Hej
Nu har jag inte läst hela tråden på en gång, men jag tror jag har föjt den ganska bra
Din tös är ju bara två veckor äldre än min Frida, så det är lätt att ta till sig dina bekymmer. Jag tänker inte ge mig in på någon lång utläggning här, du har fått så många bra svar förut, MEN om jag får tro, och om jag ser till mig och min tös, så ska du ge din flicka mer mat
Jag är ju "erfaren" standardmodellare, med 5 1/2 egna barn att träna på (den där halvan är min förstfödde, som inte fick vara med från start på standardmodellandet

) men jag kan ändå säga att det är väldigt få dagar ALLT sitter! Standardmodellen är ett verktyg som ska underlätta, men trots det "strular" det ibland, eller tiderna följs inte som de "ska". Som ex: min lilla Frida vaknade i morse 9.00, åt, låg på bordet, sköttes, åt igen och ville sova halv elva. När jag då la henne, märkte jag att hon inte var nöjd!
Så upp med henne igen, och hon drack ytterligare 120 ml ( till de 140 ml hon slörpat i sig kl 9

) alltså totalt 260 ml... Och det är ofta vi gör så här, istället för att hon ska ridas av överlevnadsångesten, så trattar jag i så mycket det bara går
Jag ser till att hon alltid läggs någorlunda vaken, men som sagt, märker jag att hon inte kommer riktigt till ro, fyller jag på förrådet!
Jag säger inte att du MÅSTE göra det, men min känsla är att hon vill ha mer mat!
Och bry dig inte om vad som står på tilläggspaketen,efter deras rekommendationer skulle bebbar leva på svältkost
Lycka till nu, många nyårskramar
Mia
(oops

det blev visst rätt långt ändå...)