Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tilda
Kontakt:

Re: Träning 2011!

Inlägg av Tilda »

Heja, en till " bodyrocker". Kul :) Inte så roligt med förkylningen. Hoppas du mår bättre snart,

5 pass för mig:

Ti: bodyrock 20 min
Ons: bodyrock 12 min
To: bodyrock 12 min
Ons: bodyrock 18 min
Lö: kettlebell 15 min

Det blev mycket bodyrock denna vecka. Men vet ni, nu ska jag ta en vecka off. Känns att det kan vara bra med en lite lugnare vecka. Har inte haft paus från träningen sen jag sprang maraton 14.5. Veckan efter det tränade jag ett pass men sen har jag kört på med 3-6 pass i veckan. Så nu tar jag en lugnare vecka med enbart någon powerwalk eller någon riktigt lugn joggingtur. Inget svett och flås. Kan vara svårt för mig, för jag älskar att träna.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Lycka till med förlossning Sofiapia!
Skönt att du är bättre SusanD
Krya på dig Sofies mor
Chokladkaninen, jag tivs ypperligt med mitt nya tränings-schema!!
Tilda, fin vecka som vanligt!

Min vecka:
Mån 20 min intervall cykel
Ons: 20 min intervall cykel
Fre: Joggade 5 km
Lör: motionscykel 45 min
Sön: Joggade 5 km

Det var ju flera veckor sedan jag joggade (pga förkylning) och det var så SKÖNT :D Särskilt idag med häpnadsväckande +10 grader och sol! Livskvalité! :D

Döm om min förvåning när sambon sa förra veckan att han ville köra strikt GI-kost några veckor! :o Jag hängde på snabbt kan jag lova, så denna veckan blev det GI! Sambon var SÅÅÅÅ trött på sin stora ölmage och det kan jag ju säga att jag är med... :wink:
Han har i alla fall gått ner fantastiska 4 kilo denna första vecka! :o Och slutat dricka saft som han alltid baljat i sig 2-3 L/dag, bara DET tror jag gör mycket!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej alla duktiga träningstjejer :D

Har inte rapporterat på ett tag, inte tränat heller :cry: Har lyckats dra på mig både magsjuka och sedan förkylning (igen :evil: ) Nu känner jag mig bättre och tänkte köra ett bodyrockpass imorgon.

Grr vad frustrerande det är att vilja men inte kunna träna.

Hur går det Sofiapia? Bebis än?

Chokladkaninen. Jag kan delvis känna igen mig i den mentala avslappningen som "monoton" träning är, det är skönt och rensar huvudet. Det är därför jag älskar att jogga- finns ingen som är så välgörande för själen. Eller en RASK promenad i höstsolen. Dock tror jag att den typen av träning (enbart) inte ger så mycket resultat fysiskt. En kombo är bäst för mig också, fast med övervikt på korta pass. Jag är lite lat, så att köra 100% i 20 minuter och få samma/bättre resultat än 75% i 45 min avgör saken + att man kan träna hemma.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Haft en vilovecka, 2 lugna pass blev det:

Lö: simning 500 m
Sö: jogging 6 km

Skönt fast svårt att ta det lite lugnare. Kroppen behövde nog det, men nu vill jag träna hårt igen :D Vi var hela familjen i simhallen och då hann maken och jag båda turvis simma 500 m. Har inte simmat på länge, det var skönt.

Jag tycker precis som du Linda angående träning :D Vill mest träna korta pass men intensivt och hårt. Älskar att svettas och ta ut mig helt. Sen är det skönt att ibland jogga eller ta en powerwalk. Men det ger inte mig fysiskt så mycket, mest psykiskt. Skön avkoppling liksom.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Tidsmässigt vinner de intensiva intervallpassen!
Jag fortsätter på den bana jag är nu och kör 2 intervall, 2-3 "vanliga" längre pass. Trivt utmärkt med detta!

tis. intervall 20 min cykel
ons. TUNGT pass! Körde 7 pellets-säckar åt gången (112 kg) på skottkärra utmed huset på svängd gräsmatta in i källaren. Styrka, balans, kondition 1.45 min tog det att få in 2,5 pallar. Utmattad. Knäsvag.
Fre: Poweryoga 50 min
Lör: intervall 20 min cykel
Sön: Poweryoga 50 min

