Barn födda runt årsskiftet 05/06!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
pia-lotta

Inlägg av pia-lotta »

FoS - jag tappade hakan igen när tösen drack upp sina 330ml välling nu på kvällen :shock:

Renee - vi har en kusin i familjen som har varit både mjölkprotein och äggallergiker och jag har använt sidan för att hitta godsaker till kalaset åt honom. Hoppas du hittar något.

/Pia-Lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Underbar läsning, Pia-Lotta!
Mer mat åt folket :lol:

Ettåingen ligger på fina 12 kg, en härlig godbit :heart: :lol: !

Allt gott till er detta nya år, kramar!

/ Mamman till sönerna :D
Australien mamman

Inlägg av Australien mamman »

Hej! Hur har ni det med era ettåringar? Leah har börjat ta flera steg på egen hand, snart går hon. Varje dag går hon mer och mer! Jätte kul! Tänkte höra hur ni har det med lurarna....Jag har fortfarande 2 lurar och skulle testa igår med en lur men det gick inte alls. Hon var jätte trött och gnällig. Mitt schema ser ut så här: Emotser gärna comments tack.

07.30 Frukost Välling+ Smörgås
ca 10.30-11.15 Sova ( ibland sover hon till 11.30 )
11.30 Lunch
ca 15.30-15.50 Sova
19.15 Nattslurk
19.30 Natti

Högsommar här i Australien, underbart! Imorgon ska vi på svensk mammaträff i svenska kyrkan. Hör av er och berätta hur era småttingar mår!

Kram Kram från downunder
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Hej! Vi har också två lurar, vi har också testat med en men förkastat idén tills vidare.

Vårat schema:

06:00 morgon. Gröt med frukt, ensamlek.
08:00 - 11:00 Sova. (Jo, jag vet, det är lääänge.)
11:00 Lunch.
14:00 - 15:00 Sova.
16:00 Middag.
19:00 Välling, sen god natt.

Just nu har han en enorm aptit, äter ungefär allt som kommer i hans väg. Så bortsett från de där fyra målen så brukar jag slänga in en yoghurt, en smörgås, en banan lite när det verkar behövas.

För övrigt kan han vissla! :shock: gå, klättra litegrann, säga mamma, pappa, pam-pa (lampa), kisse (ksss), tii! (där), brum (bil)... Vaddå kräkstolt? :lol:

Åh vad det låter underbart med sommar! :D Du vill inte veta hur vädret är häruppe i norr... :cry: :evil: Riktigt deprimerande!
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Australien mamman

Inlägg av Australien mamman »

Halloj där hemma!

Idag har vi infört en lur på Leah och det funkade ur bra! Hon somnade in mycket bättre. Vårt schema ser ut så här:

07.00 Vakna
07.30 Välling + smörgås
11.00 Lunch
11.30-13.00 Sovlur
14.00 Mellis
17.30 Middag
19.00 Välling
19.15 Natti

:thumbsup: for that! Leah går nu, det är superkul! Hon älskar att bära på saker och ser så stolt ut :D Anammar mycket social delaktighet och det gör
susen! Ensamlek har jag också infört nu. Tömt leksakslådan och fyllt den med lego och klossar istället. Leksakerna ser hon på ensamlekstiden. Super tips!
Tack Anna för dina sunda ideér, så glad att jag har barnaboken. Den har hjälpt mig otroligt mycket! Min sambo Damian diggar den också :lol:
Hoppas barnaboken kommer ut på engelska snart, ska försöka promota den här. Det behövs rejält vill jag lova. :wink:

Imorgon ska vi ha 34 grader och på Måndag blir det 38 :shock: Vi badar i havet nästan varje dag, det är härligt! Hur går det för alla ni andra ett års mammor?? Väntar på att höra ifrån er. Kraaam från Australia
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"