Tinis kackeltråd
-
Gotlandsmamma
Nä, jag är sommargotlänning
ingift med en sommarstuguägare
så vi åker från roslagens underbara sommarfamn till gotland och ligger i hängmattan 5 veckor varje sommar
Vi håller väl på tills huset blir fallfärdigt av dåligt underhåll
vi turistar inte men har tidigare år åkt runt lite och hittade den fanstastiska beskrivning om lammen hos en keramiker i Tofta-trakten.
Och jag jag vet var gotlandsmamman kommer ifrån
kramisar Kristina
Och jag jag vet var gotlandsmamman kommer ifrån
kramisar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
jag är för långsam i mina inlägg, helt klart. Men jag blev upptagen av sonens SO arbete, visste ni att 6 miljoner slavar från Afrika skeppades över till Europa under 1440-16?? resan tog 6 månader och folk satt fastkedjade och fick ett mål mat om dagen.
kram och godnatt
Kristina
kram och godnatt
Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
Magsjuka och kräkningar i Sigges röda tråd, för de som vill 
Social delaktighet
Social delaktighet
-
ilindstrom
Du Tinis på tal om kräkfobier skulle du vara med om den här kräkan. Tore och Selma började kräkas i fredags och idag tisdag kräks det fortfarande. Tur att jag forfarande ammar så mycket, för det är det ända som får stanna någon längre tid i magen. Du kan ju tänka dig hur vår bilfärd hem (63 mil) var i söndags. Jag satt mellan två barn som spydde om varandra. Bilen blir sig nog aldrig lik. Nä, då kan man liksom inte ha kräkfobi längre
Nä, skämt åsido så börjar jag faktiskt bli lite orolig för Tore. Han har blivit så mager och ämlig. Hoppas han slutar att kräkas och bajsa kiss snart
annars får jag nog snart ringa till VC för råd.
Vad härligt det låter med lamm. Nu när vi flyttat till fastlandet så har vi ju inte fåren och hästarna in på knuten längre. Så nu när våren snart är här (ivarjefall hos oss) så saknar man de små liven. Men vi får åka och hälsa på någon dag
Det är rätt roligt i den här tråden. Alla pratar om sitt parallellt men ändå i samtal med varandra på något väldigt varmt och hjärtligt sätt. Det är så att jag när kvällen kommer och barn och plugg är avklarat riktigt längtar efter att få gå in här och läsa. Tack för att ni alla delar med er av era tankar och vardag
Kram Ida
Nä, skämt åsido så börjar jag faktiskt bli lite orolig för Tore. Han har blivit så mager och ämlig. Hoppas han slutar att kräkas och bajsa kiss snart
Vad härligt det låter med lamm. Nu när vi flyttat till fastlandet så har vi ju inte fåren och hästarna in på knuten längre. Så nu när våren snart är här (ivarjefall hos oss) så saknar man de små liven. Men vi får åka och hälsa på någon dag
Det är rätt roligt i den här tråden. Alla pratar om sitt parallellt men ändå i samtal med varandra på något väldigt varmt och hjärtligt sätt. Det är så att jag när kvällen kommer och barn och plugg är avklarat riktigt längtar efter att få gå in här och läsa. Tack för att ni alla delar med er av era tankar och vardag
Kram Ida
-
Gäst
Hej ilindstrom!
Låter som en höjdarresa
8-[ . Men jag vet inte om jag skulle blivit botad, vet du, för det är inte ANDRAS kräkningar i sig som är problemet. Jag är inte alls äckelmagad och visste jag att jag inte skulle bli smittad skulle jag inte ha några som helst problem med att hantera kräkande andra. Men tanken på att jag själv.....hu! 
Låter som en höjdarresa
-
Gotlandsmamma
Maken står o gör egen kebad o har bakat bröd...säkert jättesmarrigt...men mommo gjorde plättar m sylt på em som jag naturligtvis var med o tryckte i mig så jag är ju inte speciellt hungrig...hm!
Å, vilken dag. Får jag berätta?
Vi gick ut på fm och var vid Kneippbyns lekplats (Kneippbyn är Gotlands största turistattraktion, vi bor nästan granne) och gungade, åkte rutschkana o tittade på bäcken invid. Mysigt. Sen gick vi hem och grillade korv med bröd på terrassen. Barnen somnade efter en tur i skottkärran, kvarteret runt, i syskonvagnen. På em var vi hos fotografen för syskonkort o det var ett äventyr. Mommo ville ha fina ateljekort på sina goa barnbarn, och det blir nog jättefina bilder, tror jag om mina supersöta gossar! Spännande!
