nu uppmuntra och applådera JennyH i hennes vildsinta träning :mrgreen:

Taxin betalar man alltså inte utan ser bara söt ut (sic :thumbsup: ) och lägger en hundring per vuxen och resa i Pengaburken hos mig. Den kommer att stå i köket och vara märkt PENGABURK. Frågor, någon :?: :!: :lol:

:D tove 79 - ja, här är snö, men den håller på att hårdna svårt av lite regn som rinner ibland. Man får gräva rätt energiskt om man ska ner med overallen i snögrop. Om man säger :wink:

:D Fjällmor - tack :heart: Vi längtar efter dig!

:D kvacke - Bibban har nu hemsökt termometern. 2 plusgrader nu i kvällen och 7 tidigare i dag, påstår hon :roll: Skön luft och fantastisk sol som jag försöker hålla kvar med ömma järngreppet :wink: :lol:

:D jennie27 - kolla packningslistan (sid 2 tror jag) :idea: Den lär gälla om en vecka också :wink: Tänk att lilla älsklingen började krypa UTE... Det kallar jag vår! Puss på näsan på honom :heart:

:D Elle - underbart! Jag är så glad att du är nöjd med era titlar, betungande i handlingens praktik men förhoppningsvis givande också och befrämjande för den Sociala Delaktigheten :wink: :lol: Gastsjön längtar :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Darlings - missa inte att kolla in och pricka av på packningslistan sid 1 :!:

Morgnarna blir allt tidigare och vi kan behöva mörklägga en miljon (nåja) fönster på Logen så att inte vargtimmen blir FÖR kul :wink: :lol: Gäller även De Nios Hus där tre stora fönster behöver täckas. Så please, alla - ta med något mycket mörkt och ganska stort 8)
Therese

Inlägg av Therese »

Hoppas det blir kul o lärorikt för er alla! :D

Det behövs verkligen sömnkurare i vårt land, varje människa har problem med barnens sömn tycker jag. (Även vi för tillfället, men vi har ju lite fler verktyg än de flesta, så det är förhoppningsvis snart löst.)

Skulle verkligen vara kul o intressant att få träffa er alla, jag skulle behöva en knuff i rätt riktning just nu. Att bara få umgås med AW-folk ett par dar skulle nog smitta av sej tror jag :lol: .

Lycka till med projektet, o lämna rapport om hur det går!
:D
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:arrow: KURBEBIS 3 står upptagen på deltagarlistan (sid 1). Det är lille herr Ivar, 10 mån, som inte riktigt uppför sig som den SS han "borde" vara vid det här laget och därför får minikuras. Det fixar vi, eller hur :?: :lol: Han får leka tvilling och sova i samma rum som Melissa, också 10 mån. Mamma tove79 är utlovad sömn.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

annawahlgren skrev: Mamma tove79 är utlovad sömn.
Ska jag buffa henne då...? O:)

/Fjällmor
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol:

tove 79 kan bli buffnngsträningsobjekt för alla blivande Diplomater :!: Hon vet dock inte om sin lycka (ännu) :oops:
blomman

Inlägg av blomman »

Nu är jag med när det gäller taxieriet!

Jag tränar massor på att baka som en galning OCH försöka se söt ut samtidigt. Sambon tycker redan att jag är galen och söt säger han, med betoning på galen... :wink:
Om Jenny vill så kan vi lägga upp ett träningsschema på träningstråden...

Nog svamlat, nu vet jag hur resan funkar iaf!
Nu ska jag bara inte glömma alla brödrecepten hemma...

Och nu är det lite vår! Man blir så glad! Jag och barnen har t.o.m vårstädat! De små älsklingarna erbjöd sig att putsa fönster... . De var jätte-jätte-nogranna... men det där med fönsterputs är lite svårt. Det finns en möjlighet att vi i nästa vecka kommer att behöva putsa dem igen, katten smutsar ju ner dem så mkt :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"