Nästa vecka är det mässvecka så fr-sön går bort med träning :( Får ligga i i början a veckan och försöka få varje dag mån-tors.

kram anna
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Ojoj, här kommer en sen rapport... Förra veckans träning bestod av ett pass yoga, och inte så mycket mer.. :oops: Just nu är det fullt upp med annat, och prioriteringen ligger i att hålla huvudet ovanför vattenytan. Sen gäller det bara att komma igen, när allt lugnat ner sig lite.
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej tjejer :D

Min vecka:
tis: Intervaller 20/40 på crossen 20 min
tor: bodyrock 12 min
lör: MammaExpress ca 20 min

Jag kör vidare med kortpass ca varannan dag fram till jul, då kommer jag pausa i minst 2 veckor med mest skidåkning och pw. Sedan får jag se hur jag lägger upp nästa år. Har totalfastnat för korta intensiva pass så de kommer absolut finnas med tillsammans med något/några lågintensiva pass/vecka.

Kram
Linda
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hej Linda och alla andra :)

Bara bodyrock denna vecka. Kommer att träna endast bodyrock i december. Försöker få in ett joggingpass eller en powerwalk i veckan, den här veckan blev det inte av.

5 bodyrock pass:

Må: 12 min
Ti: 12 min
Ons: 20 min
To: 22 min
Fre: 39 min

Fredagens pass var helt galet. 1000 repetitioners pass :shock: 10 övningar, 10 reps per övning, 10 cirklar. Alltså jag var så svettig och skakig efter det. Gillar :D

En kul grej hände på fredag. Jag var och hälsade på till min förra arbetsplats. Slutade där 2006 och har var senast där på besök för kanske 1,5-2 år sedan. Endel tänkte inte känna igen mig. Säkert till en del pga att jag inte längre har glasögon ( opererade ögonen för ett år sedan) men också för att de tyckte att jag blivit så smal. " Det är ju bara hälften av dig kvar" utbrast min förra chef. Nå, det stämmer ju inte riktigt. Har aldrig varit överviktig. Väger ca 4-5 kg mindre än då jag jobbade där, men centimetrar har säkert minskat en del. Där ser man att vågen säger inte alltid så mycket. Har inte någonsin haft en så tränad kropp som nu. Och muskler väger ju mer än fett. Har nog aldrig vägt så lite som nu heller, senast i början av tonåren kanske. Men det har inte varit mitt mål, att gå ner i vikt. Det har kommit på köpet pga all träning och att äta rätt. Men roligt att höra att det också syns att man tränar. Sporrar att fortsätta på samma sätt. Och jag har att tacka dessa korta intervall och cirkelpass för mina resultat. Får just det vad jag vill, bränna fett och bygga muskler. Man behöver inte gå till gym och träna timtals för det.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Sofies mor - du kommer igen!
Bra jobbat Linda Vega & Tilda! Och vad ROLIGT att höra för dig Tilda!!

Det blev 4 pass. Pga mässvecka hann jag inte mitt 5:e

Mån: intervall 20 min
Tis: joggade 5 km
Ons:Poweryoga 45 min
Tors: intervall 20 min cykel

Och på fre+sön ett kopiöst bärande av många tunga lådor upp och ner för trappor, alltid ger det någonting :wink:
kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Bra jobbat anna och Tilda :thumbsup:

Bära lådor måste vara funktionell träning om något :wink:

Tilda vad roligt :D Själv känner jag mig också starkare än någonsin, men har en bit kvar innan jag känner att jag nått den vikt jag vill stanna på. Fortfarande 2-3 envisa kg kvar (som sitter runt magen) Har gått ner ca 12 kg sedan förra året vid den här tiden, så visst har jag fått resultat.

Har sett rubriken på 1000 rep passet. Får se om jag vågar mig på det. Hur gör du? Byter du bodyrockpass hela tiden eller gör du några pass flera gånger. Jag har tre stycken som jag växlar mellan just nu.

