Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ewa skrev:
TorpSara skrev:Trillingar, det vore väl nått? (ja, då är vi ju klara sedan, som Per sa.)
:lol: Ja, varför inte. Och klart coolare attityd än trillingpappan på 4:an 8)
Har missat den serien hittills... Men det kanske är skillnad när man är där på riktigt? (Även om Trillingmamma inte alls verkar slagen, heller).
Men han har en självklar attityd, det är ju enklare med barn än med en massa anställda, brukar han säga. Han har ju det med... :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej girls! :D

Jag röstar för trills, Torpan! :thumbsup:

ABSOLUT koll Frida! :shock: Jag kan hämta dig och skjutsa om det kniper. :heart:

Nu tar jag mina galna, gula ekorrar och åker på kurs, inte heeeelt förberedd men frisk och på alerten iaf. O:)

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Kan man få se de däringa ekorrarna?
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Äsch då Torpan du kan få en pigg äggstocke av mig O:)
TorpSara skrev:*frieda* du kollar väl upp det där pronto? [-X
Idag har jag varit och tagit gallsyreprover. Nu ska jag ringa och plåga förlossningen/spec.mvc så att jag får Ursofalk utskrivet före provsvaren. Det tar nämligen fyra arbetsdagar innan man svaren kommer från lab i Uppsala. Att det är Hepatos är jag och min BM ganska säkra på. Jag har alla tecken + att jag har haft det förr. Vi får se vad de säger på förlossningen.

Tack gulliga Jannika för erbjudantet :heart:

Kram på er :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Jag röstar på tvillingar jag! Men i min dröm var de ju faktiskt singlar, alla dina barn :wink:

Storkramen till alla som glädjer mig dagligen i den här ljuvliga tråden :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ja, jag har aldrig heller sett mig som tvillingmamma. Men din dröm kan ju mycket väl komma att bli en sanndröm Lua, för det verkar ju kunna att ett tag att samla ihop till tre. :D
Elle

Inlägg av Elle »

Lua är det inte så att du firar födelsedag idag? Hurra hurra hurra hurra för Lua :heart: på din dag!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

TorpSara skrev:Ja, jag har aldrig heller sett mig som tvillingmamma. Men din dröm kan ju mycket väl komma att bli en sanndröm Lua, för det verkar ju kunna att ett tag att samla ihop till tre. :D
Jo, just i ditt fall kanske tvillingar skulle vara optimalt :-k :mrgreen: :lol:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Torpan, jag har knappt tittat heller, mer än de gånger jag jobbat och sett några skymtar. Men sammantaget verkar just trillingpappan vara en rejäl VAO och det går ju sällan så bra ihop med små raringar. Särskilt inte med tre på raken. Nåväl. Jag tror det blir förträffligt för den eller de ungar som kommer till er, vare sig de kommer solokvist eller i samlad trupp.

*frieda*, raring, det där låter verkligen inget vidare. Bra att du har en hyvens BM som tar det på allvar!

Jannika, ha så kul med ekorrarna. Själv ska jag samla mig kring del 1 av hemtentan och försöka få ihop ett hyfsat intelligent svar på kulturpolitikens historia, dilemma och legitimitet. Wish me luck, när jag hellre ger mig ut i pulkabacken med ungarna än sitter med näsan i böckerna :roll: Jag försvarar mig med att det så oerhört är snö här i Skåne. Och snö och SOL samtidigt - ja, det inträffar ju bara once in a blue moon. Och då gäller det verkligen att passa på. Har åkt som en tok i backen idag. Och nära nog smällt svanskotan för byungarna hade byggt ett superbt gupp som var helt oemotståndligt att fara över, om och om igen. Skulle sjukgymnasten som jag var hos i morse veta att jag slarvar så. Men lite kul måste man faktiskt ha :D ! Imorgon ska vi till Hembygdsparken där det ska vara Skattjakt för barnen. Var vi på i våras. Och det var hur kul som helst att med liten karta försöka luska sig ut var alla diamanterna gömde sig.

SusanD - jag har ÄNTLIGEN fått in i min tröga skalle att kalas SJÄLVKLART ska hållas på LÖRDAGAR! Vem kunde komma på något så galet som att lägga det på självaste vilodagen. Nej, bort med söndagskalas. Här blir lördagskalas i fortsättningen. Och då ska vi ha egen skattjakt i byn. Så det så. Eller åtminstone i trädgården (så inte skatterna norpas av otillbörliga :shock: :wink: )

Lua, GRATTIS! Om det nu är som så... :-({|= :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gulp! Inser att jag måste slänga semlebullarna vi bakade för en vecka sedan. Några timmar senare började min pojke sin 10-kräk-nedräkningen nämligen :shock: :roll:

Eller så bjuder jag svärisarna på dom, JennyH! :wink: :lol: För vi ska ha BARNVAKT i helgen och fara till huvudstaden! Förstår ni?! Vi har inte haft barnvakt sedan Signe blev till för sådär knappt 3 år sedan. Jippie! :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Miss Torp skrev:Kan man få se de däringa ekorrarna?
:lol: Ja, jag vet inte om de är så värst sevärda. :oops: Men jag försvarar mig med att tanken/idén var god men genomförandet lite.... skakigt. :lol: Nu ska jag snart iväg igen. Nu ska vi hålla lektion för de andra. :roll: Jag tycker vi är tveksamt förberedda men min grupp tycker vi är mer än klara, haha! Man är olika. O:) Jag tänker att det kan vara bra att kliva ur komfortzonen så jag omfamnar osäkerheten. Jag kör så får vi se, utvärdering efteråt. 8)

Jag har på känn att det blir bebis snart ändå jag. :heart: Trots neggiga besked. :-k

Jag tycker du har gjort en utmärkt prioritering Ewa. :thumbsup: Man kan inte låta snön passera hursom.

