Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Skriv en egen bok då!
Starta ett eget forum som är så som du vill ha det!
Föreläs i den anda du tycker är bra!
Gör något konstruktivt och positivt!
Var en förebild för ditt/dina barn!
Var en vuxen som dina barn kan känna sig stolt över!
[-o< Ameeen!

Jag har ju också lite svårt att hålla truten :oops: när folk ljuger och vill ont, för varför ska de tomma tunnorna få skramla mest :wink: :?:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Godmorgon :!:

Ja ja ja... God förmiddag då :roll: :lol: Jag fick sovmorogn i morse. Mannen tog hand om ungarna och packade iväg dem till skola resp. dagis :thumbsup:

Tack JennyH: :heart: Det kliar mindre nu, medicinen kanske hjälper [-o<

Hoppas du snart får bli friskare Mia :heart: Jag tror inte att det är något större fel på ditt immunförsvar, det är bara det att bacillerna är så aggressiva i år :evil: Om jag får fortsätta med min högst ovetenskapliga sjukvårdsrådgivning :roll: :oops:
Jannika skrev:Det är ju alltid lättare att gnälla än att faktiskt GÖRA något. Det är betydligt lättare att riva ner än att bygga upp för uppbyggnad kräver förtroende och tillit. Att riva ner kräver inte så mycket alls av någonting, du kan vara ganska talanglös på det mesta men ändå förstöra och förtala. DET är inte svårt.

Skriv en egen bok då!
Starta ett eget forum som är så som du vill ha det!
Föreläs i den anda du tycker är bra!
Gör något konstruktivt och positivt!
Var en förebild för ditt/dina barn!
Var en vuxen som dina barn kan känna sig stolt över!
Vackert skrivet :heart: Kära Jannika, det känns ända hit (iof bara ett par mil bort :lol: ) att du är lite matt i lacken. En innerligt ljusbringande cyber-kram ska du ha :heart:

Kram *f*
noanamn

Inlägg av noanamn »

Vilken trevlig tråd! Massor av sura ödlor och roliga inlägg :lol:

Får man, som lite främlig på forumet, knö i sig en här en aning?

Kram på er!
Malva
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Välkommen malva, du vackraste av blommor!

:heart: :-({|=

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack *frieda*! :heart:

Välkommen malvamed3! Klart du ska hänga här, vi har plats för många fler. :D

Och lite extrapussar till Mia och Fjällo!

Jannika
Stilla

Inlägg av Stilla »

Jannika skrev:Du har så rätt Stilla. Men för vissa personligheter är det svårare än för andra, haha! :lol: Eller vad säger du Torpan? :wink: Och ska rena lögner stå obesvarade? Var går gränsen?
:D Jag vet, jag vet... Jag blir inte ofta arg, men när jag blir det, då blir jag explosiv... det kan en och annan arbetskamrat som (i mina ögon) klantat sig vittna om... :oops: Rena lögner ska man ju inte acceptera. Och ibland är det svårt att vara saklig. *Suck*. Och veta var gränsen går. Man får väl ta det som övning i konsten "Leva" helt enkelt. :wink: :D
Ja tänk om alla som har så där mycket energi till att förstöra (allt från att sprida dålig stämning till att slå sönder saker och människor) kunde använda energin till något konstruktivt istället! Vilken underbar värld vi skulle ha!
:heart: Kram Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Stilla skrev:Man får väl ta det som övning i konsten "Leva" helt enkelt.
Ja tänk om alla som har så där mycket energi till att förstöra (allt från att sprida dålig stämning till att slå sönder saker och människor) kunde använda energin till något konstruktivt istället! Vilken underbar värld vi skulle ha!
Då är det min tur att säga amen. :lol:

Puss på er alla go'bitar! :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hepp! :D

Här diskuteras hej-vilt som alla andra dagar, och kläcks kolkheter, som alla andra dagar! :D Jannika! Du är smart! (Det visste jag.) Mia! Du har tålamod! 8) Malva! Jag gästspelar, men vill också säga HEJ! :D

idag har jag varit på hab. och observerat Son. 8) :lol: Eller inspelning av son. Guuuud vad spännande det var! :o Att titta på en inspelning är så lärorikt för att man får se så mycket som man annars missar! :o

Alla rara, en (udda) fråga:

Jag behöver ha lite fakta kring offerträd. :roll:

Vem vet vad :?:

Google har gett mig en del, men inte så mycket, faktiskt... :?

