Huston...., we´ve got a problem
Vet inte vad som hänt??? Lilla skruttan som sov sin 7.e och 8.e natt helt problemfritt utan pip tolv timmar på raken har nu ikväll redan vaknat ett par gånger.
Ligger och gnyr i sin säng med jämna mellanrum

. Har behövt ramsa henne till ro ett par gånger. Och hon är inte sjuk.
Kan det vara ett av de där berömda återfallen jäntan tagit sig???. Inga gallerskak eller skrik, mera ett icke nöjt läte.
Livrädd för att vi skall vara tillbaka på ruta ett med nattvak och svarta ringar under ögonen. Hua! Hemska tanke. Tänker jag inte gå med på
Känns bara som om vi blivit så bortskämda med ett par kvällar utan att nån av guldklimparna gjort något väsen av sig.
Självklart kör vi på som vanligt

, ingen trodde väl något annat heller!!!?
Vill mest få det bekräftat att det är helt normalt att backa ett par steg innan vi hoppar framåt igen. Vi har inte ändrat något på vårat schema som gjort henne förvirrad heller. Allt går på som vanligt.
Ja ja, det löser sig säkert. Vi motar vargarna och håller humöret på topp
Puss och kram i höstmörkret
Psssst!!
Måste berätta vad min snart 3-åriga dotter sa till mig idag.
Står i köket och lagar mat i vanlig ordning till utsvultna valpar. Tyst bakom mig hör jag någon väser
-snorunge....
Varav jag far runt och frågade vad hon just sa.
-lusjänta...
Här kan jag inte längre hålla mig utan börjar skratta lite diskret och frågar igen med en bestämd min vad hon just kallade sin älskade mamma för.
Hon tittar frågande på mig.
-Vad sa du?, frågar jag igen.
-Drar du katten i svansen klår jag dig, det vet du., kom det snabbt till svar.
(Herregud tänkte jag, ungen har blivit schizofren. Jobbar själv som sjuksköterska inom akutpsykiatrin)
Varav hon studsar i väg och nynnar på introt till Madicken...

som om inget har hänt.
Tänkte då för mig själv vad underbart det är med små ungar som så totalt lever sig in i något som dom anser vara väldigt tokigt och roligt. Och inte ser något konstigt alls med att ha en dialog om något som dom just upplevt. Sen att kära mamman inte fattade ett smack, gav hon sjutton i. För på henne verkar det inte som om mamman alls vissa stunder fattar någonting
Ungar är helt enkelt som sockervadd runt hjärtat

. Dom kletar sig fast!!!
På återseende.
Mamma till Tilde född okt-03 och Engla född maj-05. Kompismamma till Madeleine född 92.
Jag älskar Er mina änglar, från topp till tå och rakt igenom.