Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

blomman, det finns fodrade gummistövlar... 8) :lol:

Elle, din gamla lyxlirare! Det låter ju helt underbart. :heart:

Pussa de små vinter-gurkorna från tant Jannika :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

blomman skrev:Stövlar är mycket kallare än mina skor! :lol:
Mina skor är bäst, faktiskt! :wink:
Inte bättre än mina julklappstövlar. :wink: Fårskinnsfodrade gummistövlar. Heeeelt ljuvliga. Finns på Granngården, dyra som Italienska handsydda, men det var ju enjulklapp... 8)
blomman

Inlägg av blomman »

/LO skrev:Måste ju bara fråga Blomman hur det gick med Seinfelt? Fick du honom i säng? Gillade han de rena lakanen? :lol:
Haha. "Nu är det snart dags att titta på Seinfeldt i EN säng med rena lakan!" Skulle det vara ju! :lol:

Ja, Elle, du bara har det skönt och reser hela tiden! Underbart! :lol: Så ska livet levas!

Alltså, gummistövlar ANDAS ju inte som Gore-tex, ju!
(Nu andas inte mina skor alldeles av sig själva, de är liksom inte vid liv om man säger..)
På Gore-tex hemsida står det att man får glada tår av deras skor. Glada tår vill man väl ha? :wink:

Blir tårna glada av gummistövlar? Även om de är fårskinnsfodrade?
*inväntar INTE svar*
Nä, tänkte väl det!
:lol:

Idag trampade jag ner i ett ännu djupare träsk. Det är den där snön, som gör att man inte ser vart man går..

/Blomman
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Näe, nu är det dags för real stand-up! :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika, tack för horoskop som kom på posten! :D Har inte hunnit läsa det noga än, bara skummat. Har haft långa dagar i skolan och praktik (tjoho, jättekul! snacka om att vara livrädd när man ska pyssla med patienter efter 4 veckor på ssk-utbildningen :lol:). Men i helgen, då ska jag...

Anton-kommentar vid middagen idag:
Jösses, va gott de va!

:heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Du kan också välja att flytta söderöver om du vill ha snö och kyla Elle. Här i Skåne är det alldeles fantastiskt snöig och slalombackarna i Vallåsen är fulla av sportlovslediga ungar.

Emil har idag gjort både skid- och skridskodebut, om man vill läsa mer om det är det bara att hasta in på Father A:s blogg: grabbarnabus.wordpress.com

Gummistövlar i all ära men är det inte liiiiiiite kallt så här års? Föredrar mina graningekängor med ullsulor i, varmt och gott.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jävla pissmorgon!

Ursäkta språket. :oops: Men lyssna på det här och inse att min kalender går en vecka sen.

:arrow: Lite bråttom till tåget som vanligt, backar lite slarvigt och backar in i häggen som står i kanten av utfarten. Upptäcker när jag kommer ut på vägen att avgassystemet hänger i backen, det har släppt från alla sina fästen.
Per fixar hjälpligt när jag kommer tillbaka, det var för tungt för mig att lyfta... :?
:arrow: Hinner med nästa tåg, på vilket jag glömmer handväskan med plånbok, nycklar och hela klabbet. Som TUR är inte mobilen...

Gissa om den här dagen har en uppförsbacke som heter duga om den ska sluta som En Bra Dag? :x
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Ursäkta skrattet, men vissa dagar är lite mer komplicerade än andra. Hoppas nån vänlig själ hittar alla dina artefakter och hör av sig. O:)

Heja Emil! \:D/

Gulle-Anton! :heart:

Kramisar! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorpSara skrev:Jävla pissmorgon!

Ursäkta språket. :oops: Men lyssna på det här och inse att min kalender går en vecka sen.

:arrow: Lite bråttom till tåget som vanligt, backar lite slarvigt och backar in i häggen som står i kanten av utfarten. Upptäcker när jag kommer ut på vägen att avgassystemet hänger i backen, det har släppt från alla sina fästen.
Per fixar hjälpligt när jag kommer tillbaka, det var för tungt för mig att lyfta... :?
:arrow: Hinner med nästa tåg, på vilket jag glömmer handväskan med plånbok, nycklar och hela klabbet. Som TUR är inte mobilen...

Gissa om den här dagen har en uppförsbacke som heter duga om den ska sluta som En Bra Dag? :x
kooom å ligg i en snödriva med mig...

8) :heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, Sara!

Ett tips: Håll dig lååååångt från Tratten idag, men den starten... :wink: :lol:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tack för uppmuntran! Jag är ju en glad skit som inte låter världsliga ting lägga sordin på mitt i övrigt superba humör, men vissa dagar har ju en lite mer uppförsbacke än andra.
Nå. Handväskan är bärgad med allt kvar i. Timrå spöade skiten ur Skellefteå igår med 8-0, det är fredag och vi ska äta Moules frites till middag. Så dagen börjar arta sig.
Tinis skrev:Haha, Sara!

Ett tips: Håll dig lååååångt från Tratten idag, men den starten... :wink: :lol:
Nej, men konspirationsidioterna på FL kanske får sig en uppsträckning om jag inte hunnit bli from innan dess. :evil:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Du måste ha smittat för jag tappade tålamodet lite grann. O:) Men nu är jag from som ett lamm igen. :lol:

Ska försöka mig på en kombi-form med kycklingklubbor, rotfrukter och potäter med apelsinsky på idag. Till äter man tydligen feta/yoghurt/apelsin-gegga. Ser bra ut på pappret, haha! :thumbsup: Håll en tumme. :wink:

Nu ska jag beställa lite studielitteratur till min bildkurs. Allt från scientologerna förstås! :lol: Ja, jösses, vad man kan bli trött på folk utan mål och mening med sitt liv. :roll: Man ska inte göra sig lustig över puckon men ibland ÄR det svårt att låta bli. Sa hon ödmjukt. :oops: Ja, ni fattar.

Kram Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jannika skrev: Ska försöka mig på en kombi-form med kycklingklubbor, rotfrukter och potäter med apelsinsky på idag. Till äter man tydligen feta/yoghurt/apelsin-gegga. Ser bra ut på pappret, haha! :thumbsup: Håll en tumme. :wink:
:lol: Det smakade väldigt gott kan jag intyga för det var vad Father A serverade till middag igår. Feta-geggan var helt suverän tillsammans med rotfrukterna, kycklingen hoppade jag över men resten av familjen intygade att det gott.

Idag har vi varit på Dammen i 3,5 timme och åkt skidor, skridskor, haft långslagningsgolftävling, grillat korv och haft jättehärligt. Detta är det bästa sportlov vi haft sedan Emil föddes, det året hade också bra med snö här nere i södern.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Amen! :shock: Jag och Fat A vi är bara så telepatiska! Eller så läser vi samma tidningar... :lol: Det blev apgott!

Dags för Mello!

Puss :heart: Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag tror nog på något slags telepatiskt kontakt :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"