The Gastsjö Camp - 22-26 mars 2007

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Gäst

Inlägg av Gäst »

En praktisk fråga:
:?: Hur långt är det mellan Gastsjön och Östersund? Hur lång tid tar det med bil?
*jenny tänker och planerar så det knakar*
kvacke

Inlägg av kvacke »

Vi vill också göra en bastant anmälan! :lol:

Hoppas vi faller innanför ramarna? Ett föräldrarpar, en säker sovare i resesäng och ett stort intresse för barnaboksfilosofi. Mannen är inte så värst påläst men en naturbegåvning :lol: som är en mästare på matlagning så han kan komma till användning.....

Kramar Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag anmäler härmed mig själv! Kan inte vänta på svar på ovanstående fråga... :D

Sambo Erik och Anton huserar i Östersund och kommer och hälsar på över dagen, eller om det är långt emellan eventuellt över en natt om det går för sig?

Kram!!
blomman

Inlägg av blomman »

Snyft. jag faller ju utanför ramarna :( . Mina är ju så stora, och sover som små grisar... ingen nytta av dem i nån SHN-kur :roll: !
Fast sen ringde sambon strax efter mitt inlägg och berättade att torsdagen efter så åker vi på skidsemester med en annan familj, de hade precis bokat. Så det hade nog blitt lite mkt i vilket fall, kan jag ju försöka trösta mig med! :wink:
Fast jag hade velat besöka Gastsjön nån gång iaf, kanske en ren sällskapsträff nån gång... :?:
Eller så kan jag ställa mig på reservlistan över blivande diplomerade kurare, ifall nån hoppar av...
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Kan en 2,5-månaders tillföra något, kanske?
I så fall kommer vi gärna!!!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Jag skulle vilja komma. :) Men blir det för mycket med två från lilla Norberg? J och Å var ju först.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Jenny H, det är ca 13 mil mellan Östersund och Gastsjön. Om du vill kan du ju åka med mig :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: :heart: :cry:

Då kan vi inte komma alla, de mina är för gamla...

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej igen!

Hittar inte Sessans anmälningslista? Fel forum? Lägger därför min bastanta anmälan här sålänge. Jag kommer solo (om jag får plats) och vill lägga krutet på kurkunskaperna. Alltså i så fall en bädd. Ev kan jag knö mig ner i medtagen resesäng. :lol: :lol: :lol: Antagligen inte om mina gravidplaner går i lås. :wink:

Kram Jannika
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Antar att det kommer mer info, men är tanken att det både hålls kurs, men också remt umgänge för den som vill. Kändes helt plötsligt lite oklart...

Om det är kurs och jag ska gå på den kanske man inte kan ta med barn
(man bör ju sova själv på dagen då) Om lillskräpet ska vara "kursmaterial" kanske det blir svårt att ha med Vega ( min sambo kommer nog inte med) Är det rent umgänge man ska ägna sig åt kan båda barnen komma med :roll: :roll:

Men jag antar att AW styr upp det lite mer. Är fortfarande intresserad såklart

Linda
nilam

Inlägg av nilam »

Jag vill också va mé :D :D

Skriver som Miar70, om allt går bra så kommer jag och en liten, gärna upp och "lär flera" på the camp :wink:

Finns det plats för en till diplomerad :?:

//N

P.S
:D Fjällmor :!: vi får väl hyra en stuga i närheten och husera in övrig familj, skulle också vilja ha med mig resterande gänget. D.S
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
kvacke

Inlägg av kvacke »

Ja, jag funderar också lite över upplägget... :lol:

Är det så att jag kan gå kurs nattetid och få lite sömn dagtid, (kräver inte så mycket :wink: ) och att mannen sover på natten och tar hand om lilltjejen under dagen? Eller ska vi båda vara med under natten? Det bli ju lite svårare då om man säger....Lillgumman skulle i och för sig gärna upptäcka underbara Annas gård på egen hand men kan nog behöva en hjälpande hand då och då... :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag för min del tänker så det knakar, och det tänks i sådana här banor:

1) Det vore inte så fel att SHN-utbilda mig kanske, :roll: , med tanke på att jag talar både finska och svenska helt flytande - plus vet exakt vad som står här på forum under den finska flaggan... :roll:

2) Men DÅ... :shock: ... om jag skall ha nattvak och grejer kan jag knappast komma ensam med två små - Hugo och minioren. Skall strax höra hur landet ligger med maken - om han kan tänka sig att följa med är ju läget annorlunda...

3) Om maken inte är villig, så kanske då ensam med bara minioren - men det kanske blir ändå för mycket att lära sig att kura, med en tremånaders..? :roll:

Samtidigt känner jag att det vore väldigt dumt att göra hela den långa resan och inte "utbilda mig" - om ni förstår vad jag menar...

Återkommer efter att ha kuttrat vänt i makens öra... :lol: ... om jag nu får plats - det står nog några i kön före mig, tror jag... :wink:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:oops: :oops: :oops: Missade Annas inlägg tidigare tråden :oops: :oops:
Vill hemskt gärna komma. Kan ställa upp med min lilla bebis som kursmaterial vad gäller spädbarnsvård/standardmodell. h*n är då drygt två månader...är det en bra ålder? I så fall lämnar jag Vega hemma

Dvs anmälan gäller mig och en liten bebis.

Linda
kvacke

Inlägg av kvacke »

Och jag funderar också så det knakar...

Om det är bättre så kan ju jag komma själv men det vore ju hemskt kul att åka allihop. :D. Men det verkar kanske som de flesta tänker sig att åka utan man och barn, eller?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"