GRATTIS LUA! :heart:

Nu kommer Nella i body, Milos bröllopsskor och med en vante på släpandes på ett rullfår. Man undrar hur planen såg ut? :lol:

Vad gör man med hepatosen, Frida? Bara att lida eller? Noll koll som du märker. :roll:

Ha det så mysigt Tinis! :heart:

Nu är det skoldags!

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ewa: Vad bra att du kommit till insiskt om vilken helgdag som passar bäst att kalasa på :thumbsup: Ett Skåne med snö och sol låter underbart. Har det alltså slutat att snöa på tvären :?: :lol:

Tinis: Nä men, inte ska du väl ge kräk-bullar till svärisarna :shock: :lol:
Jannika skrev:Vad gör man med hepatosen, Frida? Bara att lida eller? Noll koll som du märker. :roll:
Nej "bara" lida får man inte göra. Man får Ursofalk (medicin) utskrivet. Hepatos beror på att levern blir överbelastad och uppstår ofta i slutet på graviditeten. Symptomen är vansinnig klåda på bålen, på handflator och på fotsulor. Mörk grumlig urin är ett annat tecken. Man kan även få nässelutslag och gul hud.

Hepatos måste man behandla då det föreligger en 10% risk för fosterdöd.

Nu har jag fått Ursofalk utskrivet trots att mina gallsyreprover inte är färdiganalyserade än. Detta därför att jag och förl.läkaren är så bergsäkra på Hepatos (stor återfallsrisk, hade det när jag väntade Engla).

Kram :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jaha medan ni andra ligger och kräks, skapar ekorrar eller lider av klåda så har jag varit i huvudstaden! Jajemen, sen länge hade jag planerat att överaska Father A bara för att han är en sån fantastisk man, pappa och husse, vilket jag tycker bör belönas med en stor överaskning. Jag beställde biljetter till Joe Laberos show på Hamburger Börs med middag och allt. Sen hade jag ett sjå innan jag fick Father A och pojkarna att bege sig till farmor i Stockholm den RÄTTA veckan så att säga. Jag lyckades, de packade in sig i bilen och begav sig iväg helt enligt min plan. :wink:

Sen tog jag semester från jobbet, fixade hundvakter till alla våra hundar och så fick min syster den stora äran att försöka få in katten på kvällarna och ut på morgonen. I onsdags trotsade jag snöstormen, som var mycket mild och inget avancerat alls, och gav mig iväg till flyget som tog mig till huvudstaden. Där drev jag runt hela dagen, shoppade lite, åt god lunch då jag samtidigt passade på att bita sönder en tand så nu måste jag till tandläkaren och jag har tandläkarskräck, ingen bra kombination alls alltså. :shock: Farmor hade fått ett kort instruktionsbrev som hon såg till att Father A fick, det stod att han skulle befinna sig på centralen kvart i sex på kvällen iklädd snygg-kläder. Visst begrep han genast att det var jag som stod bakom instruktionerna men han visste inte vad han skulle få vara med om. Lite tveksam var han när han kom för Sigge hade varit så pappasjuk hela dagen och då var det svårt att lämna honom. Själv hade jag god koll på läget genom farmor som meddelat att Sigge var glad och åt middag.

Jag tog med mig Father A till Börsen och så åt vi en jättegod middag, drack gott (ja vatten är gott, och vin till Father A som smakade fin-fint), pratade och bara njöt av alltihopa. Joe Labero var riktigt, riktigt bra, kan varmt rekomendera den showen. Mkt underhållande, kul, spännande och hemligt.

Sent, sent tog vi oss tillbaka till farmor där alla sov så gott. Emil sov i farmors stora säng där även Father A och jag kröp ner. (Farmor sov i gästrummet om någon undrade :wink: ) När Emil vakande på morgonen blev han först väldigt förvånad när han såg mig och sen blev han jätteglad. :heart: Sigge kramade mig så hårt, så hårt och ville inte släppa taget. Gullungar.

Nu har vi återvänt hem till ett snöigt och soligt Skåne. Igår kom vi hem, idag har vi varit ute i snön och lekt, nu sover barnen, Emil har 40 graders feber och vi äter efterätt i soffan framför Melodifestivalen. Kan man ha det bättre?

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men vad företagsamt och påhittigt Susan! :shock: Respect! 8)

Jag förstår att dina killar vill vara med dig. :heart:

Då är jag med Frida. Undrar om morsan ficxk nån släng sista graviditeten för hon fick ett ton leverfläckar överallt efteråt? Hänger det ihop?

Nu sitter jag och knåpar på lill-Abbes horo. Vilka brorsor! :heart: Min gulliga man har rensat huset på folk hela dagen så jag ska kunna jobba och då går det undan. Svisch! Det är lika intressant varje gång ett horoskop växer fram, en del snirklar sig fram, en del är som motorvägar och andra växer sig på en. Det är rätt omöjligt att förutsäga tidsåtgången i förväg. När jag skickar iväg det känns det som om jag känner den lilla eller stora människan fast jag oftast inte ens vet hur de ser ut.

Alla hjärtans dag-kramar i efterskott till alla rara! :heart: Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vinkevink till sjuklingar, romantiker och ekorrmammor! :heart:

Det är så sagolikt här!

Soool
renskinn
snögrop utanför huset
kaffe
varm choklad
busglada barn i alla storlekar

datorer..?