SHN-kurs i Gastsjön (för)sommaren 2010
Anna
Vill bara säga att du skrivit i "annonsen" att tåget hem går 17.57. Men om jag tittar på reslistan så är det ingen av oss som åker då. De flesta åker 8.25.
Det kanske är i sin ordning.
/LO
Vill bara säga att du skrivit i "annonsen" att tåget hem går 17.57. Men om jag tittar på reslistan så är det ingen av oss som åker då. De flesta åker 8.25.
Det kanske är i sin ordning.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
TorpSara
Tack SusanD!
Aber: Alexander måste få följa med, och jag vet att regeln är inga andra bäbisar än kurbarnen.
Om undantag medges (jag accepterar så väl om det inte medges, eftersom jag tillfullo supportar regeln
) så kan jag styra upp både mat och menyer om Cissii inte kan komma. (Även om jag ska göra mitt bästa för att få upp henne... )
Aber: Alexander måste få följa med, och jag vet att regeln är inga andra bäbisar än kurbarnen.
Om undantag medges (jag accepterar så väl om det inte medges, eftersom jag tillfullo supportar regeln
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
/LO skrev:Vill bara säga att du skrivit i "annonsen" att tåget hem går 17.57. Men om jag tittar på reslistan så är det ingen av oss som åker då. De flesta åker 8.25.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Då så 
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
MATPLANERARE EFTERLYSES!
Nu börjar det närma sig och vi behöver verkligen få ihop matplaneringen med matsedel och recept.
Det behövs frukost till alla dagar och sen lagad mat som vi äter 14.30, resterna från denna måltid får man äta till kvällsmat när man själv vill. Sen ska det ju vara lite fika också, kanske någon som är baksugen? Mat som går att förbereda är ju alltid trevligt, viss mat har vi lagat på nätterna när kurbarnen sovit.
Dryck behövs också till frukost och till måltiderna.
ALKOHOL - dricker vi inte alls under kursen!
Alla kurlagen turas om att laga mat och diska. Frukosten ordnar man själv men de flesta brukar äta innan man går och lägger sig på morgonkvisten. Matpengar, har tidigare varit 500 kr, måste samlas in, maten ska beställas på affären i Bräcke, hämtas och betalas där. Vilka vill vara MATPLANERARE!?????
För övrigt så saknar jag kontaktuppgifter på: Duggan, Tessan, Elsaviola, Sara (Bibbans dotter), mari.g, mammahanna och Agneta84. Maila eller PM:a mig snarast och har ni redan gjort det och jag har slarvat bort era uppgifter så vill jag härmed be om ursäkt.
Saknar även många presentationer! De som jag fått har varit väldigt trevlig läsning, så kul att få lära känna er lite närmare. Så skynda in med presentationen också.
Kram Susan
Nu börjar det närma sig och vi behöver verkligen få ihop matplaneringen med matsedel och recept.
Det behövs frukost till alla dagar och sen lagad mat som vi äter 14.30, resterna från denna måltid får man äta till kvällsmat när man själv vill. Sen ska det ju vara lite fika också, kanske någon som är baksugen? Mat som går att förbereda är ju alltid trevligt, viss mat har vi lagat på nätterna när kurbarnen sovit.
Dryck behövs också till frukost och till måltiderna.
ALKOHOL - dricker vi inte alls under kursen!
Alla kurlagen turas om att laga mat och diska. Frukosten ordnar man själv men de flesta brukar äta innan man går och lägger sig på morgonkvisten. Matpengar, har tidigare varit 500 kr, måste samlas in, maten ska beställas på affären i Bräcke, hämtas och betalas där. Vilka vill vara MATPLANERARE!?????
För övrigt så saknar jag kontaktuppgifter på: Duggan, Tessan, Elsaviola, Sara (Bibbans dotter), mari.g, mammahanna och Agneta84. Maila eller PM:a mig snarast och har ni redan gjort det och jag har slarvat bort era uppgifter så vill jag härmed be om ursäkt.