Sen hem o äta plättar o busa. Mkt utevistelse, 3 tim nästan, och mysiga saker gör ju en varm om hjärtat. Maken kom hem efter jobbet och orkade med busfröna i en timma. Jahapp. Vi är olika vi. Nu har vi hyrt film och köpt smågodis, jag lär ju rulla till bingen i afton sen.
Jag håller helt med Ida; jättemysigt att alla delar med sig av sitt och sina! Man smålängtar efter att läsa!!
Ta hand om er! Kram!
Å, vilken dag. Får jag berätta?
Vi gick ut på fm och var vid Kneippbyns lekplats (Kneippbyn är Gotlands största turistattraktion, vi bor nästan granne) och gungade, åkte rutschkana o tittade på bäcken invid. Mysigt. Sen gick vi hem och grillade korv med bröd på terrassen. Barnen somnade efter en tur i skottkärran, kvarteret runt, i syskonvagnen. På em var vi hos fotografen för syskonkort o det var ett äventyr. Mommo ville ha fina ateljekort på sina goa barnbarn, och det blir nog jättefina bilder, tror jag om mina supersöta gossar! Spännande!
Sen hem o äta plättar o busa. Mkt utevistelse, 3 tim nästan, och mysiga saker gör ju en varm om hjärtat. Maken kom hem efter jobbet och orkade med busfröna i en timma. Jahapp. Vi är olika vi. Nu har vi hyrt film och köpt smågodis, jag lär ju rulla till bingen i afton sen.
Jag håller helt med Ida; jättemysigt att alla delar med sig av sitt och sina! Man smålängtar efter att läsa!!
Ta hand om er! Kram!
-
Gäst
Ät nu lite kebab, Gotlandsmamma. JAG blir i alla fall jättesugen =P~ .
Nu ska jag inte kackla en massa ikväll... känner att jag försummar mina coachingplikter på hjälpforumen, för att inte tala om alla beslut kring husrenoveringen, för att inte tala om TVÄTTEN, för att inte tala om min stackars make...
Kvällskram i alla fall!
Nu ska jag inte kackla en massa ikväll... känner att jag försummar mina coachingplikter på hjälpforumen, för att inte tala om alla beslut kring husrenoveringen, för att inte tala om TVÄTTEN, för att inte tala om min stackars make...
Kvällskram i alla fall!
hm apropå maken 8) jag fick en "high five" igår när jag frågade om vi skulle göra en bebis
, -bebisar är kul
, sa han och gav mig handen. Nu är jag jätte jätte rädd, jösses hur ska det här gå
Kram Kristina
ps, :-$ berätta inte för någon, ds
Kram Kristina
ps, :-$ berätta inte för någon, ds
Social delaktighet
Social delaktighet
-
ilindstrom
Gotlandsmamman vad gott det lät med hemmagjorda kebab och vilken lyckad dag du och dina små haft. Visst är mammor guld värda att ha. jag är så glad över min, hon ställer upp i vått och tort
.
Tinis, jag har samma känsla som du om att jag inte borde sitta här utan göra en massa andra saker när mitt liv är uppochned. Så alldeles snart ska jag göra en massa nyttiga saker
Kiki, vad spännande. Blir också bebissjuk, men här blir det inga fler. Hoppas vi får höra mer av dig...
Nu ska jag gå och försöka bringa ordning i vårt byggkaos. Vi hörs.
Ida
Tinis, jag har samma känsla som du om att jag inte borde sitta här utan göra en massa andra saker när mitt liv är uppochned. Så alldeles snart ska jag göra en massa nyttiga saker
Kiki, vad spännande. Blir också bebissjuk, men här blir det inga fler. Hoppas vi får höra mer av dig...
Nu ska jag gå och försöka bringa ordning i vårt byggkaos. Vi hörs.
Ida
-
KajsaIE
Hej och godmorgon på er alla!
Va mysigt med en sån utedag gotlandsmamman, skulle verkligen behöva det. Igår blev det dock en promenad till dagis och tillbaka där både maken och jag stod helt plötsligt och skulle hämta stora tjejen
roligt med dubbelt upp
Vet ni vad jag gjorde igår kväll....jag struntade i allt, tvätten, räkningar, städning, översättning på boken, maken och till och med er
...jag gick och LA MIG KL 19.30....DET borde ni prova på ngn gång, jÄTTESKÖNT, så NU orkar jag ta tag i alla måsten jag rabblade upp
kiki: åååh, va bebissjuk jag skulle kunna bli, försöker inte tänka på det bara, annars skulle det smitta på en gång känns det som....
Håller tummarna för er
Ha en bra dag allesammans!!!
