Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
kokos

Inlägg av kokos »

En massa kramar från oss som hoppas att godingen tittar ut snart. Det är INTE skoj att må dåligt under graviditeten. Edvin var ju snäll nog att komma ut 4 veckor tidigt och var frisk och rund som en liten korv ändå. Nu säger vi till den lilla fjällräven att göra samma sak.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej

Efter telefonkonfererande hit och dit ska jag nu ner till min BM för xtrakoll i em...

/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Vad bra att hon tar sig en koll. Vi är rädda om dig och Bonzo :heart: Nu är det nära! Jag tycker Bonzo kan bestämma sig för att komma ut nu!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Och jag håller med Elle, stenkoll! UT NU! :D :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nja, nu tycker jag nog att ni får hålla er till tåls till onsdag så det blir en livsnjutare av rang därute på fjället. En vattuman med Månen i oxen. Perfekt! :lol: Svårt envis och egensinnig får man på köpet men det finns väl fler i familjen, eller? :wink:

Dopet blev så fint, så fint. Jag sjöng, med lillsessan på armen, en gudinnedikt som darlingen tonsatt, darlingen läste tackbön, farfar läste om Jesus och barnen, storebror Jaja berättade högt och tydligt vilka namn hon skulle ha, storasyster Nike hällde upp dopvatten, lille storebror Milo växlade mellan att ljudligt annonsera att Nejja döööööpe nu! och sch:a sig själv och församlingen :lol:, gudfar Rikard spelade Trygga räkan och gudmor Lisa med sin man Fredrik sjöng och spelade Isn't she lovely. Även de stora barnen fick korstecken i pannan och sina dopljus tända vilket de var mycket nöjda med. :D Nella tittade storögt på prästen och när han berättade att det viktiga var att vara inte att prestera gurglade hon med så vi knappt hörde prästen. Hon höll med. Det blev precis så fint som jag hade hoppats. Så nu kan vi luta oss tillbaka jag och darlingen och känna oss nöjda med vår insats när det gäller att föröken eder och uppfyll jorden, haha! Jag måste säga att jag är svårt förtjust i dopet som högtid trots att jag har en och annan synpunkt på vad kristendomen ställt till med i världen. Sen var det julgransplundring med riktiga smällkarameller! (lite läskigt :shock: ), utkastad gran och till sist dopfika. Tårtorna var snyggare än de var goda men iaf ätliga, haha! Så nu är jag slut som artist och känner att jag kan vänta till på onsdag om Bonzo tänkte ta det lugnt. :lol:

Skämt åsido, hoppas livet är uthärdligt för dig, vännen. Tänker på dig. Såklart! :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Så nu kan vi luta oss tillbaka jag och darlingen och känna oss nöjda med vår insats när det gäller att föröken eder och uppfyll jorden, haha!
:wink: Härligt att dopet blev precis så fint som du hoppats på Jannika :D :heart:

Skrattade gott åt raderna ovan och tänkte på att snart, snart är det även Fjällmors tur att titulera sig fyrbarnsmor.

Är ruggigt nyfiken på hur det gick hos BM igår men naturligtvis berättar du bara om du orkar kära Fjällmor.

:heart: Stor kram från Nancy
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Nu måste jag ta mig tiden att skriva ett par rader. Jag har följt tråden länge och läst och fjällmor som verkar vara en så underbar person med såå gott hjärta :heart:

Jag blir ledsen att höra hur människor inom sjukvården behandlat dig i alla bekymmer som varit. Men också skrattat och känt vilken värme och kärlek som spirar hemma hos fjällfolket. Det är så underbart att höra!

Tänkte bara inflika om det höga trycket och att föda med havandeskapsförgiftning. Det är inte klart om det var havandeskapsförgiftning jag hade på slutet, trycket tenderar ju ofta att gå upp i slutet av graviditeten. Jag var sjukskriven för virus på balansnerven från v17, vet inte heller om så var fallet eftersom min hemska yrsel kvarstod och gör så än i dag. MEN jag födde med yrsel och 145/90 i tryck när jag blev igångsatt. Och hade en perfekt förlossning. Igångsättningen gjorde nog att det drog ut på tiden lite, jag fick dropp kl 12 och fick värkar ordentligt 18, Arvid är född 04. MEN då skall sägas att jag egentligen skulle snittats, eftersom jag mådde som jag gjorde. Men jag ändrade mig i v 37 :shock: och det är ett av mina bästa beslut.

Det kan bli hur bra som helst, fjällmor. Kroppen vet precis vad den skall göra och i synnerhet din som gjort det tre gånger innan :wink:

Hoppas sååå att Bonzo får komma ut nu och ni får gå in i bebisbubblan!

KRAM
Anna :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
AlbertsMor

Inlägg av AlbertsMor »

'

:heart: Heja Bonzo och Fjällmor! :heart:
Storebror April 07
Lillebror Mars 09
Jannika

Inlägg av Jannika »

Var ääääär du Fjällmor? 8-[ :-k På BB, eller?

Hoppas allt är väl med er alla sex hursom....

Kram Jannika
Lua

Inlägg av Lua »

Och här smyger jag omkring. Tittar till dig, Fjällmor, titt som tätt. Väntar med spänning på rapport om Bonzelina...

Varm kram från Lua. :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

jag tror fjällmor föder barn minsann! :lol: :lol: 8) :-({|= :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
K-ina

Inlägg av K-ina »

:shock: Åh! Vad det är spännande! :shock:
Måste kolla här titt som tätt... Lika rafflande som en god thriller! :wink:

Håller tummar och tår om att bäbis är på väg ut! Och gärna - att det kommit igång utan större dramatik och igångsättning.

Hur som helst! Tänker på dig Fjällmor! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja,,,nu kan inte jag heller hålla mig längre..... :)
Jag tror Fjällmor är inne på BB ja..... 8)

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeeeeen jag förgås! Skicka hit Fjällfar eller nån för rapport, håll oss inte på sträckbänken! Närå, vi kan vänta. Tålamod är en av mina främsta egenskaper. Not. :lol: Hoppas iaf att allt är bra med er.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh vad spännande det blir nu :!:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"