*jenny tänker och planerar så det knakar*
The Gastsjö Camp - 22-26 mars 2007
-
Gäst
Vi vill också göra en bastant anmälan!
Hoppas vi faller innanför ramarna? Ett föräldrarpar, en säker sovare i resesäng och ett stort intresse för barnaboksfilosofi. Mannen är inte så värst påläst men en naturbegåvning
som är en mästare på matlagning så han kan komma till användning.....
Kramar Åsa
Hoppas vi faller innanför ramarna? Ett föräldrarpar, en säker sovare i resesäng och ett stort intresse för barnaboksfilosofi. Mannen är inte så värst påläst men en naturbegåvning
Kramar Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
-
Gäst
Snyft. jag faller ju utanför ramarna
. Mina är ju så stora, och sover som små grisar... ingen nytta av dem i nån SHN-kur
!
Fast sen ringde sambon strax efter mitt inlägg och berättade att torsdagen efter så åker vi på skidsemester med en annan familj, de hade precis bokat. Så det hade nog blitt lite mkt i vilket fall, kan jag ju försöka trösta mig med!
Fast jag hade velat besöka Gastsjön nån gång iaf, kanske en ren sällskapsträff nån gång...
Eller så kan jag ställa mig på reservlistan över blivande diplomerade kurare, ifall nån hoppar av...
Fast sen ringde sambon strax efter mitt inlägg och berättade att torsdagen efter så åker vi på skidsemester med en annan familj, de hade precis bokat. Så det hade nog blitt lite mkt i vilket fall, kan jag ju försöka trösta mig med!
Fast jag hade velat besöka Gastsjön nån gång iaf, kanske en ren sällskapsträff nån gång...
Eller så kan jag ställa mig på reservlistan över blivande diplomerade kurare, ifall nån hoppar av...
-
Lillamolntuss
-
susanneethel
Hej igen!
Hittar inte Sessans anmälningslista? Fel forum? Lägger därför min bastanta anmälan här sålänge. Jag kommer solo (om jag får plats) och vill lägga krutet på kurkunskaperna. Alltså i så fall en bädd. Ev kan jag knö mig ner i medtagen resesäng.
Antagligen inte om mina gravidplaner går i lås.
Kram Jannika
Hittar inte Sessans anmälningslista? Fel forum? Lägger därför min bastanta anmälan här sålänge. Jag kommer solo (om jag får plats) och vill lägga krutet på kurkunskaperna. Alltså i så fall en bädd. Ev kan jag knö mig ner i medtagen resesäng.
Kram Jannika
Antar att det kommer mer info, men är tanken att det både hålls kurs, men också remt umgänge för den som vill. Kändes helt plötsligt lite oklart...
Om det är kurs och jag ska gå på den kanske man inte kan ta med barn
(man bör ju sova själv på dagen då) Om lillskräpet ska vara "kursmaterial" kanske det blir svårt att ha med Vega ( min sambo kommer nog inte med) Är det rent umgänge man ska ägna sig åt kan båda barnen komma med
Men jag antar att AW styr upp det lite mer. Är fortfarande intresserad såklart
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Jag vill också va mé
Skriver som Miar70, om allt går bra så kommer jag och en liten, gärna upp och "lär flera" på the camp
Finns det plats för en till diplomerad
//N
P.S
Fjällmor
vi får väl hyra en stuga i närheten och husera in övrig familj, skulle också vilja ha med mig resterande gänget. D.S
Skriver som Miar70, om allt går bra så kommer jag och en liten, gärna upp och "lär flera" på the camp
Finns det plats för en till diplomerad
//N
P.S
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Ja, jag funderar också lite över upplägget...
Är det så att jag kan gå kurs nattetid och få lite sömn dagtid, (kräver inte så mycket
) och att mannen sover på natten och tar hand om lilltjejen under dagen? Eller ska vi båda vara med under natten? Det bli ju lite svårare då om man säger....Lillgumman skulle i och för sig gärna upptäcka underbara Annas gård på egen hand men kan nog behöva en hjälpande hand då och då... 
Är det så att jag kan gå kurs nattetid och få lite sömn dagtid, (kräver inte så mycket
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
-
Gäst
Jag för min del tänker så det knakar, och det tänks i sådana här banor:
1) Det vore inte så fel att SHN-utbilda mig kanske,
, med tanke på att jag talar både finska och svenska helt flytande - plus vet exakt vad som står här på forum under den finska flaggan...
2) Men DÅ...
... om jag skall ha nattvak och grejer kan jag knappast komma ensam med två små - Hugo och minioren. Skall strax höra hur landet ligger med maken - om han kan tänka sig att följa med är ju läget annorlunda...
3) Om maken inte är villig, så kanske då ensam med bara minioren - men det kanske blir ändå för mycket att lära sig att kura, med en tremånaders..?
Samtidigt känner jag att det vore väldigt dumt att göra hela den långa resan och inte "utbilda mig" - om ni förstår vad jag menar...
Återkommer efter att ha kuttrat vänt i makens öra...
... om jag nu får plats - det står nog några i kön före mig, tror jag... 
1) Det vore inte så fel att SHN-utbilda mig kanske,
2) Men DÅ...
3) Om maken inte är villig, så kanske då ensam med bara minioren - men det kanske blir ändå för mycket att lära sig att kura, med en tremånaders..?
Samtidigt känner jag att det vore väldigt dumt att göra hela den långa resan och inte "utbilda mig" - om ni förstår vad jag menar...
Återkommer efter att ha kuttrat vänt i makens öra...
Vill hemskt gärna komma. Kan ställa upp med min lilla bebis som kursmaterial vad gäller spädbarnsvård/standardmodell. h*n är då drygt två månader...är det en bra ålder? I så fall lämnar jag Vega hemma
Dvs anmälan gäller mig och en liten bebis.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923