Saknar även många presentationer! De som jag fått har varit väldigt trevlig läsning, så kul att få lära känna er lite närmare. Så skynda in med presentationen också.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
Lua
Nej vilka tråkiga nyheter Lua, jag som hade sett fram emot att få träffas igen. Fast jag vet hur det är med foglossningar, det gäller bara att överleva och fokusera på småttingens ankomst.
Kram Susan
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
annawahlgren
Mammas berättar (bl a):
Vore fantastiskt att få till nattningen och rutinerna. Stella vaknar några gånger per natt och naturligtvis hade det varit underbart att få sova en hel natts sömn.*
O:)
Hej Alla,
Nu har MammaHanna anmält intresse som matansvarig, tack, tack, tack säger jag bara.
Men vi önskar en arbetskamrat till Hanna så hon har någon att boll med SÅ VEM MER KAN VARA MATANSVARIG???
Det handlar "bara" om att sätta ihop matsedeln, se till att det finns recept, att all mat beställs i god tid från affären i Bräcke (de har säkert inte allt hemma så de vill nog ha lite tid på sig så vi får allt vi vill ha) och sen när det gäller själva matlagningen på plats kommer alla kurlagen att dela på den. Plätt-lätt alltså.
Saknar fortfarande några kontaktuppgifter och presentationer. Raska på och hysta in dem till mig.
Kram Susan
Nu har MammaHanna anmält intresse som matansvarig, tack, tack, tack säger jag bara.
Det handlar "bara" om att sätta ihop matsedeln, se till att det finns recept, att all mat beställs i god tid från affären i Bräcke (de har säkert inte allt hemma så de vill nog ha lite tid på sig så vi får allt vi vill ha) och sen när det gäller själva matlagningen på plats kommer alla kurlagen att dela på den. Plätt-lätt alltså.
Saknar fortfarande några kontaktuppgifter och presentationer. Raska på och hysta in dem till mig.
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Jag anmäler mig som matplanerare eftersom det nu är lätt som en plätt ;D och Cissi har så bra koll på tidigare recept etc.
Okej, vad ska jag göra nu?
/Kristiina[/quote]
Okej, vad ska jag göra nu?
/Kristiina[/quote]
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
-
annawahlgren
TorpSara skrev:Aber: Alexander måste få följa med, och jag vet att regeln är inga andra bäbisar än kurbarnen.![]()
Finns det ingen chans att Alexander den store och fete kan omhändertas av någon annan öm dessa dagar
Tänker på dig och er.
HÖNSMAMMA I LOVE YOU
men det vet du ju redan. Toppenbra, jag skuttar nu runt av lycka över att denna ENORMA börda slitits bort från mina axlar.
HannaMamma och Hönsmamma - tar ni kontakt med varandra och hör av er till Cissii för att få lite tips om hur det hela gått till tidigare?
Kram Susan
HannaMamma och Hönsmamma - tar ni kontakt med varandra och hör av er till Cissii för att få lite tips om hur det hela gått till tidigare?
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
Lua
Ja, det känns verkligen bedrövligt tråkigt!
I natt drömde jag att körde den lilla skogsvägen fram till Gastsjön. Det var strålande sol och framför huset stod massor av människor, en del bekanta ansikten och några okända. Jag kramade Tessan, SusanD, Lilltjejen, Anna själv, Elle, Jannika, kattklo, TorsMamma och Torpsara innan jag kom fram till några okända ansikten. Det var 4 rätt så unga GLÖDHETA män (om ni ursäktar att jag säger det
) med stureplansstil, backslick och hela paketet
Sedan klappade Anna i händerna och sa: Nu är det dags för soppa och punch, och jag vaknade av väckarklockan.
Kram på er alla
I natt drömde jag att körde den lilla skogsvägen fram till Gastsjön. Det var strålande sol och framför huset stod massor av människor, en del bekanta ansikten och några okända. Jag kramade Tessan, SusanD, Lilltjejen, Anna själv, Elle, Jannika, kattklo, TorsMamma och Torpsara innan jag kom fram till några okända ansikten. Det var 4 rätt så unga GLÖDHETA män (om ni ursäktar att jag säger det
Kram på er alla