Va mysigt med en sån utedag gotlandsmamman, skulle verkligen behöva det. Igår blev det dock en promenad till dagis och tillbaka där både maken och jag stod helt plötsligt och skulle hämta stora tjejen
Vet ni vad jag gjorde igår kväll....jag struntade i allt, tvätten, räkningar, städning, översättning på boken, maken och till och med er
kiki: åååh, va bebissjuk jag skulle kunna bli, försöker inte tänka på det bara, annars skulle det smitta på en gång känns det som....
Ha en bra dag allesammans!!!
-
Fjällfolket
Jo, det är sant Tinis.Tinis skrev:Är det sant Fjällmor?Här pratar vi verkligen ångest. Jag blir skakig och orolig bara jag TROR att jag mår illa. För att inte tala om hur jag blir när någon i min närhet kräks... ujujuj. Vinterkräksäsongen är inte kul, jag är liksom på min vakt hela tiden...
![]()
. 8-[
Och inte är det så lätt att bota heller, antar jag. Jag menar KBT är ju supereffektivt mot specifika fobier (t ex ormar) då man i små steg närmar sig det ångestladdade och lär sig stanna kvar i situationen tills rädslan lägger sig. Men hur gör man det med kräk???![]()
Ta kräksirap kanske? För att utsätta sig ÄR definitivt botemedlet. Jag hade inte kräkts på 12 år innan jag blev mamma. Men med första barnet kom förstås kräkvirusen hem och jag har faktiskt överlevt ett antal magsjukor nu...så liiiite bättre är jag.
Puh, mår lite småilla bara jag skriver om det.. :-& (och så funkar inte den smiliesen heller)
När jag sen i vuxen ålder drabbades av åksjuka var katastrofen
Men ett hett tips är att skaffa många barn - kbt irl, om man säger 8)
/Fjällmor
-
Gäst
Nämen Kiki!Kiki skrev:hm apropå maken jag fick en "high five" igår när jag frågade om vi skulle göra en bebis , -bebisar är kul , sa han och gav mig handen. Nu är jag jätte jätte rädd, jösses hur ska det här gå
Jaha, KajsaIE, det var DÄR du var igår?!
Vilken superbra idé Fjällmor! Ska genast berätta för maken om min plan!Fjällfolket skrev:Men ett hett tips är att skaffa många barn - kbt irl, om man säger
-
Gotlandsmamma
Kan ju inte låta bli att skriva några rader, trots att man har besök...tjoho!
Vi bakar bröd här på kvällskvisten, nu jäser det...njae, det låter som att min mamma håller på o bakar ut bröden...vi fåla se!
Kebaben var god, men jag somnade framför filmen minst 100 ggr.
Jag känner mig som en klubbad säl. Så där läskigt trött i hela kroppen. Jag gör alldeles för mkt själv, mannen är deprimerad och orkar inte mer än att gå till jobbet. Idag ville jag nästan begära skilsmässa. Men vi pratar på, jag får väl hålla ut ett tag till...låter ju illa, men ajg är trött på att han är så orkeslös och håglös...själv har jag börjat med Rosenrot - nån annan som knaprar det??
Min Caesar pratar non-stop hela dagarna. Är som en papegoja. Säger man duschdraperi, så hör man honom säga det helt felfritt...hi hi! Men man får lite ont i öronen.
Jag ser fram emot Gastsjön så himla mkt. Hur ska vi åka dit då tjejer? Har ni tänkt på det??
Nej, nu får jag väl vara lite social igen. I morrn kommer min pappa o min syster också, plus cockerspanieln Mollie. På lördag blir det tårta, för Josef blir snart 1 år!
Vi bakar bröd här på kvällskvisten, nu jäser det...njae, det låter som att min mamma håller på o bakar ut bröden...vi fåla se!
Jag känner mig som en klubbad säl. Så där läskigt trött i hela kroppen. Jag gör alldeles för mkt själv, mannen är deprimerad och orkar inte mer än att gå till jobbet. Idag ville jag nästan begära skilsmässa. Men vi pratar på, jag får väl hålla ut ett tag till...låter ju illa, men ajg är trött på att han är så orkeslös och håglös...själv har jag börjat med Rosenrot - nån annan som knaprar det??
Min Caesar pratar non-stop hela dagarna. Är som en papegoja. Säger man duschdraperi, så hör man honom säga det helt felfritt...hi hi! Men man får lite ont i öronen.
Jag ser fram emot Gastsjön så himla mkt. Hur ska vi åka dit då tjejer? Har ni tänkt på det??
Nej, nu får jag väl vara lite social igen. I morrn kommer min pappa o min syster också, plus cockerspanieln Mollie. På lördag blir det tårta, för Josef blir snart 1 år!
-
Gotlandsmamma
Kan ju inte låta bli att skriva några rader, trots att man har besök...tjoho!