Jo!
En massa kramar från oss som hoppas att godingen tittar ut snart. Det är INTE skoj att må dåligt under graviditeten. Edvin var ju snäll nog att komma ut 4 veckor tidigt och var frisk och rund som en liten korv ändå. Nu säger vi till den lilla fjällräven att göra samma sak.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
Fjällfolket
Nja, nu tycker jag nog att ni får hålla er till tåls till onsdag så det blir en livsnjutare av rang därute på fjället. En vattuman med Månen i oxen. Perfekt!
Svårt envis och egensinnig får man på köpet men det finns väl fler i familjen, eller?
Dopet blev så fint, så fint. Jag sjöng, med lillsessan på armen, en gudinnedikt som darlingen tonsatt, darlingen läste tackbön, farfar läste om Jesus och barnen, storebror Jaja berättade högt och tydligt vilka namn hon skulle ha, storasyster Nike hällde upp dopvatten, lille storebror Milo växlade mellan att ljudligt annonsera att Nejja döööööpe nu! och sch:a sig själv och församlingen
, gudfar Rikard spelade Trygga räkan och gudmor Lisa med sin man Fredrik sjöng och spelade Isn't she lovely. Även de stora barnen fick korstecken i pannan och sina dopljus tända vilket de var mycket nöjda med.
Nella tittade storögt på prästen och när han berättade att det viktiga var att vara inte att prestera gurglade hon med så vi knappt hörde prästen. Hon höll med. Det blev precis så fint som jag hade hoppats. Så nu kan vi luta oss tillbaka jag och darlingen och känna oss nöjda med vår insats när det gäller att föröken eder och uppfyll jorden, haha! Jag måste säga att jag är svårt förtjust i dopet som högtid trots att jag har en och annan synpunkt på vad kristendomen ställt till med i världen. Sen var det julgransplundring med riktiga smällkarameller! (lite läskigt
), utkastad gran och till sist dopfika. Tårtorna var snyggare än de var goda men iaf ätliga, haha! Så nu är jag slut som artist och känner att jag kan vänta till på onsdag om Bonzo tänkte ta det lugnt.
Skämt åsido, hoppas livet är uthärdligt för dig, vännen. Tänker på dig. Såklart!
Kram Jannika
Dopet blev så fint, så fint. Jag sjöng, med lillsessan på armen, en gudinnedikt som darlingen tonsatt, darlingen läste tackbön, farfar läste om Jesus och barnen, storebror Jaja berättade högt och tydligt vilka namn hon skulle ha, storasyster Nike hällde upp dopvatten, lille storebror Milo växlade mellan att ljudligt annonsera att Nejja döööööpe nu! och sch:a sig själv och församlingen
Skämt åsido, hoppas livet är uthärdligt för dig, vännen. Tänker på dig. Såklart!
Kram Jannika
-
Nancy
Jannika skrev:Så nu kan vi luta oss tillbaka jag och darlingen och känna oss nöjda med vår insats när det gäller att föröken eder och uppfyll jorden, haha!
Skrattade gott åt raderna ovan och tänkte på att snart, snart är det även Fjällmors tur att titulera sig fyrbarnsmor.
Är ruggigt nyfiken på hur det gick hos BM igår men naturligtvis berättar du bara om du orkar kära Fjällmor.
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Nu måste jag ta mig tiden att skriva ett par rader. Jag har följt tråden länge och läst och fjällmor som verkar vara en så underbar person med såå gott hjärta
Jag blir ledsen att höra hur människor inom sjukvården behandlat dig i alla bekymmer som varit. Men också skrattat och känt vilken värme och kärlek som spirar hemma hos fjällfolket. Det är så underbart att höra!
Tänkte bara inflika om det höga trycket och att föda med havandeskapsförgiftning. Det är inte klart om det var havandeskapsförgiftning jag hade på slutet, trycket tenderar ju ofta att gå upp i slutet av graviditeten. Jag var sjukskriven för virus på balansnerven från v17, vet inte heller om så var fallet eftersom min hemska yrsel kvarstod och gör så än i dag. MEN jag födde med yrsel och 145/90 i tryck när jag blev igångsatt. Och hade en perfekt förlossning. Igångsättningen gjorde nog att det drog ut på tiden lite, jag fick dropp kl 12 och fick värkar ordentligt 18, Arvid är född 04. MEN då skall sägas att jag egentligen skulle snittats, eftersom jag mådde som jag gjorde. Men jag ändrade mig i v 37
och det är ett av mina bästa beslut.
Det kan bli hur bra som helst, fjällmor. Kroppen vet precis vad den skall göra och i synnerhet din som gjort det tre gånger innan
Hoppas sååå att Bonzo får komma ut nu och ni får gå in i bebisbubblan!
KRAM
Anna
Jag blir ledsen att höra hur människor inom sjukvården behandlat dig i alla bekymmer som varit. Men också skrattat och känt vilken värme och kärlek som spirar hemma hos fjällfolket. Det är så underbart att höra!
Tänkte bara inflika om det höga trycket och att föda med havandeskapsförgiftning. Det är inte klart om det var havandeskapsförgiftning jag hade på slutet, trycket tenderar ju ofta att gå upp i slutet av graviditeten. Jag var sjukskriven för virus på balansnerven från v17, vet inte heller om så var fallet eftersom min hemska yrsel kvarstod och gör så än i dag. MEN jag födde med yrsel och 145/90 i tryck när jag blev igångsatt. Och hade en perfekt förlossning. Igångsättningen gjorde nog att det drog ut på tiden lite, jag fick dropp kl 12 och fick värkar ordentligt 18, Arvid är född 04. MEN då skall sägas att jag egentligen skulle snittats, eftersom jag mådde som jag gjorde. Men jag ändrade mig i v 37
Det kan bli hur bra som helst, fjällmor. Kroppen vet precis vad den skall göra och i synnerhet din som gjort det tre gånger innan
Hoppas sååå att Bonzo får komma ut nu och ni får gå in i bebisbubblan!
KRAM
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
-
AlbertsMor
-
Lua
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Måste kolla här titt som tätt... Lika rafflande som en god thriller!
Håller tummar och tår om att bäbis är på väg ut! Och gärna - att det kommit igång utan större dramatik och igångsättning.
Hur som helst! Tänker på dig Fjällmor!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03