Kan ledsna daglursuppvak höra till 8-månaders&ari

Nancy

Inlägg av Nancy »

Lyfter upp tråden för att tacka för all fin respons från alla som skrivit :D

Ibland tar det tid innan poletten trillar ned -i det här fallet hos mamman... :wink: :oops: :lol:

Jag har ändrat tankesätt (med god hjälp av er andra) och gör nu såhär:

:arrow: Leia HAR ju förutsättningarna till att sova 1,5 tim fm. Ibland sover hon så att jag får väcka, ibland vaknar hon efter 45 min men somnar om och ibland sover hon inte mer än 45 min.

Jag ger det tid, avvaktar MEN om läget bara är sådant att det inte funkar tar jag upp henne och agerar som om allt är som vanligt. Ok, nästa vakenpass blir inte lika glatt som vanligt men både stora som små har ju olka dagar :roll: :wink:

Sover hon bara 45 min använder jag marginalerna på em och kväll.

Även en liten "SS" (säker sovare) är betjänt av en "SM" (säker mor :wink: :lol: )

:!: OT: är det någon som kan sista raden i visan "ingen rädder för vargen här, vargen här, vargen här, ingen räder för vargen här :arrow: och sen då :?: :lol:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej :lol:
jag kan inte sista raden men vill skicka några :heart: \:D/ för att du känner att det är ok med hur hon sover nu på dagarna och att det inte alltid kommer att gå som på räls, det är jag om någon först att "gnälla på" :oops: :oops:
Jag har haft det precis som du har beskrivit i den här tråden men kommit fram till samma sak som du :-)

Lycka till med flytten nu!
Kommer bli jättebra,

kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Heja Nancy :D :D

Du har helt rätt. Ge förutsättningar är allt vi kan göra. Sova måste de klara av själva... :D :D :D Gillar uttrycket SM :D :wink:

Tessan (eller någon annan såklart) har ändå en fråga till dig kring detta :roll:

:arrow: Hur gör du om Emma inte "vill" sova på em. Tar upp henne utan att hon har sovit, eller väntar på ett insomnande.

Jag har faktiskt väntat till Vega har somnat, även om det tar lång tid. Idag tex somnade hon 15.50, dvs samma tid då hon egentligen ska vakna. Jag lät henne sova till 16.10, dvs 20 minuter, vilket är så länge hon ska sova på em.

Är det att vara allt för generös :roll: :roll: :roll: Dvs ger jag förutsättningar med råge om jag gör så....

Det är bara vid kortluren jag gör så här, jag skulle inte vänta på omsomnande på långluren. Då tar jag upp henne vid marginalkvart om hon är vaken och inte somnar om ( och ibland tidigare också)

Det känns så konstigt att hoppa över en lur :? :?

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hej :lol:
Jag gör som du beroende på ska jag väl säga. På fm-luren är det mer regel än undantag att hon vaknar efter 45 minuter så då plockar jag upp och sen på em sover hon 45 utan problem. :sleep:
Det är om hon sover 1,5 timme på em hon inte alls sover på em. Då tar jag upp henne utan att hon somnar för hon är verkligen pigg och hojtar glatt att \:D/ :heart: "mamma-jag är vaken, ska inte sova, kom och hämta mig nu"

Jag har nu i en vecka låtit min SS sova som hon vill på dagen fast på fasta tider. Alltså lagt henne samma tid varje dag men inte väckt henne. Därav att hon ibland sovit 1,5 timme och ibland 45 minuter. Har nu bestämt att det blir 45x2 och natt 18.30.
Jag håller verkligen med om att det känns konstigt när de inte sover alls på en lur :roll:

Kram
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej och tack Tessan :D :D

ja jag känner igen de utropen :D :^o Lika konstigt som det känns att hon ska hoppa över en lur, lika konstigt känns det att lägga en pigg och glad bebis. :roll: :shock:

Hon är fortfarande lite för trött på fm för att bara ha en lur. Idag var hon jättetrött 10.30. Det hade inte gått att hålla henne vaken en timme till. Eller vad vet jag, det kanske skulle gå...Jag är verkligen i valet och kvalet.... :-k

Hade tänkt att köra till helgen, men ju mer det närmar sig, desto mer tveksam blir jag ändå. Jag är både otålig och förändringsobenägen på samma gång :roll: :roll: :roll: - går det :roll:

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"