Och surödlan har ju allt, så jag frågar... 8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Äsch då Päivi, inte så värst. :oops:

Menar du ett sånt som Oden hängde i? I Indien fanns det massor.

Vad heter puss på finska?

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo det är du. 8)

Puss på finska heter "suukko".

Och jag vill gärna höra mera om indiska offerträd! :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu var det ju ett tag sen jag var i Indien men där fanns det utsmyckade träd lite här och var (ofta i vägskäl tycker jag mig minnas), färgade band, pynt och pyssel. Nedanför eller på grenarna fanns offergåvor tex färgpulver, blommor, mat, små figuriner osv. Som jag förstod det var det en gest för att blidka/hedra trädväsendet/gudomen. Precis som så mycket annat i Indien anser många att träden är besjälade. Som vi en gång gjorde även i Sverige. Dagens trädkramare kanske är en förlägning av det? Mulle? Kollikokk! :D

Suukko! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kiitoksia, Jannika! :D Suukko! :D

Besjälade träd. 8) Jag visste att det var något jag hade missat. 8)
blomman

Inlägg av blomman »

Ni är så kloka allihopa!
Jag tänker på Mia Törnbloms ord angående om man måste vara ärlig och måste säga saker, när det gäller alla de som kommer in här och bara "måste" berätta vad de tycker om Anna och Barnaboken.

* Behöver det här sägas :?:
* Behöver det här sägas nu :?:
* Behöver det här sägas nu av mig :?:
(citerade jag rätt, tro?)

Men många av dem som har dykt in här det senaste och "debatterat" har nog aldrig tänkt så. De borde läsa "Självkänsla nu"..

Menmen, nu struntar vi i det och har trevligt!
Det är då attans att alla bor så långt bort, så man inte kan fika med er IRL så särskilt ofta..

Igår sa jag till Felix att han så sällan är sjuk.. sen spydde han i natt. Tji fick jag.. nu mår han bra men jag väntar bara på min omgång.. :roll:

Välkommen Malva! Jag är periodare här..
Åh, sovmorgon, Frieda, det låter underbart!
Mia, hoppas du mår bättre!

Jag har världens grymmaste kompis, som jag träffar när Felix har simskola! :lol:
(Alla utom Jannika kan kolla på bloggen :wink: )
Hon är tre år och så rolig! Sen verkar hon ha en skön mamma också, såklart, som inte bryr sig om att pyamasbyxorna kommer utanpå jeansen.. :wink:

Kramar till alla!!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Här är jag!!! :D

Sitter och hänger och väntar på en buss...

Är litet off just nu. Dagarna ilar framåt och jag har huvudansvar för allt nu. Mannen är ny på jobbet och har jobbiga bokslut mm. framför sig så han tinar väl fram i slutet av mars nån gång. Fram till dess kör jag och barnen Familjen AB själva... :lol: 8) Det är verkligen år 4!!!! :shock: Tur att man var förberedd Jannika! :D

I morgon gör jag kort arbetsdag sen beger jag mig på kort-sport-lov med barnen!

Kram på er!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

ÄÄääääntligen K-ina! Vi klarar oss sämre utan dig vettu. :heart:

Jag kanske måste frångå min bloggprincip, blomman, det där lät skojs. :lol:

Kryapås till Felix, den lycklige, lyckligt lottade kanske?

Puss! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"