Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, det verkar mest troligt. Våra thetaner kanske vibrerar på samma våglängd vettu. 8) Vi har ju styrt ihop en bebis-release utan att ens ha träffas en gång i tiden så varför inte :?: Åsså gillar vi ju MamaSu båda två. :heart:

Kram knäppo! :lol: Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Ja, det verkar mest troligt. Våra thetaner kanske vibrerar på samma våglängd vettu. 8)
:lol: Hahahaha Jannika, jag dööör :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Jannika skrev:Ja, det verkar mest troligt. Våra thetaner kanske vibrerar på samma våglängd vettu. 8) Vi har ju styrt ihop en bebis-release utan att ens ha träffas en gång i tiden så varför inte :?: Åsså gillar vi ju MamaSu båda två. :heart:

Kram knäppo! :lol: Jannika
Jag håller med dig, vågar inget annat :) Vad nu thetaner är för nåt?
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, den som det visste. Det är tydligen nåt skräp vi människor går och bär på enligt scientologerna. :wink:

Det har varit liiiite för mycket underligheter i omlopp den senaste tiden, jag känner att jag blivit så lättpåverkad och lättledd och hjärntvättad. :roll: Därför verkar det ju troligt att något okänt, kanske orsakat av en sprängd vätebomb eller ett UFO, har klistrat sig fast på mig och surrar :wink: i mitt öra konstant. Eller hyr? Kanske något aMaze-ing? Jag vill bara dricka öl, leta fakta om KMR och ge mina barn mediciner mot sjukdomar de inte har. Va? Ska det vara så här nu? Hjääälp......

Puss på er! Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nu får du lägga av Jannika, min lilla (häpp) mage klarar inte de här skrattanfallen :lol: :lol: :lol: ... du ÄR knäpp :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol: Jo, jag har förstått det nu. Äntligen, efter många upplysande inlägg. :lol: Men det känns bra. :D

Puss!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Skönt att det känns bra. Det är ju synd att vi ska vara så ebarmligt TRÖGA, vi AW:are... men vi är lyckliga i vår enfald :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mina barn är så roooliga!

Idag, efter ett mycket lyckat besök på biblioteket med hela gänget sa jag i bilen på väg hem:
- Tänk vad roligt det är att åka iväg med er allihopa, jag blir alldeles mallig.
-Jaha, säger Jander (VaO), du sätter dig på dina höga hästar.
-Eh?
-Det står det i en bok jag har. Är man mallig sitter man på höga hästar.
:lol: :lol: :lol:

Vid middagen frågar Milo:
-Hur gammal är du nu mamma när du fyllt år?
-40 år.
-FÖÖÖRTI ÅÅÅR! :shock: Oj, vad gammalt!
-Ja, säger Nike, men pappa är 100 år!
-Nja, säger Jander (fortfarande VaO) pappa är 34 men det är vääääldigt gammalt det med.
:lol: :lol: :lol:

Det är humor med barn.

Igår åkte vi skridskor på fm och skidor på em så idag är jag rätt mör. Jag har värk i muskler som jag inte visste att jag hade. :lol:

Nella och jag har gjort lammfärsbiffar idag. Den tjejen har alla hästar hemma, jag fascineras nästan varje dag av hur kompetent den ungen är. Hon har full koll på hur en slipsten ska dras och en färs ska röras. :lol: Jander läste högt för Milo och Nike ur de nya bibblanböckerna så vi hade det så lugnt och mysigt i köket, jag och lilla fis-lisan.

Näe, nu ska jag pussa på min man och glo på den halvan av Beck som vi inte orkade titta klart på igår kväll.

Kram på er! Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Haha, Jannika, det ÄR verkligen humor med barn! Tack för flera goa skratt IGEN!

Jag måste få dela med mig jag också av mina roliga ungar:

Vi sitter i bilen och Oline funderar. Så frågar hon efter långt funderande:
Varför säger Christopher Robin "dumma lilla björn" till Nalle Puh, mamma

Ja, svarar jag då, man kan säga "dumma" på ett snällt sätt, på ett gosigt sätt - förstår du?

Hon ser inte heeelt nöjd ut med det svaret, men då kommer Alice med ett tillägg som gjorde det svårt för mamma att hålla masken

Ja, föstå du Oline, man kan säga (och här använder hon en jättegullig tuttenuttröst) din dumma lilla jävla björnjävel också, föstå du

:shock: :lol: :shock:

Var FÅR de allt ifrån?
Humor var ordet!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol: UNDERBART! Jag skrattar ihjäl mig! :lol: Vi kanske får prova det i tratten? O:) :thumbsup:

Puss! :heart: Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Jag skrattar ihjäl mig! :lol: Vi kanske får prova det i tratten? O:) :thumbsup:
Ingen dum idé alls! Där kan det behövas lite humor :wink: :!:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tramsmajor! :D
Stilla

Inlägg av Stilla »

miar70 skrev:Ja, föstå du Oline, man kan säga (och här använder hon en jättegullig tuttenuttröst) din dumma lilla jävla björnjävel också, föstå du

:D Hjälp jag skrattar ihjäl mig!

Och Oj vad ni kacklar :shock: ... hinner ju inte läsa ifatt ju... inte just nu i alla fall. Fattar inte alla anspelningar på "tratten".... hade hoppats att nån skulle ha spolat nu medan jag har varit borta. Är det inte det man har en slask till, man tömmer den och slänger ut skräpet, eller spolar ner skiten? O:)

Och - om nu nån minns mitt ängsliga nödrop förra veckan - jo, vi kom iväg. Mannen fick åka ambulans till sjukhuset (efter sin allergireaktion på Ibumetin) kl 10 på kvällen, och fick "motgift" och sen åka hem, vid kvart över två var han hemma, vi somnade väl framåt tretiden. Halv sju fick vi stiga upp för att hinna med flyget, så det blev en kort natt... Och en lång, trött resdag... Men ändå en mycket trevlig resa (ungarna är underbart tacksamma att resa med, glada, nöjda och roar sig med vad de kan hitta på) och skön vistelse hos farfar. Kom hem nu ikväll, ska gå och lägga mig nu, gäsp.
Kram Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad skönt Stilla! Om du rullar lite bakåt är vi många som undrade hur det gick för maken.

Torpan. Tramsiga? Vi? 8)

Skridskor även denna fm. Ajajaj. Men barnen är glada. Nu ska vi baka semlor, för det var ju den dagen idag berättade Jander när han läste tidningen innan han resolut skrapade ihop lite femtioöringar och gick och köpte en jäst. Där sitter det inte fast direkt, haha! :lol:

Puss på er! Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Jannika och Mia för dagens skratt :lol: UNDERBARA ungar :heart:

Vad skönt att allt gick bra Stilla!

Nu är jag och barnen själva här i stugan. Ganska mysigt faktiskt... Imorgon kommer lillebror :heart: hit till oss, härligt! Solen skiner från klarblå himmel och jag ska ta mig en kopp te och spela spel med Olle.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"