Haha, ni måste vara gravida. Heeela bunten! (Kanske lite internt från Barnaväntan-forumet. De gravida där, speciellt de i slutskedet, är så HIMLA roliga. Jag fnissar fortfarande åt en del skojsigheter de skrivit.) Känner man sig det minstaste minsta låg blir man diiiirekt på bra humör i den här tråden.
Ni verkar ha så roligt här på kvällarna, då är jag sällan på plats. Igår av mycket trevlig "tandborstar"-anledning.
Alltså. Jag känner att jag har väldigt dålig koll på majrovorna.

Hur ser de egentligen ut? Är de stora som hus och svårtransporterade på en cykel? Eller är det just dina K-ina (rim) som blir exceptionellt stora?
Vad roligt Bibban att du skakar liv i Annas tidigare produktion! Men vilket jobb, hon har ju spottat ur sig en hel del!

Tänk om alla hade en vän som du, då vore världen roligare att leva i.
Jag har det lite bekymmersamt på vän-fronten just nu. Lite här och där. Har funderat mycket sedan vi bestämde datum för bröllop. Vilka räknar jag som mina vänner? Vilka hänger med av gammal vana? Var drar man gränsen? Och det är INTE en ekonomisk/bröllopspraktisk fråga, mer en filosofisk. Hur definierar man en riktig vän? Nånstans känner jag att jag vill ha med människor på vår dag som jag vet vill oss/mig väl och som har förmåga att glädjas för vår skull. Där faller några bort direkt, haha! (Fast lite sorgligt också...) Eller är det bara jag som förutsätter det? Jag vet inte.
Såna som bjudit mig till bröllop genom åren (jag är ju trots allt snart 40, det har blivit några stycken) men som jag inte umgås med eller har kontakt med JUST NU? Om det vet man ju inget, vänskap går i faser. Svårt.
En som bjudit mig till bröllop fast jag vet att hon inte egentligen tyckte att hon ville (vet jag genom pålitligt skvaller). Jag ville inte heller komma och vi tackade nej på allra vänligaste vis. Ska jag storsint bjuda och hoppas hon tackar nej eller ska jag gå på magkänslan? Hon är så erbarmeligt missunnsam och negativ (det finns goda förklaringar till det fast jag orkar inte överse med hennes stil, det tar för mycket energi) men ingår i ett tidigare "gäng" även om just vi inte haft nåt tvåsamt för oss ens historiskt. De allra flesta ur det gänget kommer bli bjudna. Hm. Saker ställs på sin spets.
Jaja. Det är inte era problem. Men har ni nåt klokt att tillägga tar jag gärna emot råd.
Och min allra mesta bästa vän är i USA. Jag läääängtar efter henne.
Var är katten? BB?
Päivi, varför välja? Kör både Maria OCH vattnet? Vadå för vatten förresten? Det Jesus gick på eller?
Kram Jannika