Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Re: Träning 2011!

Inlägg av LindaVega »

Hej!

Jag instämmer också, bra kämpat alla :thumbsup: =D> Och en extra eloge till anna som alltid rapporterar och kommenterar och peppar oss andra. =D> =D> Hur många år har vi tränat nu? Två? Tre? Fler?

2011 var det år som jag tappade mina graviditetskilon och det år som jag hittade korta intensiva pass- TACK tilda och Sofiapia för det! Olgas träningsblogg och bodyrocks hemsida är numer favoriter. En helt ny värld för mig som alltid tragglat på med långa löppass. Jag kommer att fortsätta springa, men varvat med annat, styrka, kb, intervaller.

2012 ska bli det år som jag lyfter mig ett snäpp. Jag har fortfarande några envisa kilon som ska bort ( min mjuka mage) och sedan vill jag få en tajtare kropp. Jag har redan sett resultat på armar och axlar (styrka, styrka, styrka) Jag vill lära mig mer om träning, kost och hälsa och känna att träningen är en del av mitt liv.

Rapport för årets sista vecka
tis: Olgas julpass
ons: bodyrock 12 min
fre: 1000 reppasset bodyrock, men jag orkade bara drygt halvvägs- 600 rep blev det
sö: bodyrock

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Ja, bra jobbat alla!

Årets sista vecka blev det två bodyrock-pass.

Gott nytt år! Vi ses i nästa tråd. :D

//Sofies mor
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Vilket träningsår vi haft :) Hurra för oss =D>

Rapport för sista veckan, 5 pass:

Må: powerwalk 1 timme
Ti: bodyrock 20 min
Ons: bodyrock 23 min
Fre: bodyrock 28 min
Lö: bodyrock 12 min
Sö: powerwalk 50 min+ styrka övrekroppen 10 min

Mina mål för året var
- minst 3 pass i veckan. Jag tränade i genomsnitt 4,5 pass i veckan
- jogging, men också styrka. Första 5 månaderna blev det mycket jogging sen mycket mindre men desto mera styrka
-springa maraton. Det gjorde jag i maj ( målet jag är mest stolt över att jag uppnått)
- forma kroppen, bli tightare, snyggare armar. Jepp, det har jag uppnått. Har aldrig varit i så här bra form som nu. Aldrig tidigare varit så nöjd med kroppen som nu. Och armarna, ja de är ganska snygga :wink:

Jag är verkligen nöjd träningsmässigt över året som gått. Är i mitt livs form just nu. Min räddning var också Olga Rönnbergs tips och råd om både träning och kost. Och bodyrock, älskar dessa pass. Och mina kära kettlebells, hör till favoritredskapen.

Och klart jag är med i nästa tråd!

Ses där :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Sofiapia: 5 veckor bara och du är igång! Jättejättebra, men lyssna också på din kropp så du inte kör för hårt så nära inpå förlossningen!

LindaVega: Ja, 6:e året nu!! Hjälp vad tiden rusar och vad duktiga vi varit/är!! En bra sista vecka levererade du!

Sofies mor: Bra! :D

Tilda: Alltid dessa fantastiska rapporter, du avslutar året lika starkt som du kört igenom hela året!

Jag måste erkänna att det inte blev det sista 5:e passet denna vecka...Det skulle ju varit igår eller idag, men igår hanns det inte med och idag har det varit "dagen efter" nyår. Om man säger så. :oops: Har inte mått så bra :oops:

Nu skulle jag jättegärna få direktlänkar till olika kort-intervall-program om någon har lust med det!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej på er! :D

Jag vet med mig att jag har slarvat med att rapportera nu på slutet - det beror på att en olycklig kombo av förkylning och nackspärr har gjort att jag knappt har tränat. Problemet är ju att om man inte tränar, t ex pga förkylning så FÅR man ju ont i ryggen och/eller nacken - i alla fall får jag det! :cry:

Trots detta är jag hyggligt nöjd med min träning 2011: jag genomförde hela tjejklassikern och höll mig i hygglig form, och rätt frisk och effektiv överhuvudtaget. :thumbsup: Jag leker med tanken på en ny motionsloppsutmaning för det var onekligen en fantastiskt bra motivation för att komma iväg och träna. :wink:

På minussidan märks att jag trots all denna träning slutar året med samma 10-15 kg övervikt som jag hade när året började... ](*,) Flera gånger har jag trott att jag varit på G att bli av med dem, men så fort jag blir ouppmärksam (eller får pms :evil:) så kommer de tillbaka. Jag deltog i sockerfri november och rekommenderar det. Jag tyckte att jag lärde mig mycket på att pröva det och tror att jag kommer att ha nytta av lärdomarna när jag tar nya krafttag 2012. Till exempel har jag börjat inse att det inte är så enkelt som att bara träna och gå ned i vikt för mig, utan att det har att göra med mycket annat som min stressnivå på jobbet, självkänsla och annat. Så jag förbereder (=har tjuvstartat) ett större program i personlig utveckling, där träning kommer att vara en del. 8)

Därför vill jag gärna vara med i tråden 2012 också, men jag väntar med att hoppa på tills jag har nacken ordnad - vill ju inte börja året med att rapportera att jag inte har tränat något! :mrgreen: :D

Kram på er och bra jobbat 2011! =D>
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"