Barnböcker

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Ewa

Inlägg av Ewa »

:lol: Kanske är det bara natur- och trädgårdstokarna som faller för den :roll:.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

K-ina vad tyckte nu "domarna" om HHH?, det var ett tag sedan vi läste den så jag kommer inte ihåg allt :oops:

Piggelins äventyr är skriven av Einar Andersson (fotograf) och Sofi Piehl.

Tack Ewa
Bu och -bä eller Ellen har vi inte kommit i kontakt med, ska leta nästa gång

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
K-ina

Inlägg av K-ina »

:shock: Har glömt bort att svara och jag har tappat bort boken! :shock:

Här är livet litet rörigt och rörligt just nu och läsro infinner sig inte alltid. Så Gustav har fått nån kort bilderbok varje kväll och Axel har varit hänvisad till egen-läsning under nån vecka. I och för sig gillar han det - men JAG saknar högläsningen. Kanske vi kommer ner på jorden igen snart - det är ju långhelg!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
nilam

Inlägg av nilam »

Vad är det som fångar barnet???....just nu är storasyster absoluta favoritbok (har aldrig läst en bok såååå många gånger)

Storebrorsan av Ulf Stark

lättläst och lite små rolig(sorglig) bok om hur en lillebror ser upp till sin storebror.

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har läst igenom hela den här tråden nu! Såååå många bra tips. Lite ledsen att jag inte har någon unge att tillämpa dem på :( . Lilltjeten har inte ro att sitta still någn längre stund (en Ludde-bok eller två kan vi kanske klämma in någon gång ibland). Storebror vill gärna läsa men BARA faktaböcker. Nu senast läste vi en en bok om planeterna. Dessförinnan hade vi några veckor när vi enträget ägnade oss åt vägmärkessidorna i min gamla körskolebok :shock: .

/Pea
Ewa

Inlägg av Ewa »

Storebror vill gärna läsa men BARA faktaböcker. Nu senast läste vi en en bok om planeterna. Dessförinnan hade vi några veckor när vi enträget ägnade oss åt vägmärkessidorna i min gamla körskolebok
:lol: Ja, jag fasar lite för att det kommer att landa där emellanåt här med :roll:. Mulle Meck och Halvan går iaf hem betydligt bättre hos sonen än hos modern (och fadern) här hemma.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"