Hej!
Du får säkert påfyllning med fler goda råd, men här kommer mina svar på dina frågor! Skönt att nätterna sitter bra, och att ni inte fastnar i några bakslag! Ni har fattat attityden

!

Låt daglurarna vara inne i sängen generellt, om hon sover mycket bättre där. Jag vet att Miar70 låter sina barn sova inne i sängen alla lurar, och min lille sover också alla sina lurar inne. Utevistelse är jag noga med under vakentiden

Ibland måste man dock sova i vagnen, om man är ute på upptåg. Men om det bara är enstaka gånger så gör det inget om luren inte sitter perfekt. Tycker jag

.
Vid resa:

Håll schemat så mycket som det bara går. Försök planera dagarna, resor osv så att tiderna är desamma som vanligt!

Helt ok att dela rum, men se till att ni inte delar säng! Ta med resesäng eller se till att det finns något eget till lilltjejen!

Mörkläggning underlättar, ta med eget mörkläggnignstyg om ni kan, eller ett mörkt lakan/filt e l. Om det inte går att mörklägga helt, se till att lilltjejen är avskärmad, så att hon inte kan se er på natten.

Njut av resan! Någon enstaka gång som schemat inte kan hållas är inte hela världen, om attityden är på plats. Men det ska vara enstaka gång!

Förstår att ni måste låta Majsan sova i vagnen en del lurar när ni är på resande fot - åh, så skönt att få vila nu i din mysiga vagn, ska vara budskapet! Låt henne bara ha förutsättningarna att sova (inga synintryck, ramsa, osv)
Hoppas ni får härliga reshelger!
/Jenny