Kram
Linda
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

12 kg Linda, otroligt =D> snyggt jobbat

De där sista kilona är ju så svåra att bli av med. Jag har länge vägt samma, men den här hösten har jag gått ner några kg. Tack vare intervallerna, både att springa dem eller som cirkelpass som bodyrock, me, kettlebell

Jag följer veckoschemat de har på bodyrock. Inte alltid i den ordningen de har. Det finns 5-6 pass per vecka på deras schema. Idag ska jag göra sumo squat step up :) Tror jag kommer att ha ont i ben och rumpa imorgon. Överväger att köpa en dipstation som de använder i en del övningar, som dips och reverse push ups. Går ju att göra med stolar och använda matbordet men det skulle vara så mycket mer bekvämt. Och skulle användas här flera gånger i veckan. Kanske får det bli en julklapp till mig själv...

Idag firar vi vårt lands självständighet här i Finland. Så det ska ätas gott, men också tränas... :wink:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej!

Denna vecka har det blivit tre pass
Mån: bodyrock 12 min
Ons: Bodyrock 12 min
Lör: Olgas kortpass (på bloggen denna vecka) ca 15 min

Hade tänkt att köra ett ME idag, men har så mkt träningsvärk att jag vilar istället. Ev blir det en pw senare.

Både onsdagens pass och Olgas pass var en killer för rumpan. I onsdags körde jag två övningar. Hopprep 75 hopp, knäböj m 12 kg kettlebell 25 st x 10 varv. Kan säga att benen skakade efter halva passet redan. Gött.

Måste fråga Tilda? Hur äter du efter bodyrockpassen. Fyller på direkt med protein/kh som efter styrka, eller på annat vis?
Jag brukar äta keso m skivad banan alt äpple, hallon.

Kram
Linda
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

6 bodyrockpass :)

Må: 12 min
Ti: 15 min
Ons: 12 min
To: 12 min
Fre: 15 min
Sö: 7 min

Träningmässigt bra vecka, kostmässigt mindre bra :? Det har varit barnkalas, och nu på helgen har det varit lite för mycket gott.... Men det är inte så farligt. Funderar på att ta en sockerfri månad i januari. Lämna bort allt godis och bakverk. Inte för att jag äter så mycket annars heller av dem. Men nu före julen tänker jag njuta av en pepparkaka eller choklad nu och då. Utan dåligt samvete. Jag tränar ju ändå.

Linda, direkt efter bodyrockpasset tar jag oftast en proteindrink mixad med en halv frusen banan/ bär eller en p.drink och lite russin. Vill oftast inte äta direkt efter passet så det är lätt att ta en proteindrink.
Skrev ju senast att jag följer veckoschemat för bodyrock. Den här veckan har det tyvärr inte funnits något schema på sidan. Då har jag gjort det nyaste passet de lagt upp eller nån lite äldre.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Linda Vega 12 kg är ju fantastiskt!! Grattis!! Bra vecka för både dig och Tilda!

Här kommer min rapport av 5 pass:

Mån: 20 min intervall på cykel
Ons 20 min intervall på cykel
Fre: Poweryoga 45 min
Lör: Pilatesmix 1 tim
Sön: Body Express 30 min

Jag blir verkligen helt SLUT och degig i huvudet av intervallpassen! Har märkt att det är en känsla som sitter i hela dagen om jag gör dessa pass på morgonen och kommer nu göra dem på kvällen istället!

kram anna
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Heja er, vad ni kämpar på!!

Efter mina två (kaos)veckor utan träning så har jag mest haft som mål att överhuvudtaget göra något. Så, ett ministyrkepass hemma i vardagsrummet, samt en kvällspromenad har det blivit. Och förstås ett par varv i pulkabacken, samt en pulkapromenad med två pulkor (och två barn). Sen blev barnen sjuka, så jag har inte varit utanför dörren på hela helgen.
Jag tror mitt mål för resten av året blir mer att göra något, inte så mycket vad jag gör. Hålla igång rutinen liksom, trots julstök.. Fast det förstås, ska jag bara köra en kvart kan jag ju lika gärna köra hårt.. :mrgreen:

Men, nu när snön och halkan har hittat hit, vad kan man hitta på istället för joggingturer? Tänkte åka och simma nån gång, men där är inte öppet så mycket så det blir lite lurigt att klämma in. Skidor förstås, men det är också ett litet projekt att ta sig iväg till spåren. Önskar jag hade råd och plats för ett löpband. Eller så får jag se tiden i pulkabacken som konditionsträning, och satsa mer på styrka. Ja, så tror jag det får bli!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"